عصر کرد

آخرين مطالب

گزارش استاندار کردستان به مردم؛

نقطه ضعف کردستان و نگرانی دولت اقتصاد نحیف و بی‌رمق آن است سياسي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - بهمن مراد نیا استاندار کردستان در تارنمای استانداری در یادداشتی خطاب به مردم عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید در این استان را تشریح کرده است.
در این مطلب آمده است: یکسال از دولت دوازدهم و حماسه انتخابات ریاست جمهوری گذشت و ملت ایران برای بار دوم بر سیاست‌های مبتنی بر گفتگو و تعامل و مدارا با جهان، مهر تایید زدند در این میان نقش اقوام و اقلیت‌های مذهبی بویژه مردم فهیم استان کردستان بسیار پر رنگ‌ بود و آن هم ریشه در رفع تبعیض و نابرابری داشت که شاکله اصلی شعارهای دکتر روحانی است.
حدود هشت ماه است که بعنوان خدمتگزار مردم کردستان در مقام استاندار و نماینده عالی دولت مشغول به خدمت هستم و با توجه به اینکه خود فرزند این آب و خاک بوده و جزیی از همین مردم هستم با تمام توان در جهت رفع تبعیض ‌ها و جبران عقب ‌ماندگی‌های گذشته که ریشه در سالیان دور و متمادی دارد در حد توان خود حرکت کرده‌ام.
گزارش و درد دلی که می‌آید نه گزارش‌های مرسوم اداری و دولتی است و نه جهت خودنمایی است بلکه گزارشی به مردم از فرزند آنهاست که بدانند شبانه‌روز برای رفع مشکلات و گشودن گره‌هایی از زندگی آنان در حد توان خود کار نموده و انتظار تنها مشارکت و همراهی و همدلی و دعای خیر آنان است و نه هیچ چیز دیگری.
مردم حق دارند که بدانند مدیران آنها برای شان چه کرده‌اند و اگر کم‌ کاری و اهمالی وجود دارد حق نقد دارند؛ آرزوها و آرمان‌های بسیاری برای شما مردم عزیز و جوانان ‌تان دارم که در جایگاه خود و آنچه در توانم بوده کوشیده‌ام و باز هم بیشتر خواهم کوشید.
موقعیت شرایط قبول مسئولیت اینجانب و همکاران با توجه به مسائل و بحران‌های اقتصادی و کمبود اعتبارات و حجم بدهی‌های میراث گذشته، بسیار دشوار است و من شخصا با اینکه آرمان‌های بسیاری برای پیشرفت و تعالی کردستان دارم از کمبودها رنج می‌کشم و همواره به مردم که با وجود فشارها و مشکلات مالی، نجیبانه و سرفرازانه زندگی می‌کنند؛ فکر می‌کنم و این تصور که حتی فردی در گوشه‌ای از این خاک مشکلاتی دارد و من نمی‌توانم برای او قدمی بردارم لحظه‌ای آسوده‌ام نمی‌گذارد.
منکر وجود مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه های مختلف نیستم و قصد ندارم کم‌کاری یا اهمال‌ها را توجیه کنم اما معتقدم که جامعه با دو عنصر امید و حرکت زنده است بدون امید نمی‌توان حرکت کرد و بدون حرکت نیز نمی‌توان فردا را ساخت.
باید ابتدا فارغ از بازی‌های سیاسی و جناح‌بندی‌ها، روحیه امید و توکل را در مردم زنده نگه داشت و سپس دغدغه تامین حداقل‌ها از جمله معشیت در بین مردم کردستان بویژه جوانان رخت بربندد تا بتوان در سایر حوزه‌ها هم امید به توسعه داشه باشیم.
هر چند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم اموراتی را برنامه‌ریزی و پیش برده‌ایم اما در حال حاضر نقطه ضعف کردستان و نگرانی دولت و مردم، اقتصاد نحیف و بی‌رمق آن است که اقدامات و تلاش‌های بنده و همکاران در این حوزه‌ خود گویای دل‌نگرانی و تلاش برای رفع آن است.
برخی از این اقدامات در طول هشت ماه گذشته به صورت کلی اینهاست:
- در حوزه کشاورزی که یکی ارکان اصلی آن وجود منابع آبی و کنترل و استفاده بهینه از آن است، سهم زمین‌های تحت پوشش منابع آبی استان را تا 51 هزار هکتار افزایش دادیم و مطمئنا این موضوع مستقیم و غیرمستقیم گوشه‌ای از حوزه اشتغال استان را پوشش می‌دهد.
- در حوزه مرز و مبادلات مرزی هم با پیگیری‌های مکرر و ارائه اصلاحیه‌ای مبتنی بر منافع جمعی مردم منطقه و مد نظر مسئولین درگیر امر در استان، در راستای تامین معیشت مرزنشیان و برچیده شدن کولبری و استقرار پیله‌وری چندین جلسه در استان و تهران داشته‌ایم و معتقدیم که پیله‌وری با لحاظ اصلاحات مد نظر به خوبی می‌تواند جوابگوی تامین معیشت مرزنشینان و رونق اقتصاد شهرهای مرزی ما باشد.
- در زمینه توسعه راه‌ها که یکی از دغدغه‌های اصلی من بود و بخش عمده‌ای از وقت خود را به آن اختصاص داده‌ام، پیگیری تکمیل جاده‌ها و بزرگراه‌های استان و راه‌آهن کردستان است که بتوانیم در ماه‌ها و سال‌های نزدیک و پیش رو، سیمای یک استان برخوردار از جاده‌ها و راه‌هایی امن را داشته باشیم که یقینا نقش عمده‌ای را در توسعه استان خواهد داشت.
- امضای مشارکت‌نامه زنجیره فولاد کردستان که یکی از طرح‌های بزرگ ملی و استانی است و موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هزاران نفر در استان خواهد شد از پیگیری‌ها و دغدغه‌های اصلی و مهمی است که در چند ماهه کوتاه اخیر توانسته‌ایم آن را به نتیجه برسانیم و در آینده نزدیک برکات و ثمرات آن را مردم به چشم خواهند دید.
- استفاده از سهم منابع و معادن مختلف استان به نفع مردم چه دفاع از منابع آبی و چه منابع زمینی و زیرزمینی در جلسات و برنامه‌ریزی‌های متعدد از جمله اقداماتی بود که همواره مطرح شده و در پی کسب منافع بیشتر مردم استان از این منابع بوده‌ایم.
- نگاه ویژه به استان کردستان به عنوان استانی فرهنگی و چند برنامه‌ریزی کلان فرهنگی و هنری برای بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های استان از عمده اقدامات در این حوزه است که بتوانیم با یاری خداوند، کردستان را بیش از گذشته بر صدر فرهنگ و هنر ایران بنشانیم.
- توجه به ظرفیت انجمن‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، زنان و جوانان در مشارکت و مدیریت حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی که نمونه آن را در برپایی مراسم باشکوه و تاریخی نوروز امسال و مدیریت خوب مردم مشاهده کردید.
در پایان اینکه اگر کوتاهی و قصوری در خدمت به مردم شریف کردستان شده، طلب حلالیت نموده و امیدوارم عذر من را در کمبود امکانات و اعتبارات و محدودیت‌های قانونی و اداری بپذیرند و یقین داشته باشند که اینجانب آنچه در توانم بوده و بیش از آن نیز برای منافع جمعی مردم تلاش خواهم کرد تا سرزمین و خاک اجدادی‌ام از دورافتاده‌ترین روستاها تا شهرها و روستاهای مرزی و مرکز استان، سربلند و عاری از مشکلات و ناملایمات باشد و در این راه علاوه بر دعای خیر به پشتیبانی و همکاری همه شما نیاز دارم تا توان ادامه این حرکت را داشته باشم.
اینجا خانه و زادگاه همه ماست و تمام هم و غم من و شما باید ساختن آن باشد.
به عنوان برادری کوچک توصیه‌ای که دارم این است که ما مردم همدیگر را داریم و همگی باید چه مدیر و کارمند و بازاری و چه کارگر و محصل باید به هم کمک کنیم و هر کس تلاش کند بدون توجه به موقعیت و دارایی‌اش، دست دیگران و افتادگان را در موقعیت‌های تنگنا و بحران‌های اقتصادی بگیرد و هر کس به سهم خود تلاش کند تا فروغ انسانیت و رحمانیتی که از سوی خداوند در او به ودیعه نهاده شده در فشارها و مشکلات اقتصادی و منیّت‌ها خاموش نشود و امیدبخشی و مثبت‌اندیشی و گرفتن دست دیگران به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
این گونه است که فرهنگ کردستان و جوانمردی مردم کُرد در طول تاریخ باقی خواهد ماند و فردا یقینا روشن خواهد بود.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/26533/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

توقیف 51 دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین

اطلاعیه قطعی آب در سنندج

عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است

عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان

ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به 5 میلیون دلار رسید

مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند

فال انبیا فردا چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | فال پیامبران از حضرت شعیب تا حضرت خضر

ترکیه اس-400 را در مرز عراق مستقر می‌کند

کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

7500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد

کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است

افتتاح بیش از 80درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر

ضبط 700 کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

ترکیب آرسنال-چلسی؛ پوچتینو علیه صدرنشین

خیال کورتوا راحت است؛ لونین به خوبی جایم را پر کرده

عقب‌نشینی یوفا؛ لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد

پایان پیولی؛ زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد

عذرخواهی کارلوس کی‌روش از خسرو حیدری!

سیو برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خسرو حیدری: رفتن به سپاهان اشتباه بود!

کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!

ناراحتی لامینه یامال پس از گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو

برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب