عصر کرد

آخرين مطالب

روز قدس میراث بزرگمرد جهان معاصر در دفاع از فلسطین است سياسي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - مسئولان شهرستان کامیاران معتقدند: مردم ولایت مدار ایران اسلامی امروز ندای پشتیبانی از مظلومان جهان سر داده و بار دیگر با حضور خود بر اهمیت روز جهانی قدس به عنوان میراث امام راحل بزرگمرد جهان معاصر تاکید می کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، برخی از مسئولان کامیاران روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حضور در این مراسم را عمل به ضرورت مهم یکپارچگی و همبستگی امت اسلامی برای تحقق هدفی بزرگ همچون دفاع از ملت های مظلوم اعلام کردند.
عدالت ‌خواهی و دفاع از مظلومان سرشت مردم انقلابی ایران اسلامی است و ایشان امروز نشان می دهند هرگز نسبت از زخم فلسطین و درد کهنه فلسطینیان چشم پوشی نمی کنند.
مسئولان کامیارانی حضور در این راهپیمایی را با توجه به خروج یکجانبه دولت ایالات متحده آمریکا از توافق بین المللی برجام و همچنین انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را مهمتر و ضروری تر از سال های قبل دانستند.
**روز قدس روز سردادن فریاد آزادی خواهی مسلمانان است
امام جمعه کامیاران روز جهانی قدس را نماد وحدت و اراده ملت های مسلمان برای مقابله با استکبار و صهیونیست جهانی دانست و گفت: امروز روز سر دادن فریاد آزادی خواهی مسلمانان برای ساختن جهانی اسلامی است.
ماموستا توفیق قربانی حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را تکلیفی دینی و شرعی اعلام کرد و افزود: روز قدس ابتکار ارزشمند امام (ره) با هدف دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.
وی اظهار داشت: آزادی سرزمین اسلامی فلسطین قبله اول مسلمین جهان، احیای اسلام و دفاع از ارزش های اسلامی از اهداف امام راحل(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس است.
ماموستا قربانی با اشاره به اینکه ملت شهیدپرور کامیاران امسال متفاوت تر از سال های قبل در راهپیمایی روز قدس حضور یافته و از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین، یمن، بحرین و سوریه حمایت کردند، یادآور شد: شرکت در مراسم روز قدس استکبار جهانی را زمین گیر خواهد کرد.
** اسراییل رژیم جعلی که نماد کودک کشی است
فرماندار کامیاران نیز با اشاره به اینکه اسراییل رژیم جعلی که نماد کودک کشی است، گفت: کشتن زنان و کودکان بی دفاع و بی گناه از دیگر شاخصه های این رژیم غاصب است.
مسعود الماسی شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس را ضروری دانست و اظهار داشت: امروز مردم ایران اسلامی به خوبی به این وظیفه شان عمل کرده و یکصدا برای دل گرم کردن مردم فلسطین در ایستادگی در برابر غاصبان صهیونیست و محکوم کردن جنایات این رژیم فریاد مرگ بر اسراییل سر می دهند.
وی با بیان اینکه مردم ایران در روز قدس حماسه دیگری خلق کردند، افزود: مردم روزه دار استان کردستان نیز با حضور گسترده خود مانند همیشه سردمدار مشارکت در خلق این حماسه است.
الماسی خروج آمریکا از توافق برجام و انتقال سفارتش به بیت المقدس را 2 اتفاق مهم ماه های اخیر دانست و تاکید کرد: این 2 اقدام غیر مسئولانه آمریکا موجب تغییر فضای سیاسی و امنیتی در خاورمیانه شده است.
فرماندار کامیاران ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس گفت: این اقدام از سوی افکار عمومی دنیا حتی کشورهای اروپایی و غیر مسلمان محکوم شد.
** روز قدس مهم ترین میراث امام خمینی برای جهان اسلام است
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کامیاران هم با اشاره به اینکه روز قدس میراث امام خمینی (ره) برای جهان اسلام در دفاع از مظلوم است، گفت: بزرگداشت این روز وظیفه ذاتی و شرعی مسلمانان است.
سرهنگ حسین ملکی اظهار داشت: از آنجا که عدالت ‌خواهی و دفاع از مظلومان در سرشت مردم ایران است به همین جهت هرگز چشم های خود را بر زخم فلسطین و درد کهنه فلسطینیان نمی بندند.
وی روز قدس امسال را متفاوت تر از سال های قبل دانست و تاکید کرد: مردم ایران به خیابان آمده اند تا به آمریکا بگویند خروجش از برجام و تحمیل فشارهای اقتصادی بر کشور نمی تواند تاثیری بر وحدت و یکصدایی شان داشته باشد.
سرهنگ ملکی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هدف آمریکا نظام اسلامی است، افزود: از جمله اهداف مهم آمریکا برای خروج از برجام و انتقال سفارتش به بیت المقدس به چالش کشیدن جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه است.
وی با اشاره به اینکه انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس جنایت بزرگ و تاریخی است، یادآور شد: هدف آمریکا تثبیت امنیت اسراییل و تحقق رویای از نیل تا فرات است.
سرهنگ ملکی اظهار داشت: روز قدس بزرگترین و بهترین فرصت برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان است تا با حضور پرشور خود این اقدام جنایتکارانه آمریکا و اسراییل غاصب را محکوم کنند.
** روز قدس مناسبتی برای دفاع از مظلومان جهان است
فرمانده انتظامی کامیاران نیز روز قدس را فرصتی برای دفاع از مظلومان جهان دانست و گفت: مردم در روز قدس به دنیا ثابت کرده اند از مطالبه آرمان‌های به حق خود دست نمی کشند.
سرهنگ سید علی صفری اظهار داشت: روز جهانی قدس، به نماد قدرت و استقامت اسلامی و عاملی برای انسجام و اتحاد نظر مسلمانان تبدیل شده و امروز مردم ایران با حضور خود در این راهپیمایی، اهمیت آن را در افکار عمومی جهان نمایان می کنند.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال یادآور شد: مردم با شرکت در این راهپیمایی باشکوه به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفتند.
مردم ولایت مدار شهرستان کامیاران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با زبان روزه در راهپیمایی روز جهانی قدس همپای دیگر شهرهای ایران اسلامی شرکت کرده و بار دیگر جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال 1358 هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان 1399 هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چهاردهم خرداد امسال همزمان با بیست‌ و نهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در سخنانی تاکید کردند به فضل الهی و به برکت حضور پرشور مردم روز قدس امسال از سال های گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.
ایشان همچنین در پیامی خطاب به جوانان عرب منطقه گفتند: از هیمنه جبهه کفر نهراسید و به وعده نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشید؛ حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور امروز جمعه 18 خرداد از ساعت 10 صبح در 90 نقطه از استان کردستان برگزار شد.
شهرستان کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/29086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است

پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

فال انبیا فردا جمعه 31 فروردین 1403

انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان

اختصاص 70 درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد

ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است

راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در کرمانشاه برگزار می‌شود

حذف و جابه‌جایی میدان بیستون با هدف روان‌سازی و گره‌گشایی ترافیک

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟ + فیلم