عصر کرد

آخرين مطالب

فرمانده سپاه سنندج خبر داد:

احداث خانه‌ فرهنگ در 9 محله‌ سنندج/322 طرح اقتصاد مقاومتی اجرا شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - فرمانده سپاه شهرستان سنندج از احداث خانه‌ های فرهنگ در 9 محله‌ فقیرنشین سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسن عسگری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی اظهار داشت: سپاه‌ سنندج 88 پروژه محرومیت‌زدایی با بودجه‌ 14 میلیارد و 345 میلیون ریال در نقاط مختلف شهرستان سنندج هزینه‌ کرده‌ است. در بحث پروژه‌های محرومیت‌زدایی مشارکت مردم در اولویت‌های سپاه است چرا که مشارکت مردم موجب می‌شود سپاه در پروژه‌ای ورود پیدا کند که نیاز اصلی خود مردم است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج تصریح کرد: 5 پروژه کمک به احداث پل روستایی، 5 پروژه آبرسانی به مناطق روستایی، کمک به احداث مدرسه 2 پروژه، احداث خانه محروم 3 پروژه، مرمت مدرسه 17 پروژه، کمک به مرمت خانه محروم 5 پروژه، کمک به مرمت مسجد دو مورد و احداث مسجد یک مورد و کمک به احداث خانه عالم 15 مورد انجام شده است.
وی از پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات به 322 طرح اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان خبر داد و 57 مورد اصلاح باغ، 9 مورد پرورش بلدرچین، 15 مورد پرورش ماهی، 12 مورد مرغ بومی، صنایع دستی، قالی‌بافی و غیره را از این طرح‌ها عنوان کرد.
وی از پرداخت 125 مورد جهیزه به نیازمندان، توزیع 2 هزار جفت کفش، توزیع 266 بسته پوشاک، توزیع 2 هزار بسته لوازم‌التحریر و غیره با 747 میلیون تومان در سطح روستاهای استان توسط این نهاد انقلابی خبر داد و گفت: در کنار این اقدامات 2 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع‌آوری و توزیع شده است.
حسن عسکری از اجرای طرح کرامت 2 در 9 محله‌ شهرستان سنندج با هدف پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی در سال 1397 نام برد و گفت: این طرح در سال گذشته با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در سطح استان آغاز و امسال نیز با شدت و جدیت هرچه بیشتر ادامه خواهد یافت. در این راستا 6 گام شناسایی، تبلیغات، آگاه‌سازی، اقدام قاطع، درمان و صیانت تعریف شده است.
وی با بیان اینکه پیشگیری اولویت سپاه در این طرح است، عنوان کرد: البته موضوع درمان معتادین نیز مورد توجه قرار گرفته ولی اولویت مهم ما موضوع پیشگیری است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج تصریح کرد: در همین راستا 10 عنوان برنامه برای این محلات تدوین و اجرا شده است که حمایت از فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مسجد از اقدامات اساسی در این حوزه است.
وی احیا و تقویت نماز جماعت در مساجد، تفاهم با مدارس برای برگزاری کلاس‌های احکام و قرآن، تجهیز مساجد به قرآن و غیره، فضاسازی تبلیغی در سطح مساجد، برگزاری مراسمات مختلف با دعوت از مردم در مساجد، برگزاری کلاس‌ها و مسابقات مختلف از اقدامات انجام گرفته در این حوزه بوده است.
به گفته عسکری، استقرار روحانیون در مساجد با هدف افزایش ارتباط روحانیون و مردم و انجام اقدامات آگاه‌سازی و روشنگری از اقدامات دیگر در این راستا بوده است.
وی از برگزاری همایش روشنگری ویژه والدین دانش‌آموزان در مدارس خبر داد و گفت:‌ متاسفانه امروز سن اعتیاد به شدت رو به کاهش است از این رو برگزاری همایش‌های روشنگری برای والدین از تاثیرات زیادی برخوردار است. همچنین خدمات درمانی در قالب 13 تیم پزشکی به 2650 نفر در محلات فقیرنشین سنندج رایگان ارائه‌ شده‌ است.
فرمانده سپاه سنندج در ادامه گفت: خدمات رسانی به 2 هزار و 650 نفر، کمک به بهسازی محیطی با کمک دستگاه‌ها متولی، تکمیل و بازسازی طرح‌های نیمه کاره، اصلاح شبکه آب و فاضلاب در یکی از این محلات با کمک قرارگاه خاتم، اصلاح وضعیت ظاهری، تاسیس کتابخانه، برگزاری همایش‌های خانوادگی و غیره از دیگر اقدامات انجام شده در قالب طرح کرامت 2 در این 9 منطقه بوده است.
وی اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان ساکن در این محلات انجام شده که در مجموع 5 هزار و 248 نفر از این کلاس‌ها بهره‌مند شده‌اند.
عسکری از شناسایی 615 نفر از معتادین و افراد آلوده در این محلات خبر داد و گفت: 145 نفر فروشنده خرد و کلان در این مناطق شناسایی شده و 310 نفر از معتادین برای درمان به کمپ‌ها معرفی و زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفته‌اند.
به گفته عسکری، 245 نفر از این تعداد از کمپ‌ها ترخیص 55 نفر هنوز در کمپ‌ها تحت درمان هستند و برای 31 نفر از معتادین بهبود یافته اشتغال‌زایی شده است.
وی به برگزاری سومین سال جشنواره ابوذر نیز گریزی زد و گفت:‌ عمق بخشی رسانه‌ای، شناسایی رسانه‌های فعال، کمک به پیشبرد و تحقق اهداف انقلاب، کمک به ایجاد فضای رقابتی در بین اصحاب رسانه و تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر برگزاری می‌شود.
به گفته وی، این جشنواره در بخش‌های تیتر، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، گزارش، خبر و کاریکاتور برگزار خواهد شد.
وی به اهداف این این جشنواره نیز اشاره‌ کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی،تهدیدات و فرصت‌های مرز، نقش امنیت در توسعه و توسعه در امنیت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به برگزاری کنگره 5400 شهید در سال‌جاری و شعار سال از محورهای این جشنواره است.
به گفته وی، هر نفر در دو بخش جشنواره می‌تواند شرکت و محدودیتی ندارد و اختتامیه هم در روز بسیج قشر در سطح استان برگزار خواهد شد.
فرمانده‌ سپاه‌ سنندج در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی براینکه طبق بیانات رهبری استان کردستان استانی فرهنگی است، آیا در برنامه‌ های سپاه در 9 محله فقیرنشین سنندج فضایی برای برگزاری کلاس های هنری هچمون نقاشی و موسیقی و پرکردن زمان فراغت بچه ها گنجانده شده است، گفت: ما به این مورد هم فکر کردیم و این می تواند تاثیر بسزایی در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشد، به‌ همین منظور به‌ دنبال ساخت خانه‌ محلات یا فرهنگ هستیم.
وی افزود: تاکنون چندین خیر هم زمین های برای احداث این خانه های محلات اختصاد داده اند در این امر ما مشکل بودجه‌ داریم و اگر دستگاه های دولتی 50 درصد از هزینه ساخت خانه های محلات را تقبل کنند ما این کار را امسال انشاالله شروع خواهیم کرد و در این خانه های محلات یا فرهنگ کلاس های هنری و ورزشی برای کودکان و بچه های این محلات برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/33997/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر

درویش، اولین مدیرعامل دوران خصوصی پرسپولیس

نوری: واگذاری استقلال و پرسپولیس دغدغه هواداران را برطرف می‌کند

حسن‌زاده: پرسپولیس می تواند فصل را با قهرمانی به پایان برساند

بلیت فروشی دیدار تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد

حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم

همه احتمالات توپ طلا؛ برنده را حدس بزن

ایتالیانو جدی‌ترین گزینه هدایت تیم فوتبال ناپولی

نسل طلایی استقلال با حضور حیدری، جباری و آندو

فرصت‌طلبی مسی به رونالدو چربید!

(ویدیو) صحنه تماشایی از کمک پلیس وظیفه شناس به یک پیرمرد

«آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد

معرفی 2400 متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان

هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

ثبت دو وقف جدید کردستان

تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی

رشد 15 درصدی بارش‌های سال زراعی جاری در کرمانشاه

رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است

افزایش 16 درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه

صدور مجوز الکترونیک کسب و کار

افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

اجرای پروژه تعریض محور دهگلان - بلبان‌آباد اجرا شد

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

طلا و برنز بانوان تالوکار در انتخابی جام‌جهانی چین

اتحادیه جهانی کشتی چند داور را محروم کرد

حضور بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در آیین واگذاری

فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری

بهترین زوج‌های خسرو حیدری در دوران فوتبال

ورزشگاه اراک در حال بازسازی؛ حضور هواداران لغو می‌شود؟

آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی

مسیر اینتر تا قهرمانی بیستم در سری‌آ

خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا

هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

تحقق 106 درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان

ایجاد 833 اشتغال خانگی با اعتبار 940 هزار میلیون ریال

فعالیت مستمر 65 تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

13 هزار مترمکعب به ظرفیت مخازن آب شهری کردستان اضافه شد

کریدور شمال - جنوب در محدوده استان کردستان دارای عقب‌ماندگی تاریخی است

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

ستاره رئال: تعویضی هم باشم می‌مانم

پروژه 700 میلیون یورویی بن‌سلمان در فوتبال روی هوا

لمپارد: پدرم من را به پارک برد و مجبورم کرد فوتبال بازی کنم

مرد یخی و سرشاخ با یک پدیده برای رسیدن به پاریس

کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود

آغاز جدال بسکتبال شهرداری گرگان برای فتح غرب آسیا از فردا