عصر کرد

آخرين مطالب

توسط حوزه هنری کردستان:

فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت» اعلام شد فرهنگی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی «دف، نوای رحمت» باشعار «هنر، همگرایی، مهربانی» که شهریور ماه 97 در سنندج برگزار می شود را اعلام کرد . رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، اظهار کرد: جشنواره دف نوازی «دف نوای رحمت» به عنوان یکی از مهمترین و با سابقه ترین جشنواره های موسیقی عرفانی در کشور هر ساله توسط حوزه هنری استان کردستان با هدف ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی در فاصله بین عید قربان و غدیر برگزار می شود.
امین مرادی افزود: در این دوره نیز از 31 مرداد الی 2 شهریور در سنندج میزبان دف نوازان برتر ایران و گروه هایی از دیگر کشورها خواهیم بود.
وی در خصوص بخش های جشنواره گفت: جشنواره شامل دو بخش بین الملل و سراسری است که در آن گروه نوازان و تک نوازان دف در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان آقایان و خانم ها با هم به رقابت می پردازند .
مرادی با اشاره به استقبال بسیار بالا از جشنواره در طول سنوات گذشته، افزود: امسال نیز به منظور ایجاد شور و نشاط برنامه های متنوعی در بخش جنبی جشنواره پیش بینی شده است که هرشب در یکی از مراکز تاریخی سنندج با حضور گروه هایی از استان های گیلان، بوشهر، لرستان، کردستان و یک یا دو گروه خارجی، یک برنامه ویژه میزبان علاقه مندان موسیقی خواهیم بود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه در خصوص شرایط عمومی و تخصصی جشنواره گفت: بخش بین الملل جشنواره به صورت غیر رقابتی بوده که در این دوره شاهد حضور گروه هایی از چند کشور آسیایی و اروپایی خواهیم بود.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با دعوت از اساتید مطرح از دانشگاه های معتبر موسیقی از کشورهای مطرح پنل هایی تخصصی را با موضوع بررسی مقام های موسیقی خانقاهی، تاثیر موسیقی در آئین ها، دف و سازهای کوبه‌ای هم خانواده آن در جهان برگزار می کنیم.
مرادی در مورد بخش سراسری که به صورت رقابتی خواهد بود، اظهار کرد: بخش گروه نوازی شامل بخش اصلی و بخش ویژه (مولودی خوانی) خواهد بود و با توجه به هویت جشنواره تنها ساز دف (که اولویت اصلی جشنواره است) و سازهای دو طبله و تاس (با توجه به جایگاه آئینی) مجاز به شرکت هستند و سازهای به اصطلاح ملودیک (ایرانی و غیرایرانی) حق شرکت ندارند.
وی به شرایط شرکت رد جشنواره هم اشاره و تصریح کرد: در گروه نوازی اعضای گروه حداقل چهار و حداکثر شش نفر باید باشند اما در بخش ویژه محدودیتی در تعداد اعضاء وجود ندارد .
رئیس حوزه هنری کردستان، تعداد قطعات در گروه نوازی را 2 قطعه دانست و گفت: امکان حضور رده های سنی مختلف در گروه نوازی بلامانع است.
وی با اشاره به اینکه در بخش ویژه جشنواره حضور تک خوان الزامی و حضور همخوان (ها) اختیاری است، تصریح کرد: در بخش گروه نوازی هر گروه تنها می‌تواند در یکی از بخش های اصلی یا ویژه شرکت کند.
مرادی در خصوص دیگر شرایط جشنواره در بخش گروه نوازی نیز عنوان کرد: در این بخش علاوه بر شرایط عنوان شده باید مدنظر شرکت کنندگان مواردی را در نظر داشته باشند که از جمله اینکه آهنگسازی (مواردی همچون جمله بندی و ترکیب ریتم ها، پلی ریتم و...، استفاده (خلاقانه) از ریتم های خانقاهی و...)، حجم صوتی(نوانس ها و...)، هماهنگی در اجرا (حفظ تمپو و ...) و آداب صحنه(در هنگام ورود، اجرا و خروج) است.
وی ادامه داد: در بخش ویژه علاوه بر موضوعات فوق اشعار، تکنیک و کوک خواننده و کرال نیز به صورت مجزا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
رئیس حوزه هنری کردستان بیان کرد: جشنواره این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا اثر برگزیده در هر بخش گروه نوازی را برای یک اجرای زنده مورد استفاده قرار دهد .
وی گفت: مدت زمان اجرای برنامه در گروه نوازی حداقل 7 دقیقه و حداکثر 10 دقیقه خواهد بود و در بخش ویژه حداکثر 15 دقیقه است.
مرادی به شرایط جشنواره در بخش تک نوازی که دو رده سنی 13 تا 19 سال (نوجوانان ) و 19 سال به بالا (بزرگسالان) است اشاره و ذکر کرد: سن افراد شرکت کننده در رده سنی نوجوان باید تا تاریخ برگزاری جشنواره از محدوده سنی 13 تا 19 سال کمتر و بیشتر نباشد .
وی در این زمینه تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره در صورت مغایرت موضوع در هر مرحله مجاز به حذف شرکت کننده از مسابقه خواهد بود .
رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص زمان اجرا در بخش تک نوازی گفت: حداقل زمان اجرا سه دقیقه و حداکثر پنج دقیقه در نظر گرفته شده است و در آن شناخت مقام های خانقاهی دف و ریتم خوانی و ریتم نوازی، در بخش تک نوازی از بخش های اصلی مسابقه و دارای امتیاز برابر است .
وی در خصوص دیگر شرایط جشنواره اظهار کرد: علاقه مندان و شرکت کنندگان می توانند برای دریافت فایل فراخوان و دیگر شرایط جشنواره به آدرس www. Artsanandaj.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 33243624 و 33227125 با پیش شماره 087 تماس بگیرند.
مرادی در خصوص تقویم زمان بندی جشنواره هم عنوان کرد: مهلت ارسال‌ آثار تا پایان تیر ماه 97 تعیین شده است که تا 10 مرداد ماه پس از داوری مقدماتی راه یافتگان بخش نهایی جشنواره معرفی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: صبح روز چهارشنبه 31 مرداد ماه 97 پذیرش شرکت کنندگان صورت خواهد گرفت و پس از رقابت شرکت کنندگان در بخش های مختلف بعدازظهر جمعه 2 شهریورماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.
مرادی با دعوت از علاقه مندان جهت شرکت در این رویداد بین المللی، آدرس دبیرخانه جشنواره را سنندج – خ فلسطین – روبروی فرمانداری – حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان -- تلفن 33243624- 33227125- 33243646-087، کدپستی 53348-66166 اعلام کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/26754/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد