عصر کرد

آخرين مطالب

همت دولت برای اتمام طرح های نیمه تمام کردستان سياسي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - طرح های نیمه تمام از چالش های توسعه زیرساخت ها در برخی استان هاست که دولت تدبیر و امید برای اتمام برخی از این طرح های نیمه کاره در کردستان توجه جدی و ویژه ایی دارد.
به گزارش ایرنا، برخی از طرح های نیمه تمام استان کردستان بیش از 10 سال از شروع ساخت آنها می گذرد و اتمام و تکمیل آنها دمیدن نفس تازه ای در کالبد استان است که با همت و اراده دولت تدبیر و امید و سفرهای متعدد مسئولان اجرایی به این استان در حال محقق شدن هستند تا مردم نسبت به آینده بهتر امیدوارتر شوند.
آخرین سفر مدیران ارشد کشوری به استان کردستان مربوط به سفر دو روزه سعید نمکی معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی و جمعی دیگر از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور است که به گفته بهمن مرادنیا استاندار کردستان در این سفر با اختصاص دو هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، سلامت و امنیت طی امسال و سال آینده برای تکمیل طرح های نیمه تمام این حوزه ها موافقت شده است.
استاندار کردستان می گوید: پروژه های نیمه کاره ای که در طول سالیان سال در کردستان وجود داشته و عدم اتمام آن باعث بروز برخی محرومیت ها شده که رفع این محرومیت ها نیازمند توجه و عنایت ویژه و جدی دولت است.
بهمن مرادنیا گفت: عدم اتمام به موقع طرح ها نه تنها باعث حرکت کُند استان به سمت توسعه شده بلکه موجب شد مردم نتوانند از ظرفیت های برخی استعدادهای ذاتی استان به نحو احسن استفاده کنند اما اکنون با نگاه ویژه دولت در این بخش ها مشکلات تا حدود زیادی در حال مرتفع شدن است.
وی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام از چالش های مهم دولت در توسعه زیرساخت های کشور است، افزود: اولویت دولت، اتمام پروژه های نیمه تمامی است که امکان بهره برداری آنها در سال جاری و نهایتا سال آینده وجود دارد.
** تلاش جدی برای اتمام تالار فرهنگی و هنری سنندج
مرادنیا با بیان اینکه در این سفر مقرر شد برای تکمیل پروژه نیمه تمام تالار فرهنگی - هنری سنندج 250 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی تامین و اختصاص داده شود، اظهار داشت: دولت مصمم است این طرح پس از سال ها، هفته دولت سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی افزود: تالار مرکزی سنندج به عنوان بزرگترین تالار فرهنگی - هنری غرب کشور پس از 15 سال از آغاز عملیات ساخت آن بدلیل نبود اعتبار هنوز نیمه تمام است که با تزریق این میزان اعتبار می توان پیشرفت فیزیکی آن را از 35 درصد فعلی به 100 درصد رساند تا سال 98 به بهره برداری برسد.
استاندار کردستان تاکید کرد: در شهر سنندج که از مراکز مهم فرهنگی کشور به شمار می‌رود محل مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی نداریم و اتمام این پروژه مطالبه و خواست عموم مردم از جمله هنرمندان و اهالی فرهنگ است.
قرار بود این مجموعه در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع و با استفاده از اعتبارات استانی در مدت 2 سال ساخته شود ولی با توجه به اینکه اعتبارات استانی جوابگوی هزینه های ساخت نشد در فهرست طرح های ملی قرار گرفت و زمین آن پس از چند مورد اصلاحیه سرانجام به 14 هزار و 500 مترمربع افزایش یافت.
** احداث سالن 6 هزار نفری سنندج تاپایان سال به اتمام می رسد
مرادنیا با بیان اینکه سالن ورزشی 6 هزار نفری سنندج در مجموعه ورزشی 22 گولان از نیازهای استان است، گفت: در سفر معاون سازمان برنامه و بودجه مقرر شد 200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی تامین و تخصیص داده شود.
وی یادآور شد: انتظار می رود با تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال شاهد بهره برداری از این سالن ورزشی چند منظوره باشیم که هفته آینده در این راستا جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه با حضور وزارت ورزش و جوانان و شرکت پیمانکار، برای بررسی و رفع مشکلات مالی و فنی این پروژه برگزار می شود.
عملیات ساخت سالن 6 هزار نفری سنندج سال 84 آغاز شد و قرار بود با اعتبار اولیه 60 میلیارد ریال در مدت سه سال به بهره برداری برسد اما به دلیل عدم تامین اعتبار لازم با گذشت 13 سال هنوز نیمه تمام و 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
** ایجاد مرکز تحقیقات ژنتیک قوچ و میش ایران در بیجار توجه به حیات وحش استان کردستان است
استاندار کردستان ایجاد مرکز تحقیقات ژنتیک قوچ و میش ایران در سایت حفاظت شده بیجار را از توجه های دولت به حفظ حیات وحش استان دانست و گفت: معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از این سایت از ایجاد مرکز پرورش قوچ و میش کشور در این سایت خبر داد و گفت با توجه به اینکه در کشور مرکزی برای تحقیقات ژنتیکی قوچ و میش وجود ندارد، ایجاد این ظرفیت بالقوه در بیجار به علت ویژگی منحصر به فرد حیات وحش آن در اولویت است.
مرادنیا افزود: برای تحقق این موضوع مهم، 50 میلیارد ریال اعتبار ویژه جهت محوطه سازی، آسفالت راه دسترسی و سایر نیازهای فعلی سایت تصویب شده است.
در منطقه حفاظت شده بیجار بیش از 20 گونه پستاندارن و بیش از 90 گونه پرندگان شناسایی شده اند که بارزترین گونه منطقه قوچ و میش ارمنی است که حدود 32 هزار هکتار مساحت دارد و بخاطر تنوع گونه های جانوری، گیاهی، تنوع اقلیمی، زیستگاه پستانداری همچون قوچ، میش ارمنی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، پرندگان کبک دری، کبوتر، عقاب طلایی و باقرقره از منحصر بفردترین مناطق حفاظت شده کشور است.
** اختصاص اعتبار برای تجهیز بیمارستان رازی بانه
استاندار کردستان گفت: تجهیز بیمارستان رازی بانه به همه تخصص ها، امکانات و تجهیزات پزشکی تا پایان شهریور از دیگر دستاوردهای این سفر بود که این امکانات مبتنی بر برنامه سطح بندی شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می شود.
مرادنیا گفت: با توجه به ظرفیت های اقلیمی، جغرافیایی، علمی، اقتصادی و فرهنگی، کردستان می تواند به یکی از قطب های کشور در جذب توریسم بویژه توریسم سلامت با هدف جذب بیماران منطقه اقلیم کردستان عراق تبدیل شود.
وی یادآور شد: در این سفر همچنین 10 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به هزینه های دانش آموزان مدارس شبانه روزی و سرانه دانش آموزی اختصاص یافت.
مرادنیا افزود: همچنین برای حل مشکل تراکم دانش آموزی در بانه، طرح توسعه مراکز آموزشی ابتدایی و متوسط اول از سوی آموزش و پرورش تعریف و در روستاهای بزرگ مجتمع های آموزشی با امکانات رفاهی و فضای ورزشی احداث می شود.
وی تاکید کرد: در حوزه میراث فرهنگی نیز پیشنهاد کردیم ردیف اعتباری در سال جاری از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل پروژه‌هایی مانند عمارت خسروآباد و کمپ گردشگری نوره در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، سعید نمکی روزهای دوشنبه و سه شنبه 28 و 29 خرداد سال جاری در استان کردستان حضور داشت و از طرح های مختلفی در شهرستان های سقز، بانه، بیجار و سنندج بازدید کرد.
وی از بیمارستان های سقز و بانه، منطقه حفاظت شده بیجار، مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج، تالار فرهنگی - هنری سنندج بازدید کرد که همزمان با این سفر، عملیات ساخت پلاتو تخصصی تئاتر سنندج نیز آغاز شد.
وی همچنین از برخی طرح‌های عمرانی از جمله فرودگاه در دست ساخت سقز، بیمارستان‌ 235 تختخوابی و دانشکده علوم و فنون شهرستان سقز نیز بازدید کردند.
در این بازدید سعید نمکی پس از شنیدن توضیحات پیمانکار پروژه بیمارستان 235 تختخوابی با بیان اینکه این پروژه یکی از نیازهای اساسی منطقه است، گفت: اعتبارات مورد نیاز طرح را تامین می‌کنیم البته لازم است پیمانکار با جدیت و سرعت بیشتری پروژه را به اتمام برساند.
وی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی این طرح بزرگ بهداشتی و درمانی از مجری طرح خواست عملیات عمرانی را تا حداکثر دی ماه امسال به اتمام برساند تا از آن به عنوان بیمارستان منطقه‌ای بتوان برای ارائه خدمات درمانی تخصصی به مردم استفاده شود.
نمکی در بازدید از روند ساخت دانشکده علوم و فنون سقز وابسته به دانشگاه کردستان تاکید کرد: جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت علوم و بهداشت برگزار شود تا با اختصاص اعتبارات لازم زمینه پیشرفت این طرح فراهم گردد.
معاون علمی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه افزود: ساخت این دانشگاه جهت تامین و تربیت نیروهای متخصص متناسب با نیاز منطقه ضروری است.
** بازدید از پارک علم و فناوری کردستان
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در این بازدید گفت: بر اساس رصد این سازمان مجموعه پارک علم و فناوری کردستان یکی از پیشتازترین مجموعه های کشور است و در قانون بودجه سال آینده نیز اعتبارات ویژه ای را برای این مجموعه در نظر خواهیم گرفت.
نمکی اظهار داشت: سیاست دولت حمایت از پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و تبدیل اندیشه ها به سرمایه است.
وی افزود: هر جای دنیا که مراجعه کنیم در قالب شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری بسوی خلق ثروت سوق داده می‌شویم لذا در بودجه سال 97 و قانون برنامه ششم توسعه کشور توجه ویژه ای به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان شده است.
نمکی یاداور شد: باید ساز و کاری را برای مانیتورینگ مجموعه های دانش بنیان پس از خودکفایی و خروج از پارک در نظر بگیریم و در کنار همه مراحل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان شاهد حضور شرکت های قوی مشاوره‌ای باشیم.
حمید پوراصغری رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در سفر معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور را همراهی می کرد، این مقام مسئول نیز از مجموعه ورزشی کاگران سنندج بازدید کرد و مقرر شد 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل این مکان ورزشی تخصیص داده شود.
ساخت مجموعه ورزشی کارگری سنندج در زمینی به مساحت 36 هزار متر مربع از سال 1384 آغاز شده و تاکنون سالن چند منظوره ورزشی سرپوشیده، زمین فوتسال چمن مصنوعی، حصار کشی و تسطیح اراضی آن با صرف 80 میلیارد ریال انجام و به بهره برداری رسیده است.
طرح های مهمانسرای کارگری، استخر سرپوشیده، زمین فوتبال چمن و زمین فوتسال ساحلی نیز در این مجموعه در دست احداث قرار دارد.
3034/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/29507/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد