عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار کردستان:

جامعه باامید و حرکت زنده است/منکر وجود مشکلات و نارسایی‌ها نیستم سياسي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - استاندار کردستان به مناسبت گذشت یک سال از آغاز دولت دوازدهم و حماسه انتخابات ریاست جمهوری به ارائه گزارش عملکرد واقدامات انجام شده به مردم استان پرداخت.

 یک سال از دولت دوازدهم و حماسه انتخابات ریاست جمهوری گذشت و ملت ایران برای بار دوم بر سیاست‌های مبتنی بر گفتگو و تعامل و مدارا با جهان، مهر تایید زدند.
در این میان نقش اقوام و اقلیت‌های مذهبی به ویژه مردم فهیم استان کردستان بسیار پررنگ‌تر بود و آن هم ریشه در رفع تبعیض و نابرابری داشت که شاکله اصلی شعارهای دکتر روحانی بود .
من نیز حدود هشت ماه است که بعنوان خدمتگزار مردم کردستان در مقام استاندار و نماینده عالی دولت مشغول به خدمت هستم و با توجه به این که خود فرزند این آب و خاک بوده و جزئی از همین مردم بوده‌ام، با تمام توان در جهت رفع تبعیض‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته که ریشه در سالیان دور و متمادی دارد در حد توان خود حرکت نموده‌ام .
گزارش و درد دلی که می‌آید نه گزارش‌های مرسوم اداری و دولتی است و نه جهت خودنمایی است بلکه گزارشی به مردم از فرزند آنهاست که بدانند شبانه‌روز برای رفع مشکلات و گشودن گره‌هایی از زندگی آنان در حد توان خود کار نموده‌ام و انتظار تنها مشارکت و همراهی و همدلی و دعای خیر آنان است و نه هیچ چیز دیگری.
چون مردم حق دارند که بدانند مدیران آنها برایشان چه کرده‌اند و اگر کم‌کاری و اهمالی وجود دارد حق نقد دارند. آرزوها و آرمان‌های بسیاری برای شما مردم عزیز و جوانان‌تان دارم که در جایگاه خود و آنچه در توانم بوده کوشیده‌ام و باز هم بیشتر خواهم کوشید .
موقعیت شرایط قبول مسئولیت اینجانب و همکاران، با توجه به مسائل و و بحران‌های اقتصادی و کمبود اعتبارات و حجم بدهی‌های میراث گذشته، بسیار دشوار است و من شخصاً با این که آرمان‌های بسیاری برای پیشرفت و تعالی کردستان دارم از کمبودها رنج می‌کشم و همواره به مردم کردستان که با وجود فشارها و مشکلات مالی، نجیبانه و سرفرازانه زندگی می‌کنند فکر می‌کنم و این تصور که حتی فردی در گوشه‌ای از این خاک مشکلاتی دارد و من نمی‌توانم برای او قدمی بردارم لحظه‌ای آسوده‌ام نمی‌گذارد.
منکر وجود مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه های مختلف نیستم و قصد ندارم کم‌کاری یا اهمال‌ها را توجیه نماییم. اما معتقدم که جامعه با دو عنصر «امید» و «حرکت» زنده است. بدون امید نمی‌توان حرکت کرد و بدون حرکت نیز نمی‌توان فردا را ساخت .
باید ابتدا فارغ از بازی‌های سیاسی و جناح‌بندی‌ها، روحیه امید و توکل را در مردم زنده نگه داشت و سپس دغدغه تامین حداقل‌ها از جمله معشیت در بین مردم کردستان به ویژه جوانان رخت بربندد تا بتوان در سایر حوزه‌ها هم امید به توسعه داشه باشیم.
هر چند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم اموراتی را برنامه‌ریزی و پیش برده‌ایم اما در حال حاضر نقطه ضعف کردستان و نگرانی دولت و مردم، اقتصاد نحیف و بی‌رمق آن است که اقدامات و تلاش‌های بنده و همکاران در این حوزه‌ خود گویای دل‌نگرانی و تلاش برای رفع آن است. برخی از این اقدامات در طول هشت ماه گذشته به صورت کلی اینهاست :
- در حوزه کشاورزی که یکی ارکان اصلی آن وجود منابع آبی و کنترل و استفاده بهینه از آن است، سهم زمین‌های تحت پوشش منابع آبی استان را تا 51 هزار هکتار افزایش داده‌ایم و مطمئنا این موضوع مستقیم و غیرمستقیم گوشه‌ای از حوزه اشتغال استان را پوشش می‌دهد .
- در حوزه مرز و مبادلات مرزی هم با پیگیری‌های مکرر و ارائه اصلاحیه‌ای مبتنی بر منافع جمعی مردم منطقه و مد نظر مسئولین درگیر امر در استان، در راستای تامین معیشت مرزنشیان و برچیده شدن کولبری و استقرار پیله‌وری چندین جلسه در استان و تهران داشته‌ایم و معتقدیم که پیله‌وری با لحاظ اصلاحات مد نظر به خوبی می‌تواند جوابگوی تامین معیشت مرزنشینان و رونق اقتصاد شهرهای مرزی ما باشد.
- در زمینه توسعه راه‌ها که یکی از دغدغه‌های اصلی من بوده و بخش عمده‌ای از وقت خود را به آن اختصاص داده‌ام، پیگیری تکمیل جاده‌ها و بزرگراه‌های استان و راه‌آهن کردستان است که بتوانیم در ماه‌ها و سال‌های نزدیک و پیش رو، سیمای یک استان برخوردار از جاده‌ها و راه‌هایی امن را داشته باشیم که یقیناً نقش عمده‌ای را در توسعه استان خواهد داشت .
- امضای مشارکت‌نامه زنجیره فولاد کردستان که یکی از طرح‌های بزرگ ملی و استانی است و موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هزاران نفر در استان خواهد شد از پیگیری‌ها و دغدغه‌های اصلی و مهمی است که در چند ماهه کوتاه اخیر توانسته‌ایم آن را به نتیجه برسانیم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک برکات و ثمرات آن را مردم به چشم خواهند دید .
- استفاده از سهم منابع و معادن مختلف استان به نفع مردم چه دفاع از منابع آبی و چه منابع زمینی و زیرزمینی در جلسات و برنامه‌ریزی‌های متعدد از جمله اقداماتی بوده که همواره مطرح شده و در پی کسب منافع بیشتر مردم استان از این منابع بوده‌ایم .
- نگاه ویژه به استان کردستان به عنوان استانی فرهنگی و چند برنامه‌ریزی کلان فرهنگی و هنری برای بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های استان از عمده اقدامات در این حوزه است که بتوانیم با یاری خداوند، کردستان را بیش از گذشته بر صدر فرهنگ و هنر ایران بنشانیم .
- توجه به ظرفیت انجمن‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، زنان و جوانان در مشارکت و مدیریت حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی که نمونه آن را در برپایی مراسم باشکوه و تاریخی نوروز امسال و مدیریت خوب مردم مشاهده کردید .
در پایان این که اگر کوتاهی و قصوری در خدمت به مردم شریف کردستان شده، طلب حلالیت نموده و امیدوارم عذر من را در کمبود امکانات و اعتبارات و محدودیت‌های قانونی و اداری بپذیرند و یقین داشته باشند که اینجانب آنچه در توانم بوده و بیش از آن نیز برای منافع جمعی مردم تلاش خواهم نمود تا سرزمین و خاک اجدادی‌ام از دورافتاده‌ترین روستاها تا شهرها و روستاهای مرزی و مرکز استان، سربلند و عاری از مشکلات و ناملایمات باشد و در این راه علاوه بر دعای خیر به پشتیبانی و همکاری همه شما نیاز دارم تا توان ادامه این حرکت را داشته باشم. اینجا خانه و زادگاه همه ماست و تمام هم و غم من و شما باید ساختن آن باشد .
به عنوان برادری کوچک نیز توصیه‌ای که دارم این است که ما مردم همدیگر را داریم و همگی باید چه مدیر و کارمند و بازاری و چه کارگر و محصل باید همدیگر را کمک کنیم و هر کس تلاش کند بدون توجه به موقعیت و دارایی‌اش، دست دیگران و افتادگان را در موقعیت‌های تنگنا و بحران‌های اقتصادی بگیرد و هر کس به سهم خود تلاش کند تا فروغ انسانیت و رحمانیتی که از سوی خداوند در او به ودیعه نهاده شده در فشارها و مشکلات اقتصادی و منیّت‌ها خاموش نشود و امیدبخشی و مثبت‌اندیشی و گرفتن دست دیگران به یک فرهنگ عمومی مبدل شود . این گونه است که فرهنگ کردستان و جوانمردی مردم کُرد در طول تاریخ باقی خواهد ماند و فردا یقیناً روشن خواهد بود .

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/26575/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

بارسلونا مصمم به فروش دیونگ

کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟

قرارداها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام پرسپولیس واگذار شد

اسبقیان: وزارت ورزش دیگر نقشی در تعیین مدیرعامل سرخابی‌ها ندارد

درویش: حالا باید به فکر ارتقای پرسپولیس باشیم

گل دوم ایران به قرقیزستان توسط سالار آقاپور

گل اول فوتسال ایران به قرقیزستان توسط بهروز عظیمی

گل اول قرقیزستان به ایران توسط آمانبائف

مدیرعامل بانک شهر: درویش حداقل تا پایان لیگ مدیرعامل پرسپولیس است

گزارش زنده؛ ایران 2 - قرقیزستان 1

ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با 25 میلی متر

لیست تیم ملی ایران برای لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور ناز کردند، عبادی‌پور حاضر در صحنه!

برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( 6 اردیبهشت )

حامد بهداد و سحر دولتشاهی بهم رسیدند

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش

16 شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم

وجود 1260 کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

کاهش آمار طلاق در کردستان

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

کاهش 2 درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

مدیرکل مدیریت بحران استان: ساختمان ناایمن با وضعیت «بغرنج» در کرمانشاه نداریم

یک استاد دانشگاه: پروژه تله‌کابین در «تاق بستان» به نتیجه نمی‌رسد

امسال 50 روستای کرمانشاه گازدار می‌شود

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان

حیدری: با فرهاد در استقلال هم اتاقی بودیم

امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد

برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست

تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!

شگفتی‌ساز جام‌حذفی دور از هیاهو قهرمانی!

ژیرو مسافر لس‌آنجلس اف‌سی می‌شود

بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود

کاپیتان سابق پشت فولاد درآمد

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

استقلال چهارمین تیم پرافتخار فوتبال آسیا

«دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!

حامد بهداد و سحر دولتشاهی در کمدی فانتزی «مفت‌ بر»

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر

درویش، اولین مدیرعامل دوران خصوصی پرسپولیس

نوری: واگذاری استقلال و پرسپولیس دغدغه هواداران را برطرف می‌کند

حسن‌زاده: پرسپولیس می تواند فصل را با قهرمانی به پایان برساند