عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان اعلام کرد:

سوداگران جو بازار را بر هم می‌زنند/ کشف2376 فقره پرونده تخلف در سه ماه نخست امسال اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال دو هزار و 376 فقره پرونده تخلف کشف شده است، گفت: متأسفانه جو حاکم بر بازار این فرصت را برای متقلبین و سوداگران بازار فراهم ساخته که بر آشفتگی بازار دامن زده و از این طریق محصولات خود را به قیمتی فراتر از قیمت واقعی به مردم عرضه کنند. به گزارش ایسنا، منطقه کردستان «سیدنجیم حسینی» امروز (شنبه 2 تیر) در نشست خبری که در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و تمام کسانی که برای استقرار عدل و عدالت در سیستم قضایی جانفشانی کرده اند، اظهار کرد: گرانی‌هایی که در ماه‌های اخیر بر بازار حاکم شده است، به دغدغه‌ای برای مردم به عنوان مصرف کنندگان و مسئولین به عنوان کارگزاران بدل شده است.
وی افزود: جو روانی افزایش قیمت و نگرانی ناشی از آن که بر زندگی مردم سایه انداخته، این تکلیف را برای مسئولین ایجاب می‌کند که در راستای کاهش آن تلاش کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان، بیان کرد: جو گرانی بازار شرایطی را برای متقلبین فراهم ساخت که به این آشفته بازار دامن زنند و این سودجویان فرصت را غنیمت شمرده و محصولات خود را به قیمتی فراتر از قیمت واقعی به مردم عرضه کردند.
وی برخورد با متخلفین را نیازمند همت جمعی دانست و ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید بیش از پیش در ارائه خدمات در راستای استقرار قانون تلاش کنند.
قصابان و نانوایان بیشترین متخلفین ماه رمضان
حسینی در ادامه با اشاره به اینکه در ماه رمضان 47 مورد گشت با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفت، اظهار کرد: این تلاش که توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان کردستان به همراه مدیرکل دامپزشکی استان، رئیس اداره اماکن نیروی انتظامی استان، معاون سلامت دامپزشکی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج و... صورت گرفت، در راستای کاهش و کنترل قیمت کاذب شکل گرفته در بازار بود.
وی افزود: در این بازرسی‌ها 759 فقره پرونده تشکیل و برای تمامی این موارد رأی صادر شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان، بیشترین تخلف صورت گرفته را در نانوایی و قصابی‌ها اعلام و اظهار کرد: گران‌فروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت به لحاظ فراوانی بیشترین آمار تخلف را داشته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با بیان اینکه در بازرسی‌های ماه رمضان، صنف قصابان در رده دوم تخلفات بازار قرار داشتند، اعلام کرد: هرچند در کمیسیون تنظیم بازار گوشت گوساله نر درجه یک با لیبل سفید رنگ را هر کیلو 42000 تومان و گوشت درجه 2 گوساله ماده با لیبل زرد را هر کیلو 32000 تومان تصویب کرده بود، اما شاهد عرضه گوشت در قیمت های خارج از قیمت اعلام شده بودیم.
وی با ذکر اینکه هرگونه عرضه و فروش بیشتر از نرخ‌های اعلام شده، تحت عنوان گرا‌ن‌فروشی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: علاوه بر این مورد، بحث مبارزه با گوشت‌های فاسد نیز مطرح بود که طی بازرسی‌های صورت گرفته 140 کیلو گوشت فاسد از سطح قصابی‌های استان کشف و ضبط شد و برای متخلفین پرونده تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه در بحث جرایم صادر شده حوزه کالا و خدمات برای 531 فقره تخلف 165 میلیون تومان وصولی اخذ شد، تصریح کرد: در 214 فقره پرونده قاچاق 400 میلیون تومان و در بحث بهداشتی با 14 فقره تخلف، 17 میلیون تومان وصولی صورت پذیرفت.
مردم نان را با وزن 135 تا 140 گرم خریداری کنند
حسینی با اشاره به اینکه طی بازرسی‌های صورت گرفته 12 نانوایی متخلف شناسایی شدند، گفت: طبق قانون وزن یک نان باید 135 تا 140 گرم باشد که متأسفانه در برخی نانوایی‌های سطح استان شاهد عرضه نان 70 گرمی بودیم که این یک تخلف بزرگ و قابل پیگیری بود و با متخلفین برخورد شد.
وی با تأکید بر اینکه نظارت بر یک‌هزار و 200 نانوایی در سطح استان نیازمند همکاری و احساس مسئولیت تمامی مردم است، گفت: مردم تخلفاتی از جمله کم‌فروشی، تعطیلی بیش از یک روز در هفته، کم‌کردن ساعات پخت نان، عرضه نان به خواروبار فروشی‌ها را که از جانب نانوایی‌ها صورت می‌گیرد و هم‌چنین فروش آرد توسط نانوایی‌ها به آزادپزها را گزارش دهند.
حمایت از کالای ایرانی نیازمند همت جمعی است
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی سه ماه نخست امسال دو هزار و 376 فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: طی این مدت به دو هزار و 345 فقره رسیدگی شد که 190 فقره آن پرونده های باقی‌مانده سال قبل بوده است.
وی افزود: طی این رسیدگی‌ها 26 میلیارد و 390 میلیون ریال وصولی صورت پذیرفت.
حسینی با اشاره به اینکه در بحث صنفی شاهد 12 درصد افزایش کشف تخلفات بوده‌ایم، گفت: در بحث قاچاق نیز به دلیل بسته شدن مرز شاهد کاهش 40 درصدی هستیم.
وی با ذکر اینکه بیشترین تخلفات بازار در خصوص عدم درج قیمت کالاهاست، گفت: این امر بدان دلیل اهمیت دارد که قدرت اختیار و انتخاب خریدار را افزایش داده و متخلفین شناسایی می‌شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با ذکر اینکه نام‌گذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی فرصتی مغتنم در راستای حمایت از کالاهای تولید داخل است، گفت: تحقق این مهم با همکاری تولیدکننده، مصرف کننده، دولت و رسانه‌ها محرز خواهد بود.
وی با ذکر اینکه تا زمانی که کیفیت کالای ایرانی تضمین نشود، نمی‌توان انتظار رقابت با کالاهای خارجی را داشت، گفت: علاوه بر این بعد باید توجه داشت که افزایش قیمت‌ها معقولانه و با توجه به توان خرید بازار تعیین شود.
مردم از تله اقتصادی حذر کنند
حسینی با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی منجر به توسعه اشتغال، رونق بازار و کاهش بیکاری می‌شود، ادامه داد: تله اقتصادی ازجمله مواردی است که مردم باید از آن حذر کنند.
وی با اشاره به اینکه تله اقتصادی بیشتر در فروشگاه‌هایی که تخفیفات غیرقابل باور را به مشتریان ارائه می دهند، به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: تله اقتصادی، مقوله پراهمیت در حوزه خرید کالا است که به عنوان راه گریز از سوی برخی از فروشگاه‌ها برای جبران قیمت اجناس خود به کار بسته می‌شود و به گونه‌ای است که برخی از برندهای خاص را با تخفیف ارائه می‌دهند و در کنار آن قیمت سایر محصولات در سایه قرار گرفته و در اغلب موارد مردم متوجه تخفیف کاذب در این فروشگاه‌ها نمی‌شوند.
برخورد با تخلف تکلیف و وظیفه شهروندی است
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه همگی در مقابل کار خلاف و نهی مسئول هستیم و به عنوان شهروند قانون‌مدار باید احساس تکلیف کنیم، افزود: مردم به عنوان خریدار احساس مسئولیت کنند و تخلفات را گزارش دهند.
وی با اعلام اینکه نظارت بر شرکت‌های دولتی که ارائه خدمات می‌دهند هم‌چون شرکت آب، برق و گاز در حیطه این سازمان است، خاطرنشان کرد: از همشهریان استان درخواست می‌شود دقت کنند در صورتی‌که از سوی فروشندگان مورد اجحاف قرار گرفتند از طریق سامانه 135 تعزیرات حکومتی یا سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت، گزارشات خود را در مورد تخلفات واحدهای صنفی اعلام کنند.
حسینی یادآور شد: این بستر نیز فراهم است که افراد شخصاً به اداره تعزیرات حکومتی مراجعه و تخلف صورت گرفته را اعلام تا در خصوص هرگونه اجحاف با متخلف برخورد قانونی اعمال شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/30534/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی