عصر کرد

آخرين مطالب

هماهنگی دستگاه ها مقابل مخاطره‌های زیستی در مرزها ضروری است اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - جانشین فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و استراتژیک در مرزها، جلوگیری از مخاطره های زیستی در این محل ها نیازمند حرکت و اقدامی هماهنگ و منسجم از سوی تمامی دستگاه ها و نهادها است.
به گزارش ایرنا، سردار علی مهدی پور روز دوشنبه در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل کردستان (شفا) با بیان اینکه مرزها به عنوان مهمترین گلوگاه های مخاطره های زیست محیطی در کشور هستند اظهار کرد: سازمان پدافند غیرعامل برای تحقق هماهنگی دستگاه ها و نهادها، سال گذشته آیین نامه مرزبانی زیستی را تدوین کرده است.
وی اضافه کرد: این سازمان عمل به این آیین نامه را در سال جاری در دستور کار خود قرار داده است و برای اجرای آن دستگاه های مختلفی از جمله وزارت کشور، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، گمرکات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت معدن و تجارت، دفاع و محیط زیست و نهادهایی همچون نیروی انتظامی با هم همکاری دارند.
وی شناسایی، ساماندهی، هم افزایی و تشخیص مخاطره های زیستی در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی را از اهداف تدوین و اجرای این آیین نامه اعلام کرد و گفت: حراست و حفاطت از ذخایر ژنتیکی و ارتقای امنیت زیستی کشور به عنوان ماموریت اصلی این آیین نامه است.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور افزود: تدوین سامانه یکپارچه رصد و پایش مخاطره های زیستی کشور به عنوان یکی از برنامه های مهم سال 97 دنبال می شود و برای اجرای آن تمامی استان ها باید اطلاعات مربوط به مراکز سقل را با اولویت های حیاتی، حساس و مهم در اختیار اداره کل پدافند غیرعامل قرار دهند.
مهدی پور ارایه آموزش را از دیگر برنامه های سال 97 این سازمان اعلام کرد و گفت: این اقدام نیز در سه سطح مهارتی، طولی و عرضی در مراکز مهارتی سازمان پدافند غیرعامل و مراکز استان ها به صورت کارگاه ها و سمینارها اجرا می شود.
وی افزود: هم اکنون برای اجرای این هدف مرکز آموزشی مهارتی سازمان پدافند غیرعامل در حوزه مهارت های CBRNE (حملات شیمیایی، بیولوژیک، پرتویی، هسته ای و انفجاری) در یزد تشکیل شده و مرکز آموزش مهارتی در حوزه کشاورزی نیز امسال در کرج ایجاد می شود.
مهدی پور از حمایت مادی و معنوی طرح های علمی، پژوهشی و تحقیقی در راستای مخاطره های پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: این حمایت ها در حوزه زیستی شامل آب، دام، انسان، غذا، دارو و محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی در خصوص ایجاد زیرساخت های پدافند غیرعامل در حوزه جلوگیری از مخاطره های زیستی در کردستان گفت: این سازمان موافق و حامی ایجاد آزمایشگاه مرکزی و تجهیز قرنطینه های مرزی با حضور کارشناسان تمامی دستگاه ها است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به مرزی بودن استان احتمال بروز مخاطره های زیستی در آن وجود دارد و لازم است سازمان پدافند غیرعامل با تخصیص اعتبارات لازم امکان توسعه مراکز و تجهیزات آزمایشگاهی در کردستان را فراهم کند.
حسین خوش‌اقبال افزود: ایجاد این مراکز و آزمایشگاه ها در مبادی وردی مرزها از الزامات اساسی استان برای گام برداشتن در مسیر تامین امنیت در برابر مخاطره های زیستی است.
وی اضافه کرد: قرارگاه زیستی (شفا) در کردستان با هدف انجام هدفمند و یکپارچه اقدامات در خصوص تهدیدات زیستی تشکیل شده و لازم است تمامی دستگاه های اجرایی برای ایجاد زیرساخت ها و رفع تهدیدها در حوزه ایمنی در حوزه کاهش آسیب ها و بیماری ها گام بردارند.
مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان هم در این جلسه گفت: اقدام برای ایجاد مرکز تحقیقات بیولوژیکی و زیستی، اجرای سندج جامع پدافند غیرعامل استان از اولویت های کاری این اداره کل در سال 97 است.
محمد رضایی افزود: افزایش فعالیت قرارگاه زیستی استان، گردآوری اطلاعات مراکز سقل حوزه های زیستی استان، برگزاری کارگاه های آموزشی در روستاها و شهرها با هدف مقابله با بیوتررویسم برنامه های انجام شده در این استان طی سال 96 است.
به گزارش ایرنا، مهدی پور امروز برای حضور در همایش منطقه ای مدیریت و پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی به کردستان سفر کرده بود.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به جنگ ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات، تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارت و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
3034/ 3020

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/26365/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

برپایی 654 شعبه اخذ رای در کرمانشاه برای انتخابات دور دوم مجلس

کشف 400 کیسه آرد قاچاق به وزن 16 تن در کرمانشاه

تلاش کوروش زارعی برای حضور در صحنه تئاتر با نمایشی از ویلیام شکسپیر

کدام محرومیت؟ شادی اسماعیلی فر فقط یک لایک ساده بود!

پنالتی استقلال مقابل شمس آذر اشتباه بود؟

انجام معاینات پزشکی بیش از 1000 زائر حج تمتع در کرمانشاه

روستای کرتویج بخش دینور همه روزه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است

دو نوازی پورناظری‌ها در چند متری نقش برجسته بیستون / پدر و پسر درخشیدند (فیلم)

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

انجام بیش از 1400 آزمایش در راستای جوانی جمعیت در کرمانشاه

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

دقیقی: اطرافیان می‌گفتند گزینه اول تراکتور هستی

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست