عصر کرد

آخرين مطالب

سود تسهیلات صنایع کوچک هشت درصد کم می شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی کشور گفت: با استفاده از منابع این وزارتخانه در بانک مرکزی، سود بانکی بخشی از تسهیلات مورد نیاز صنایع کوچک در کشور حدود هشت درصد کم می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق نجفی روز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان اظهار داشت: این سازمان اکنون حدود 2 هزار میلیارد ریال موجودی برای این هدف در بانک مرکزی دارد.
وی افزود: طبق تفاهم نامه ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی این میزان موجودی برای کاهش سود تسهیلات بانکی به صنایع کوچک تخصیص داده می شود تا سود آنها از 18 به 10 درصد برسد.
نجفی تاکید کرد: با استفاده از این میزان موجودی پیش بینی می شود تا سقف 40 تا 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات از کاهش این نرخ سود بهره مند شوند که گامی در راستای حمایت از بهره برداران است.
وی یادآور شد: تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال پایدار روستایی در کشور تصویب شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این میزان اعتبار برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است و پیشنهاد شده که شهرک های صنعتی و واحدهای صنعتی در مناطق روستایی نیز از آن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در خصوص تحقق اهداف این طرح در استان کردستان نیز انتظار می رود به علت محدودیت وقت در جذب تسهیلات، مسئولان 10 طرح اولویت دار را در حوزه صنایع کوچک برای به نتیجه رساندن شناسایی و مورد توجه قرار دهند.
نجفی همچنین در خصوص تعطیلی برخی از کارخانه ها اظهار داشت: زیبنده نظام اسلامی نیست واحدهای تولیدی تعطیل شوند و انتظار می رود مسئولان به خصوص مدیران بانک ها همت بیشتری در حمایت از این واحدها داشته باشند.
وی گفت: با توجه به ممنوع اعلام شدن صدور حکم تطعیلی برای واحدهای تولیدی در توافق میان روسای قوای سه گانه لازم است مسئولان اجرایی و بانک ها نیز از تلاش برای تعطیلی این واحدها خودداری کنند.
** کردستان توانایی اداره اقتصادی چند استان را دارد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی کشور افزود: کردستان با توجه به قابلیت های اقتصادی و مرزی اش توانایی اداره اقتصادی چند استان دیگر را با محوریت صادرات دارد.
نجفی یادآور شد: مسئولان استان باید تدبیری بیندیشند تا از این فرصت به بهترین نحو استفاده شده و در صورت انجام مطاله، طرح های توسعه ای را با همکاری نمایندگان سه قوه در استان در اسرع وقت اجرایی کنند.
وی اظهار داشت: تدوین طرح های سرمایه ای صنایع کوچک و متوسط این استان باید با توجه به آمایش سرزمینی، زیرساخت های موجود با اولویت ایجاد اشتغال طی سه ماه تهیه و تدوین شود.
نجفی تاکید کرد: لازم است در تدوین این طرح استفاده از توان سازمان های سرمایه گذاری همچون ایمیدرو، ایدرو، شرکت های وابسته به وزارت دفاع و سایر نهادها و همچنین استفاده از توان بخش خصوصی بهره مند شد.
وی در خصوص طرح توسعه تولید پوشاک در کردستان گفت: اجرای این طرح در 20 روستای استان با همکاری انجمن پوشاک ایران اجرا می شود و شرکت شهرک های صنعتی نیز در عمل به تحقق هدف کمک می کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اجرای منطقه ویژه اقتصادی بانه و مریوان از تاکیدهای این سازمان است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی مریوان در صورت داشتن مصوبه قابل پیگیری است.
نجفی از حمایت برای احداث شهر صنعتی در کردستان خبر داد و یادآور شد: ابتدا باید مطالعات آن از سوی مسئولان انجام شود و در این راستا سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی مشاور طرح را تامین می کند.
** مریوان قابلیت تبدیل به دومین سکوی صادرات کشور را دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته 95 درصد از 6 میلیارد و 200 میلیون دلار حجم مبادلات تجاری مرز باشماق مریوان صادرات بود، گفت: این مرز می تواند با تقویت زیر ساخت ها به دومین سکوی صادرات کشور به عراق تبدیل شود.
حسین فیروزی اضافه کرد: هم اکنون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کنار شرکت شهرک های صنعتی مریوان مهمترین نیاز توسعه صادرات در این شهرستان است.
وی اظهار داشت: زمین مورد نیاز مرحله اول این طرح به میزان 110 هکتار در قالب سه پیشنهاد به سازمان صنایع کوچک ارایه شده که انتظار می رود در راستای ایجاد آن اقدام لازم صورت گیرد.
فیروزی با بیان اینکه سهم صنعت از اشتغال استان کردستان حدود 11 هزار نفر است، یادآور شد: در برابر آن استان 40 هزار دانش آموخته رشته های فنی و مهندسی دارد که همه جویای کار هستند و لازم است زیرساخت های صنعتی بیشتری در این استان اجرا شود.
** توسعه شرکت شهرک های صنعتی کردستان سهمی از اعتبارات ملی نداد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه میانگین اراضی صنعتی استان با 320 سانتی مترمربع برای هر نفر نصف میانگین 6 متر و 80 سانتی متر مربع کشور است، گفت: این شرکت برای رساندن این میانگین نیازمند اعتبارات ویژه ملی و استانی است.
محمد دره وزمی اظهار داشت: سال گذشته 165 میلیارد ریال از 370 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده استانی برای تکمیل طرح های شرکت شهرک های صنعتی تخصیص و هزینه شد اما این شرکت در این مدت سهمی از اعتبارات ملی نداشت.
وی تاکید کرد: لازم است شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک اعتبارات ویژه ای از محل منابع ملی برای تسریع در کارهای مربوطه در این استان تخصیص دهند.
به گزارش ایرنا، نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی کشور روز سه شنبه به منظور بازدید از شهرک های صنعتی استان کردستان و منطقه ویژه اقتصادی بانه به این استان سفر کرده است.
وی امروز از چند شرکت تولیدی در شهرک های صنعتی سنندج بازدید و در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و همچنین آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های کردستان شرکت کرد.
در جریان بازدیدهای امروز 40 میلیارد ریال برای رونق حوزه صنعت شهرک های صنعتی سنندج تخصیص داده شد.
شرکت شهرک های صنعتی کردستان اکنون دارای 29 شهرک و ناحیه مصوب از سوی هیات وزیران است که از این تعداد 14 مورد فعال و اراضی در این شهرک ها در حال واگذاری به متقاضیان بخش های تولیدی و صنعتی است.
زمین مورد نیاز 6 مورد از مصوبه های شهرک های صنعتی از سال 92 به بعد تخصیص داده شده که در نهایت از 29 مورد مصوبه هیات وزیران 20 مورد آن عملیاتی شده است.
3034/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/33846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

ارزیابی حدود 21 هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت

24 مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال

ارائه خدمات درمانی به 198 بیمار مبتلا به هموفیلی

انجام بیش از 110 هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی

سرشماری دوزیستان در مریوان انجام شد

دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است

دفاع از شرف و پرچم مقدس است/ایران پاسخ غرورآمیزی به اسراییل داد

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور

ناگلزمان تا جام جهانی با آلمان

واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری اسماعیلی‌فر

جرایم میلیاردی برای تزریق آرامش به لیگ برتر

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

کاسمیرو: امباپه در زمین درست مثل رونالدو است

وقتی جیمی کرگر فکر می‌کند تلویزیون استودیو در حال افتادن است!

واکنش سرخیو آگوئرو به ضربات پنالتی دیدار منچسترسیتی و رئال

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد