عصر کرد

آخرين مطالب

با رای هیات داوران؛

نفرات برتر دهمین جشنواره منطقه ای ژیار درسنندج معرفی شدند اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - نفرات برتر دهمین جشنواره منطقه ای ژیار در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در سنندج برگزارشد، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر ، دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار که کار خود را از 18اردیبهشت ماه امسال با شرکت استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان در شهر سنندج آغاز کرده بود شامگاه گذشته با معرفی وتجلیل از برگزیدگان به پایان رسید.
این جشنواره در سه بخش عکس، فیلم کوتاه و فیلمنامه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنند ج برگزار و علاوه براین چندین کارگاه آموزشی هم در این بخش ها برای علاقمندان و شرکت کنندگان با حضور اساتید برجسته کشوری دراین چند روز دایرشد.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در اختتامیه این جشنواره که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، موفقیت فیلم سازان کورد را در جشنواره های مختلف بین المللی وملی را نشان از ظرفیت و استعداد موجود آنها ذکر کرد وگفت: می طلبد از این توانمندی ها بهره گرفت و مورد حمایت قرار داد.
سید صادق موسوی، اعلام کرد: فیلم سازان ایرانی با 900 فیلم کوتاه در جشنواره بین المللی حضور یافتند و موفق به کسب 180 عنوان برتر و جایزه بین المللی شدند .
وی با بیان اینکه سینما یکی از دستاوردهای فرهنگی تاثیرگذار پس از انقلاب است، اظهارداشت: فراهم کردن شرایط و بستر بروز استعدادهای جوانان در این راستا همواره یکی از اهداف انجمن سینمای جوانان ایران بوده وهست وبرگزاری جشنواره ژیار هم با این هدف اجرایی شده است.
نماینده مردم شهرستان های سنندج کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی هم دراین مراسم بر برگزاری مستمر جشنواره ژیار در کردستان تاکید کرد و گفت: استان ما ظرفیت برگزاری جشنواره های فرهنگی وهنری را دارد و خوشبختانه در حال تدارک برای برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوردی در استان هستیم.
سید مهدی فرشادان اضافه کرد: زمینه شرکت تمامی فیلم سازان در این جشنواره وجود دارد و امیدواریم شاهد استقبال چشمگیری فیلم سازان داخلی وخارجی در این رویداد ارزشمند باشیم.
مهران مهاجر، مسعود مراد سلیمی و بهنام صدقی هیات داوران دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی ژیار بودند که آرای خود در بخش عکس نوروز شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به افشین فتاحی، مائده زارعی و سالار ارکان اهدا کردند.
با رای هیئت داوران سروش منصوری و فرید نازاری هم جایزه ویژه میراث فرهنگی با عنوان پاس داشت سنت ها را کسب کردند.
در بخش تک عکس از جمشید فرجوند فردا برای عکس «نوروز گورکن» و احمد تاجی برای عکس «تفنگ پدری» تقدیر ویژه شد.
در بخش رقابتی هم با رای هیئت داوران علی اصغر فیض الهی، منصور محمدی و شکیب مجیدی به ترتیب نفرات اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش مجموعه عکس هم هیئت داوران به طور مشترک جایزه این بخش را به داود شوقیان برای مجموعه عکس اسب ها و فرهاد مطاعی برای مجموعه عکس مادران تنها اهدا کردند.
شادمهر راستین، سعید عقیقی و خسرو سینا هیات داوران بخش فیلنامه بودند که فیلمنامه «سلامون» نوشته اشکان چاووشی از کرمانشاه را فیلمنامه برتر اقتباسی معرفی کردند.
با رای هیئت داوران در بخش فیلمنامه آزاد رتبه سوم به طور مشترک به فیلمنامه های «دزدانه» نوشته مهران امیرحسینی از سنندج و فیلمنامه «دست ها» نوشته آمین صحرایی از خرم آباد اهدا شد.
رتبه دوم را فیلمنامه «روباه و مرز» نوشته عثمان محمدی از سنندج و رتبه نخست را هم فیلمنامه «هوننه وه ی خه ونیک» نوشته میدیا معروفی از پیرانشهر کسب کرد و جایزه حمایت از تولید به فیلمنامه «ما نیز مردمانیم» نوشته الهام فتحی از سنندج اهدا شد.
هیات داوران بخش فیلم دهمین جشنواره فیلم ژیار دیپلم افتخار و جایزه نقدی یک میلیون تومانی را به سرکیو مسگری برای تصویربرداری فیلم های «خانه سفید» و «آب یخ» اهدا کرد .
دیپلم افتخار و جایزه نقدی یک میلیون تومانی به مصطفی حبیبی برای جلوه های ویژه فیلم «دریا موج موج می لرزد» اهدا شد .
دیپلم افتخاربهترین تحقیق و پژوهش فیلم مستند دهمین جشنواره فیلم ژیار به سجاد احمدبیگی برای فیلم «باوانی» وتندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین صدا به هادی ساعدمحکم برای فیلم «٧4» رسید .
تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین تصویر به وحید بیوته برای فیلم «ساختمان شماره ١٣» و بهترین تدوین هم به صادق رضانیا برای فیلم «آلان» تعلق گرفت.
با رای هیئت داوران تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلمنامه این دوره از جشنواره ژیاررا هاشم علیایی مقدم برای فیلم «در آینه» به خود اختصاص داد.
دیپلم افتخار بهترین فیلم بخش تجربی به همراه جایزه نقدی یک میلیون تومانی به فیلم «مناسبات» به کارگردانی محسن محمدی و مینو شریفی پور از سنندج اهدا شد .
تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم پویانمایی به فیلم «طناب» به کارگردانی آذر منصوری از سنندج و بهترین فیلم مستند به فیلم «مریم، فصل اخر» به کارگردانی طیبه بابایی از کرمانشاه تعلق گرفت.
جایزه ویژه هیات داوران، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان به برهان احمدی برای فیلم مستند «دوزخ» اهدا شد.
تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم داستانی به فیلم «دریا موج موج می لرزد» به کارگردانی امیر غلامی از سنندج اهدا شد و در بخش جایزه بزرگ جشنواره نیز تندیس جشنواره ژیار و جایزه نقدی 4 میلیون تومانی به فیلم «آلان» ساخته مصطفی گندمکار از همدان رسید .

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/26289/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی