عصر کرد

آخرين مطالب

تلاش برای کاهش آثار و تبعات تصادف رانندگی در کردستان اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - آمار بالای تصادفات رانندگی با تلفات جانی زیاد به دغدغه دستگاه های اجرایی و قضایی استان کردستان تبدیل شده است و براین اساس روز چهارشنبه نشستی تحت عنوان پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد که موضوع آن به این مشکل اختصاص داشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کردستان در تعطیلات نوروز با 26 کشته و 241 درصد افزایش تلفات نسبت به مدت مشابه سال قبل، استان اول در کشور بود که کسب این رتبه نگرانی ها را افزایش داده است.
رئیس دادگستری کردستان در دومین نشست پیشگیری از وقوع جرم این استان گفت: باید اهتمام جدی برای رفع مشکل و کاهش تلفات و تصادفات رانندگی صورت گیرد.
علی اکبر گروسی با اشاره به گزارش هایی که نشان می دهد عامل انسانی دلیل بیشتر وقوع این تصادفات است، افزود: پایین بودن سعه صدر، صبر و جنبه های تربیتی در رفتار رانندگان تاثیر دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر خسارت های جانی و مالی، جرائم پیرامونی حاصل تصادفات است که قوه قضاییه و بیمه ها را با خود درگیر کرده است.
گروسی اظهار داشت: تبانی هایی دیده شده که یا تصادفی ساختگی ایجاد شود یا صدمه تصادفی که رخ داده را بزرگنمایی می کنند تا از این طریق بتوانند از بیمه ها غرامت بیشتری بگیرند.
رئیس دادگستری کردستان تاکید کرد: این موضوع دغدغه شرکت های بیمه شده و از دستگاه قضایی نیز وقت زیادی رسیدگی و بررسی این قبیل پرونده ها گرفته است.
وی افزود: افرادی نیز به دلیل اینکه بیمه ندارند و یا بیمه بخشی از خسارت را پوشش نمی دهد به زندان می افتند بنابراین اگر تصادفات کاهش یابد به صورت مستقیم بر کم شدن جمعیت زندانیان هم تاثیرگذار است.
** مسئولین حساسیت بیشتری نسبت به کاهش تصادفات نشان دهند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این نشست گفت: مسئولان و دستگاه های مختلف باید حساسیت بیشتری نسبت به کاهش تصادفات نشان دهند و با توجه به اینکه دغدغه جان مردم وجود دارد حساسیت ها و محدودیت های سازمانی را کمتر در نظر بگیرند.
حسین خوش اقبال با بیان اینکه آمارهای مرتبط با تصادفات و تلفات آن نگران کننده است، افزود: هدف از این جلسات همفکری و هماهنگی بیشتر است لذا نسبت به تقسیم کارها نباید حساس شد و باید به یکدیگر برای رسیدن به این هدف کمک کرد.
وی ضمن تاکید به فرهنگ سازی در کنار دیگر کارها اظهار داشت: مبهم بودن متولی برخی از مسیرها بیش از این جایز نیست و در کمیته ای که برای این منظور معین شده باید وظایف دستگاه های مرتبط و مسئول در هر مسیر مشخص شود.
** بارها نسبت به ورود مواد سوختی به سد قشلاق سنندج نامه نگاری کردیم
رئیس پلیس راه کردستان هم در این نشست گفت: با اینکه عبور خودروهای حامل مواد شیمیایی از مسیر سنندج - دیواندره به دلیل گذر از کنار سد قشلاق ممنوع شده اما هنوز 9 گروه مواد سوختی از این جاده می گذرد که نگران کننده است.
سرهنگ عیسی گوهری افزود: با توجه به اینکه انجام راه حل های دیگر دشوار است پیشنهاد می کنیم که گاردریل های اطراف رودخانه و سدقشلاق محکم سازی شود.
وی اضافه کرد: مسیرهایی که امکان ورود مواد سوختی به سد وجود دارد شناسایی و بررسی شود تا با ایجاد محفظه هایی ایمن، مواد شیمیایی در صورت بروز حوادث وارد آن شده و با مکش خارج شود.
رئیس پلیس راه کردستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع مکاتبات متعددی در مورد آن انجام داده ایم اما بی نتیجه بوده است.
وی در رابطه با آمار تلفات تصادفات گفت: 364 نفر در سال 94 فوت کردند که در سال 95 از تعداد کشته ها 40 نفر کاسته شد اما در سال گذشته 10 نفر به تعداد تلفات ناشی از تصادفات در کردستان نسبت به سال ماقبل افزوده شد.
سرهنگ گوهری جاده کامیاران - سنندج بویژه گردنه مروارید در این جاده را یکی از نقاط حادثه خیز استان دانست که در سال گذشته 6 نفر در تصادف های این مسیر فوت کردند.
وی جاده سنندج - مریوان را یکی دیگر از جاده های پرحادثه استان معرفی کرد و گفت: این جاده 126 کیلومتر طول دارد که 96 کیلومتر آن مشخصه راه فرعی دارد اما به عنوان جاده ترانزیتی مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس پلیس راه کردستان با بیان اینکه 50 درصد نوع تصادفات خودروها واژگونی است، تاکید کرد: جاده های کوهستانی کردستان و نوع ساخت آنها دلیل بیشتر واژگونی ها است.
** تصادفات در کردستان سال گذشته 388 نفر را به کام مرگ برد
مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان هم در این نشست گفت: سال گذشته بر اثر تصادفات رانندگی 388 نفر جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال قبل از آن 3.7 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه کامیاران با 67 درصد بیشترین رشد را در میزان کشته های ناشی از تصادفات داشته است، اضافه کرد: سنندج با 72 فوتی و سقز و مریوان با 71 و 51 نفر بیشترین تعداد فوتی را در این مدت داشتند.
غلامرضا همایون پور افزود: در سال گذشته شاهد مصدومیت 6 هزار و 949 نفر بر اثر تصادف رانندگی در کردستان بودیم که نسبت به سال ما قبل از آن که پنج هزار و 624 نفر مصدوم شده بودند میزان مصدومیت ناشی از تصادفات 23.6 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه میزان مصدومیت ناشی از تصادف در تمام شهرهای استان رشد داشته است، اظهار داشت: جاده مریوان با یک هزار و 17 مصدوم بیشترین رشد در سال 96 را داشت.
شهردار سنندج هم در این نشست گفت: کمربندی بهشت محمدی داخل حریم شهری اما خارج از محدوده شهر قرار دارد و بر اساس مصوبه شورای ترافیک در سال 94 مسئولیت انجام کارهای حفاظتی و ایمنی آن بر عهده راه و شهرسازی است.
حشمت الله صیدی افزود: اجرای فیبر نوری برای مرکز مونیتورینگ شهر انجام شده اما برای تجهیز این مرکز در حال برگزاری مناقصه هستیم.
وی اظهار داشت: 51 دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات رانندگی در معابر شهری با هزینه بالا خریداری شده ولی تا مرکز مونیتورینگ راه اندازی نشود غیرقابل استفاده است.
صیدی یادآور شد: خودرویی مجهز به دوربین بزودی خریداری و در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار می گیرد تا با آن نسبت به اعمال قانون برای خودروهای پارک دوبل و دیگر تخلفات اقدام شود.
** 67 درصد متوفیان تصادفات بی سواد یا کم سواد بودند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم در این نشست گفت: 67 درصد متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی در استان کردستان بی سواد یا کم سواد بودند.
سید البرز حسینی افزود: استان کردستان از لحاظ مصدومان تصادفات جاده های برون شهری و روستایی اولین استان کشور است ضمن اینکه 34 درصد فوتی های ناشی از تصادفات بر اثر واژگونی بوده است.
وی اضافه کرد: 20 درصد متوفیان تصادفات مربوط به سنندج، 45 درصد مربوط به شهرستان ها و 35 درصد مربوط به سایر استان ها بوده است.
6108/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/27879/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه

تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

نوای 1000 دف در روستای جهانی پالنگان

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی

کشف 400 کیسه آرد قاچاق

شکسته شدن هیمنه استکبار با ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

دستگیری شکارچی غیر مجاز در روانسر

ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالین اسرائیل غاصب و استکبار جهانی را هویدا ساخت

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی