عصر کرد

آخرين مطالب

9 سال فقط 60 درصد پیشرفت، استخر دیواندره در کما ورزشي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - عملیات اجرایی ساخت استخر سرپوشیده شهر دیواندره سال 88 و در دولت دهم آغاز شد و امروز با گذشت 9 سال از آن زمان، فقط 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بدلیل کمبود اعتبارات تکمیل این طرح ورزشی نیمه کاره مانده و در کما فرو رفته است.
  سال ها قبل برای رفع نیازهای مردم بویژه جوانان و ورزشکاران دیواندره پروژه هایی در این شهرستان تعریف و کلنگ زنی شد تا با اتمام آنها گره ای از مشکلات این منطقه محروم باز شود.
معمولا وقتی طرحی کلنگ زنی می شود امیدی در جامعه تزریق و مردم برای پایان این طرح ها لحظه شماری می کنند ولی اجرای برخی طرح ها آنقدر طول می کشد که امید ایجاد شده تبدیل به یاس و نا امیدی می شود.
عمر تعدادی از طرح های نیمه تمام در دیواندره به حدود یک دهه می رسد و با توجه به نوسانات بازار اتمام آنها هر روز اعتبار بیشتری را می طلبد.
حدود 9 سال پیش در دیواندره کلنگی بر زمین زده شد تا زیرساخت های ورزشی این شهر ارتقا پیدا کند.
عملیات ساخت استخر سرپوشیده سال 88 آغاز شد اما روند ساخت موریانه ای آن همیشه مورد اعتراض جوانان و مردم این شهرستان قرار داشت و تنها جواب مسئولان به این موضوع واژه تکراری کمبود اعتبار است.
از زمانی که قرار شد دیواندره هم صاحب استخر سرپوشیده شود ده ها ورزشگاه، استخر و سالن ورزشی بزرگ در دیگر نقاط کشور ساخته شد و هر روز خبر افتتاح آنها را در رسانه ها شندیم اما می گویند برای استخر دیواندره و خوشحال کردن مردم اعتبار نیست.
یکی از کشتی گیران دیواندره ای  گفت: در شهرهای دیگر مربیان تیم ها در طول هفته حداقل یک بار ورزشکاران خود را به استخر می برند که از لحاظ جسمی و روحی تاثیر مثبتی بر روند فعالیت های آنها دارد.
وریا محمدی افزود: برای اینکه از استخر استفاده کنیم باید به یکی از شهرهای همجوار برویم که این کار علاوه بر خطرات جاده ای، هزنیه ها را نی زچند برابر می کند.
وی اضافه کرد: اگر استخر سرپوشیده دیواندره ساخته شده بود هزینه یک سانس استفاده در شهرهای همجوار را می توانستیم برای چند بار استفاده از استخر شهر خودمان بپردازیم.
محمدی می گوید: از سال 93 وعده تکمیل استخر دیواندره توسط مسئولان بارها به مردم داده شده ولی اعتبار مورد نیاز برای پایان این طرح ورزشی از 10 میلیارد آن سال اینک به 50 میلیارد ریال رسیده است.
این ورزشکار دیواندره ای اظهار داشت: اگر متولیان امر تلاش می کردند به موقع اعتبار مورد نیاز را جذب و هزینه کنند امروز نیاز نبود پنج برابر سال 93 برای تکمیل استخر اعتبار درخواست کنند که موافقت با تخصیص آن به مراتب سخت و غیر ممکن باشد.
ورزشکار دیگری گفت: از بیماری دیسک کمر رنج می برم و به توصیه پزشکان باید آب درمانی کمک ولی این امکان در شهر وجود ندارد و به ناچار باید به بیجار یا سقز برای استفاده از استخر بروم که علاوه بر هزینه های بیشتر، مشکلات خاص خود را دارد.
ناصر ابراهیمی یادآور شد: مسئولان در سال های اخیر وعده های متفاوتی برای تکمیل استخر دیواندره دادند و سال گذشته بحث واگذاری آن به بخش خصوصی مطرح شد اما برخی اختلاف نظرها مانع از تحقق آن شد.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اما در این رابطه می گوید: موضوع اعتبار برای تکمیل پروژه استخر سرپوشیده دیواندره جهت توسعه زیرساخت های ورزشی مورد بررسی قرار گرفته است.
سید مهدی فرشادان افزود: نتیجه رایزنی ها و پیگیری ها با مجموعه وزارت ورزش و جوانان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه ٩٧، منجر به جذب 50 میلیارد ریال اعتبار ویژه و اضافه شدن آن در ردیف بودجه امسال شد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز گفت: استخر سرپوشیده دیواندره از سوی کارگروه ماده 27 واگذاری وزارت ورزش و جوانان به بخش خصوصی تایید و در آینده نزدیک با انجام مراحل فراخوان به سرمایه گذار واگذار خواهد شد.
حامد جولایی افزود: این پروژه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبارات بخش دولتی احداث شده است و اداره کل ورزش و جوانان استان در نظر دارد آن از طریق ماده 27 واگذار کند.
ناصح محمدخانی شهردار دیواندره نیز گفت: تکمیل استخر دیواندره به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و از آنجا که هدف شهرداری و شورای شهر خدمت رسانی به مردم است می توانیم این استخر را با اعتبارات داخلی تکمیل و در کمتر از چهار ماه به بهره برداری برسانیم.
امید است با پیگیری های مسئولان روند تکمیل این استخر سرعت گیرد تا مردم این شهر به جای شنا کردن در رودخانه ها و سدها که خطرات خاص خود را دارد، در محیطی امن و مطابق با استاندارد به ورزش شنا و فرآگیری آن بپردازند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/34256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

نفوذ سامانه‌ای ناپایدار به جو کرمانشاه از روز یکشنبه

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

حواشی جذاب برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی

ستاره جنجالی: سرنوشتم بود که اخراج نشوم!

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه 31 فروردین

کشف بیش از 57 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد