عصر کرد

آخرين مطالب

تدبیر دولت در کامیاران خالق امید شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - تدبیر مسئولان دولت دوازدهم برای ارتقای زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان شهرستان کامیاران امید را در دل مردم برای تاسیس بیمارستان جایگزین ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دولت تدبیر و امید با اجرای طرح های مختلف در زمینه ارتقای شاخص ها و زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان گام های مهم و اساسی برداشته است و شهرستان کامیاران نیز از این قاعده مستثنی نبود و در پنج سال گذشته شاهد پیشرفت های زیادی در این حوزه بوده است.
برای تایید این گفته ها، علاوه بر مشاهده عینی و تحقیق میدانی در اوضاع گذشته و حال حاضر این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان، می توان به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در خصوص امضای تفاهم نامه برای ساخت بیمارستان 100 تختخوابی جدید در کامیاران اشاره کرد.
بیمارستان قدیمی و مشکلات آن سال هاست موجب گله مندی مردم کامیاران از مسئولان در دولت های گذشته شد بطوریکه این اظهارات موجی از امید و رضایت در دل مردم این شهرستان ایجاد کرد و خبرنگار ایرنا بر آن شد تا اطلاعات دقیقی در این خصوص از مسئولان مربوطه کسب و در اختیار مردم قرار دهد.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنکار ایرنا با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت بیمارستان جایگزین در کامیاران گفت: در این تفاهم نامه بر ساخت بیمارستانی 100 تختخوابی تاکید شده است.
سید مهدی فرشادان زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کامیاران را دارای مشکلات بسیاری دانست و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در این حوزه شده اما کافی نیست و ارتقای این بخش نیازمند تلاش جدی تر است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جذب اعتبار برای ساخت این بیمارستان در حالیست که در دولت دوازدهم هیچ پروژه جدیدی در کشور اجرایی نمی شود.
فرشادان امضای این تفاهم نامه و تخصیص بودجه برای ساخت این بیمارستان را از نتایج سفر چندی پیش اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به کامیاران دانست و افزود: از دیگر عوامل موثر در این اتفاق مهم تلاش ها و پیگیرهایش در وزارت بهداشت و همچنین تلاش مجموعه مدیریت شهرستان است.
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه با حضور مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت بیمارستان های وزارت بهداشت در کامیاران منعقد شد، اضافه کرد: در ردیف بودجه سال 97 برای احداث این بیمارستان 70 میلیارد ریال تصویب شده است.
این نماینده مجلس به وعده پرداخت 80 میلیارد ریال از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای احداث این بیمارستان در مراحل مختلف ساخت آن نیز اشاره کرد و گفت: از دیگر وعده ها برای ساخت این بیمارستان قول وزیر بهداشت تخصیص اعتبار از محل یک درصد بودجه ای که در اختیار دارد، است.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دیدار با وزیر بهداشت و معاون پیشتیبانی این وزارتخانه، نقشه های لازم براساس نظرات کارشناسی تهیه و با همت مسئولان، کار اجرایی پس از مکانیابی آغاز خواهد شد.
** بیمارستان جدید کامیاران در مدت 2 سال به بهره برداری می رسد
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت بیمارستان های وزارت بهداشت هم در جمع خبرنگاران گفت: در صورت فراهم شدن مکان مناسب برای احداث، بیمارستان 100 تختخوابی کامیاران ظرف دو سال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
مجید احمری با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان جایگزین کامیاران یکی از اولویت های وزارت بهداشت است، اظهار داشت: از آنجا که ساخت این بیمارستان دارای ردیف بودجه شده و انتظار می رود با همکاری مسئولان شهرستان شرایط لازم برای اجرای کار در اسرع وقت فراهم شود.
وی با بیان اینکه موقعیت نامناسب بیمارستان فعلی و فرسوده شدن آن از دلایل مهم ساخت بیمارستان جایگزین برای این شهرستان است، تاکید کرد: به مسئولان استانی و شهرستانی برای حل موانع و مشکلات و تهیه زمین اجرای این پروژه 2 ماه فرصت داده شده است.
احمری با بیان اینکه کار انتخاب مشاور در این مدت توسط وزارتخانه انجام می شود، افزود: پس از رفع مشکلات زمین و تحویل آن به وزارت بهداشت، بلافاصله کار ساخت بیمارستان آغاز می شود.
** تیم کارشناسی برای انتخاب زمین بیمارستان کامیاران انتخاب شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ارتقای وضعیت بهداشت و درمان نیاز به کارهای زیربنایی دارد، گفت: از آنجا که مشکلات کامیاران در حوزه بهداشت و درمان جدی است ساخت این بیمارستان کمک بزرگی به حل آنها خواهد کرد.
امیر قادری با بیان اینکه مکان بیمارستان دارای شرایط خاصی باید باشد، افزود: برای ساخت بیمارستان جایگزین در شهرستان کامیاران تیم کارشناسی با اولویت انتخاب زمین تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این تیم برای انتخاب زمین از 13 تا 20 خرداد زمان دارند، اظهار داشت: سه قطعه زمین از سوی منابع طبیعی و راه و شهرسازی برای ساخت این بیمارستان معرفی شده که هفته آینده بعد از بررسی های لازم تیم کارشناسی زمین مناسب انتخاب خواهد شد.
قادری با اشاره به ضرورت ارتقای زیرساخت های بهداشتی و درمانی این شهرستان تاکید کرد: هیچ پروژه ای نباید بدون مطالعه و پیش بینی های لازم در استان عملیاتی و اجرایی شود.
معاون استاندار کردستان با اشاره به اینکه ادارات مربوطه باید در انجام کارهای این پروژه تسهیل گر باشند، یادآور شد: کارها باید تخصصی انجام شود تا در آینده مشکلی برای استان ایجاد نشود.
فرماندار کامیاران هم گفت: روی گسل زلزله بودن، قرار گرفتن در محل نامناسب و مشکل دسترسی آسان، مساحت کم و عدم امکان گسترش و ایجاد انواع آلودگی ها از جمله مشکلات بیمارستان قدیمی (سینا) است که ضرورت ساخت بیمارستان جایگزین را ایجاد کرده است.
مسعود الماسی با اشاره به اینکه بیمارستان سینا 68 تختخوابی است، افزود: این بیمارستان علاوه بر جمعیت 102 هزار نفری شهرستان جمعیت بسیار زیادی از روستاهای استان کرمانشاه که به کامیاران نزدیک هستند را نیز پوشش می دهد.
وی با تشکر از تمام کسانی که برای اجرای این پروژه تلاش کرده اند، اظهار داشت: اجرای این پروژه از جمله مطالبات مهم مردم است که باید برای اجرای شدن آن همه تلاش کنند.
الماسی با بیان اینکه کامیاران نیازمند توسعه بیشتر در بخش های درمانی است، تاکید کرد: برای ساخت بیمارستان جایگزین بدنبال فراهم کردن مقدمات اجرا هستند.
فرماندار کامیاران مناسب ترین زمین برای اجرای این پروژه از میان سه قطعه زمین معرفی شده را زمین 14 هکتاری واقع در بیار روبروی شهرک هلال احمر دانست و افزود: این زمین از نظر دسترسی، گسترش در آینده، ویژگی های جغرافیایی و جلوگیری از آلودگی برای شهر، بهترین موقعیت را برای ساخت بیمارستان دارد.
وی با اشاره به اینکه این زمین نیازمند حل مشکلات معارض، تغییر کاربری و جابجایی تاسیسات خدمات رسان است، یادآور شد: شهرداری و سایر نهادهای مربوطه با تایید این زمین در کوتاهترین زمان مشکلات آن را بر طرف خواهند کرد.
الماسی با اشاره به اینکه آنها منتظر تایید زمین از سوی تیم کارشناسی که استانداری کردستان معرفی کرده، هستند گفت: با تایید زمین و معرفی آن به سرعت شرایط برای آغاز اجرای پروژه فراهم می شود.
هم اکنون 6 بخش بستری، اتاق عمل، درمانگاه های تخصصی، پاراکلینیکی و اورژانس در بیمارستان سینا با حضور 16 متخصص به جمعیت 102 هزار نفری شهرستان کامیاران خدمت درمانی تخصصی ارائه می شود.
ارتقای زیرساخت های بهداشتی و درمانی شهرستان کامیاران که در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع و به عنوان دروازه ورود به استان کردستان شناخته می شود نیازمند با همت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی است.
7349/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/29047/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

4 بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر 20سال تیم ملی دعوت شدند

برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه

پدیده جوی خاصی برای کرمانشاه پیش بینی نمی‌شود

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه

صحنه‌هایی متفاوت از بارندگی در جزیره هرمز

بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای 3 فرزند در کرمانشاه

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

ژنرال صهیونیست: به جای ایران روی لبنان تمرکز کنید

گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد

راه‌اندازی 9 پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است

خیابان نوبهار پیاده‌راه می‌شود

پیش بینی خرید تضمینی 800هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه

حجم 8000 میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان

بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید

توزیع بیش از 100 هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه

738 واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد

برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد 3.5 میلیون نفر گردشگر نوروزی

رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

خیابان نوبهار پیاده‌راه میشود

پیام تبریک سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به مناسبت روز ارتش

فوت 15 کردستانی در حوادث کار

یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است

عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش

فال انبیا فردا چهارشنبه 29 فروردین 1403

3.5 میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند

نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب فردا تعطیل شد

پلیس: فوت بدلیل بی‌حجابی در ساختمان وزرا کذب است

راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

­استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد

18میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد

ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی

255 بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد

برترین های کاراته زیر 21 سال کشور در همدان معرفی شدند

توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک متهم هنگام انتقال به صحنه جرم

ورود 3 میلیون و 500 هزار مسافر به کردستان

خوشدلی صاحب‌منصبان گذشته به کدخدای خود، عامل گستاخی صهیون شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از 15 اردیبهشت در سنندج

ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید

تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات

دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه

جزئیات جدید درباره «فوت یک نفر در ساختمان وزرا»؛ این شخص چه کسی بود؟