عصر کرد

آخرين مطالب

روز قدس سمبل وحدت جهان اسلام در مقابل جبهه کفر است سياسي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - سئولان شهرستان مرز بانه تاکید کردند روز قدس سمبل وحدت و همبستگی جهان اسلام در برابر جبهه کفر است و برای دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین در برابر غاصبان صهیونیست همه باید در این راهپیمایی شرکت کنند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی یوم الله قدس اظهار داشت: مردم همواره در صحنه های سیاسی بویژه دفاع از مظلوم حضوری پررنگ دارند.
محسن بیگلری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی دشمن شکن بار دیگر نفرت و انزجار شان از جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت ستمدیده فلسطین را اعلام می کنند.
بیگلری با بیان اینکه اهمیت شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس امسال بیشتر از سنوات گذشته است، تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس و مشکلاتی که آمریکا برای ملت مسلمان فلسطین ایجاد کرده ضرورت حضور گسترده در راهپیمایی را بیشتر کرده است.
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را تجدید میثاق دوباره با آرمان های امام راحل و انقلاب و حمایت از مظلومیت فلسطین دانست.
وی ادامه داد: مردم باید در این راهپیمایی به صورت گسترده شرکت و نشان دهند همچنان پای آرمان های انقلابی خود ایستاده اند.
بیگلری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با آینده نگری، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند، گفت: این روز میراث ماندگار امام راحل و شرکت در آن یک وظیقه شرعی و ملی است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم استان کردستان همراه و همزمان با ملت انقلابی ایران اسلامی با شرکت در راهپیمایی روز قدس اجازه نمی دهند مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود و دشمنان به خواسته های ناحق و نامشروع خود برسد.
** روز قدس، روز بیدار باش برای مقابله با رژیم صهیونیستی است
فرماندار بانه گفت: روز جهانی قدس، روز بیدار باش امت مسلمان برای حمایت از مردم مظلومی که سرزمین شان به زور عصب شده و حضور گسترده در این راهپیمایی نشانه هوشیاری و دشمن شناسی جامعه اسلامی است.
محمد فلاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز حرکتی معنادار برای دفاع از مظلوم و از ابتکارات مهم بنیانگذار انقلاب اسلامی و تاکیدی بر نامشروع بودن رژیم غاصب صهیونیستی است.
وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین را ضرورتی انکار ناپذیر و وظیفه شرعی دانست.
فرماندار بانه افزود: روز جهانی قدس امسال فرصت دوباره ایی است تا حکومت پوشالی اسراییل غاصب بار دیگر شاهد خشم و انزجار مسلمانان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باشد و پایه های سست آن بلرزد.
وی یادآور شد: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در حالی برگزار می شود که شرایط حساس منطقه بویژه اهانت آشکار رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، مسئولیت مسلمانان و آزادیخواهان جهان را مضاعف کرده است.
** صیانت از آرمان های اسلام از اهداف روز جهانی قدس است
امام جمعه بانه حضور گسترده مردم در راهپیمانی روز جهانی قدس را به منزله صیانت از آرمان های اسلام و حفظ وحدت جامعه اسلامی دانست.
ماموستا عبدالله حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روز جهانی قدس ابتکار ماندگار بنیانگذار انقلاب اسلامی است که نشانه دوراندیشی و هوشمندی ایشان برای انسجام جامعه اسلامی در مقابل مستکبران است.
وی با بیان اینکه روز جهانی قدس در واقع روز صیانت از آرمان های بزرگ اسلام و وحدت امت اسلامی در برابر مستکبران است، افزود: باید همه اقشار در این راهپیمایی وحدت بخش شرکت و حمایت قاطع خود را از آرمان های انقلاب و وحدت امت اسلامی را به جهانیان نشان دهند.
ماموستا حیدری با اشاره به اتفاقات اخیر در فلسطین و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف تاکید کرد: مردم مسلمان با شرکت در راهپیمایی روز قدس ارزش های اسلامی را احیا و توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.
وی قدس را نماد مقاومت و مظلومیت مسلمانان دانست و یادآور شد: روز قدس روز ایستادگی مستضعفین در مقابل مستکبران و روز مبارزه با ظلم است که باید همه مسلمانان نفرت و انزجار خود را در مقابل خون به ناحق ریخته شده هزاران مسلمان بی دفاع فلسطینی نشان دهند.
امام جمعه بانه اضافه کرد: اهمیت حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس برای همه نمایان شده و هر سال این مراسم باشکوهتر از گذشته برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس در بانه روز جمعه همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مردم روزه دار این شهرستان مرزی از مقابل اداره برق آغاز شده و تا میدان امام ادامه دارد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال 1358 هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان 1399 هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هر ساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چهاردهم خردادماه امسال همزمان با بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) تاکید کردند «به فضل الهی و به برکت حضور پرشور مردم روز قدس امسال از سال های گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد».
ایشان همچنین در پیامی خطاب به جوانان عرب منطقه گفتند: از هیمنه جبهه کفر نهراسید و به وعده نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشید؛ حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور امروز جمعه 18 خرداد از ساعت 10 صبح در 90 نقطه از استان کردستان در حال برگزاری است.
7469/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/29082/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

لحظه اعلام گل آفساید اولسان توسط فغانی

تشویق ایسلندی فوتسالیست‌ها بعد از صعود به نیمه‌نهایی

گل اول ازبکستان به ویتنام در جام ملت‌های فوتسال آسیا

شکست استقلال در یک بازی دوستانه

انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد

کامبک دقیقه آخری ازبکستان؛ گل دوم ازبکستان به ویتنام

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی

واکنش میلاد تقوی به عدم حضور سه بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال

صحبت های امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی

مهدی میرجلیلی: ما بدون حواله خودرو هم قهرمان میشیم

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود

(تصاویر) بازسازی صحنه قتل در خیابان مطهری مشهد

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی

شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند

توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه

ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان

300 نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند

پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه

گل اول تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به فولاد هرمزگان

اعزام 2کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

ما دو جور بخشنده داریم!

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد