عصر کرد

آخرين مطالب

حمایت از ملت مظلوم فلسطین مهمترین آرمان روز جهانی قدس است سياسي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - مردم ولایتمدار استان کردستان همزمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با حضور در راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس ندای آزادی قدس شریف سر دادند و با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی حماسه دیگری در دفاع از مظلومیت فلسطین خلق کردند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور امروز جمعه 18 خرداد از ساعت 10 صبح در 90 نقطه از استان کردستان با حضور گسترده مردم روزه دار این استان برگزار شد.
** روز قدس روز احیای هویت اسلامی است
فرماندار شهرستان کامیاران گفت: امام خمینی(ره) با تغییر نام روز فلسطین به روز قدس هویت اسلامی را بر هویت عربی ترجیح و آن هویت جدیدی بخشید تا نام و مظلومیت فلسطین زنده بماند.
مسعود الماسی روز جمعه در مراسم راهپیمایی روز قدس در این شهرستان با اشاره به اینکه فلسطین در گذشته مورد استقبال جامعه جهانی نبود، افزود: امام خمینی(ره) با هوشیاری دریافتند هویت اسلامی می تواند مبارزه با استکبار و استکبار ستیزی را نهادینه کند.
وی با بیان اینکه روز قدس تبدیل به روزی بین المللی شده است، اظهار داشت: علاوه بر امت مسلمان، آزادیخواهان جهان نیز در این روز یکصدا برای حمایت از مظلومیت فلسطین بر ضد استکبار برخواسته و فریاد آزادی سر می دهند.
الماسی پل ارتباطی این سرزمین میان سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا و تقابل سه دین بزرگ اسلام، مسیحی و یهودی در این سرزمین را 2 دلیل اهمیت این سرزمین دانست و اضافه کرد: با رصد تاریخ در می یابیم این دلایل همیشه بهانه ای بود تا قدرت ها و امپراتوری های جهان سعی در تصرف آن داشته باشند.
فرماندار کامیاران در خصوص خروج آمریکا از توافق برجام و انتقال سفارتخانه اش به بیت المقدس یادآور شد: این اقدامات ناشی از استیلای لابی صهیونیسم و تسلط شان بر دولت آمریکا است.
الماسی با بیان اینکه ظلم و ستم پایدار نخواهد ماند، گفت: اسراییل پیروز شکست خورده در فلسطین اشغالی است.
این راهپیمایی با قرائت قطعنامه و به آتش کشیدن پرچم های اسرائیل و آمریکا پایان یافت.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
** روز قدس نماد وحدت مسلمانان جهان است
امام جمعه دیواندره از روز قدس به عنوان روز استقامت و عدالت خواهی و عاملی برای اتحاد مسلمانان جهان یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی نماد دفاع از حق و عدالت است و پیشتاز این حرکت باقی خواهد ماند.
ماموستا معروف خالدی روز جمعه در مراسم روز قدس تاکید کرد: امروز روز اتحاد دنیای اسلام و روز انسجام و صف آرایی مسلمانان و مستضعفین در برابر ظلم ها، تجاوزها و خون ریزی های رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی است.
وی با اشاره به این سخن امام خمینی معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر (قدس اولین مساله جهان اسلام و مسلمانان است) افزود: ملت رشید و شجاع ایران همواره روح آزادی خواهی و عدالت طلبی را در جهان به معرض نمایش گذاشته و دفاع از ملت های مظلوم و ستمدیده را سرلوحه آرمان های خود قرار داده است.
امام جمعه دیواندره به شرایط جدید منطقه و عهد شکنی های استکبار جهانی و جنایت های روز افزون رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و یادآور شد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب، تجدید پیمان با آرمان های نظام مقدس و پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.
ماموستا خالدی با قدردانی از حضور پر شور مردم این شهرستان در راهپیمایی روز قدس اضافه کرد: مردم ادای دین به توصیه های قرآن کریم در راهپیمایی شرکت کردند تا آمریکایی، اروپایی‌ها و همه کشورها بدانند نمی‌توانند جمهوری اسلامی و این ملت را تهدید و تحریم کنند.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی سنندج قرار دارد.
** اقدامات تروریستی برای منحرف کردن اذهان عمومی از جنایات اسراییل است
فرماندار سروآباد گفت: ایجاد گروهک های تروریستی و افزایش قتل و کشتار در کشورهای اسلامی نقشه شوم استکبار جهانی برای منحرف کردن اذهان عمومی از جنایات اسراییل غاصب در فلسطین است.
کوهسار دادور روز جمعه در مراسم راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: اسراییل غاصب سال های زیادی است با حمایت استکبار و در سکوت مجامع بین المللی بر مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین ظلم و ستم می کند.
وی یادآور شد: آمریکای جنایتکار با حمایت از اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی و آشوب در منطقه خاورمیانه ذهن مسلمانان را مشغول کرده تا از کارهای ضد انسانی رژیم کودک کش اسراییل غافل باشند.
دادور با انتقاد از سکوت سران حکومت های اسلامی در خصوص این جنایت ها تاکید کرد: همگرایی برخی از کشورهای عربی با اسراییل غاصب و مقابله آنها با جریان مقاومت، دست صهیونیست ها را در کشتار فلسطینیان باز گذاشته است.
وی افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، اقدامی حکیمانه از سوی معمار کبیر انقلاب برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود که باعث شد فلسطین به مساله اول جهان اسلام تبدیل شود.
وی به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام، اعلام جنگ آشکار علیه مسلمانان جهان است که موج جدیدی از انتفاضه را در فلسطین شکل داد البته مسلمانان اجازه نخواهند داد نقشه شوم دشمنان محقق شود.
** راهپیمایی روز قدس نماد وحدت و اتحاد مسلمانان است
امام جمعه سروآباد گفت: راهپیمایی روز قدس نماد وحدت و اتحاد مسلمین در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به سرکردگی استکبار جهانی است.
ماموستا سید احمد سجادی در حاشیه مراسم امروز اظهار داشت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی معمار کبیر انقلاب اقدامی هوشمندانه در برابر جهان کفر بود.
وی مهمترین شعار راهپیمایی روز قدس را حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی برشمرد و تاکید کرد: آمریکا و اسراییل باید بدانند مسلمانان بی دفاع فلسطین تنها نیستند و ملت های مسلمان جهان حامی و پشتیبان آنها هستند.
وی افزود: شرکت در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه قرآنی و دینی است و همه مردم مسلمان باید در آن حضور داشته و نفرت و انزجار خود را از جنایات رژیم کودک کش نشان دهند.
ماموستا سجادی یادآور شد: همدردی با ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در توهین به مقدسات دینی مسلمانان، پیام قاطع ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
** توطئه های دشمنان با درایت رهبری باطل می شود
امام جمعه موقت بانه گفت: تمام توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی با درایت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب خنثی و باطل می شود.
ماموستا جمال کریمی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در این شهرستان اظهار داشت: رهبر انقلاب و ملت متدین و هوشیار ایران توطئه های استکبار جهانی را باطل و در مقابله آن ایستادگی می کند.
وی با بیان اینکه روز قدس؛ روز حمایت از مستضعفین و مظلومان جهان در برابر ظالمان است، افزود: قدس سرزمینی پاک و مقدس است که در بین پیروان اسلام، مسیحیت و یهودیت جایگاه خاصی دارد.
ماموستا کریمی تاکید کرد: دشمنان در این سرزمین مقدس حدود 70 سال است خون مردم مظلوم فلسطین را به ناحق می ریزند بنابراین حمایت از این مردم وظیفه شرعی همه مسلمانان است.
وی یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا در مقابل ملت متدین و متحد ایران قد علم کرده و نظام اسلامی را تهدید می کند ولی باید بداند هیچگاه نمی تواند در برابر اراده این مردم، ایستادگی کند.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7353/7349/7354/7469/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/29087/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته | تصاویر

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

رئیس هیات تنیس روی میز کردستان انتخاب شد

مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

8 روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌

پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد

دستگیری 8 سارق در بیجار

هم‌نوازی دف‌نوازان در پالنگان کردستان + فیلم

پیاده‌راه فردوسی‌ سنندج یا پیست‌ موتورسواری؟!

حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به 169 روستا

رنگین‌کمانی از دَف‌نوازان ایرانی در کردستان/ میراثی که به زودی ثبت جهانی می‌شود

پیشرفت 85 درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی