عصر کرد

آخرين مطالب

جمعی از اعضای احزاب و تشکل های سیاسی کردستان؛

مسئولان ردای کالای خارجی را از تن درآورند/مناطق آزاد سکوی توسعه اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج- جمعی از اعضای احزاب و تشکل های سیاسی کردستان برای حمایت از کالای داخلی مناطق آزاد را سکوی پرتابی برای محصولات داخلی عنوان کردند و گفتند: مسئولان ردای کالای خارجی را ازتن درآورند.

به گزارش خبرنگارمهر، نشست مشترک نماینده ولی فقیه در کردستان با احزاب و تشکل های سیاسی و اعضای منتخب کمیته های مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بعد از ظهر امروز برگزار شد.
موضوع این نشست برکات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 88 در توسعه کردستان و حمایت از کالای ایرانی بود.
محرم وزیری یکی از اعضای جمعیت نیروهای مردمی اتقلاب اسلامی کردستان در این نشست گفت: جناح های سیاسی باید تمام تلاش خود را در راستاس تقویت روحیه انقلابی و امیدآفرینی و توسعه اقتصادی و فرهنگی در جامعه بکارگیرند.
وی عنوان کرد: دوری از سیاه نمایی، فرافکنی، داشتن صداقت در رفتار سیاسی باید در سرلوحه فعالیت های سیاسی و اجتماعی مسئولان قرار گیرد.
وی اظهارداشت: وجود بروکراسی زائد، سیاست زدگی بیش از حد دستگاه های اجرایی استان، ناتوانی برخی از مدیران در فرآیندهاب چانه زنی و روزمرگی در سطح مدیران برخی از دستگاه های اجرایی استان از جمله مشکلات پیش روی استان ما است.
وزیری از چالش های دیگر استان را ضعف و فقر چشم انداز توسعه خواند و بیان کرد: چشم انداز مورد پذیرش و ابهام در مدیران و نخبگان دیده می شود.
محی الدین مرادی دبیر حزب مردم سالاری در کردستان هم در این نشست گفت: امیدواریم این شرایطی که کشورمان کشور لا فراز و نشیب فراوانی مواجه شده و همه را با حضور و مشارکت مردمی بخوبی پشت سر گذاشته است.
وی به برکات سفر رهبری در استان اشاره کرد و اظهارداشت: اختصاص بیش از 800 میلیارد تومان بعد از سفر رهبری به استان کمتر به اطلاع مردم ما رسیده است و می طلبد مسئولان در این رابطه تلاش بیشتری کنند.
قباد میمنت آبادی یکی دیگر از اعضای جمنا در کردستان با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، گفت: گاندی با تحریم پارچه انگلیسی از کالای داخلی کشور خود حمایت کرد و در بسیاری از دیگر کشورها نیز چنین روشی را درپیش گرفتند که تولید آنها رونق گرفت.
وی عنوان کرد: مسئولان باید ردای کالای خارجی را ازتن درآورند و از کالای داخلی استفاده کنند تا الگویی برای دیگر اقشار مختلف جامعه شوند.
سید فواد حسینی به نمایندگی از انجمن اسلامی معلمان کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه انجمن اسلامی برگرفته از معرفت اسلامی و دارای هویت مردمی است، گفت: تا قبل از سفر رهبری اذان اهل سنت از صداوسیمای استان پخش نمی شد و یکی از برکات سفر ایشان مربوط به اجرای این مهم است.
وی عنوان کرد: اعتبارات اختصاص یافته سفر رهبری بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا مصوب شد، است.
وی اظهارداشت: شناخت رهبری از فرهنگ استان کردستان و نامگذاری این استان به عنوان استانی فرهنگی تحول ارزشمندی در این حوزه ایجاد کرد.
حسینی با اشاره به اینکه سند توسعه زیادی در استان داریم و عملی کردن آنها حائز اهمیت است، عنوان کرد: آموزش و پرورش استان رتبه 22 کشور از لحاظ امکانات و فضاهای فرهنگی دارد و این شایسته استان فرهنگی ما نیست.
طیب سالاروندیان یکی دیگر از اعضای جمنا استان کردستان در این نشست اصلاح نگاه امنیتی و دور کردن نگرش های منفی از این استان را از برکات سفر رهبری به کردستان خواند و گفت: می طلبید بعد از گذشت 9 سال از این خاطره ماندگار، سند توسعه جامع فرهنگی و گردشگری استان تهیه می شد.
وی عنوان کرد: فرهنگ این استان صرفا موسیقی و رقص کردی نیست و شامل مولفه های دیگری هم هست.
وی بیان کرد: برای تحقق شعار امسال پیشنهاد می شود از ورود کالای قاچاق که بزرگترین آفت واحدهای تولیدی داخلی است، جلوگیری شود.
خسرو قاضی زاده عضو حزب اعتماد ملی در کردستان هم در این نشست گفت: اگر بررسی کنیم سفر رهبری به کردستان نمایش پیوند حاکمیت و مردم در معنای واقعی بود.
وی از دیگر برکات این سفر را تبیین استراتژی وحدت نظام خواند و اظهاردتشت: کلام رهبری در این استان فصل الخطابی بود که وحدت استراتژی اصلی نظام است و تمام ارکان نظام باید به آن توجه کنند.
وی بیان کرد: رهبری با آینده پژوهی زیرکارانه به این نتیجه رسیده بودند که سال 97 سال سرنوشت سازی برای ملت ما خواهد بود.
وی اضافه کرد: ما باید به دنبال همبستگی و انسجام ملی باشیم تا مذاکره و آشتی ملی نکنیم استکبار و کانون های توطئه جهانی از منافذ حاکمیتی به نفع خود استفاده می کنند.
قاضی زاده با اشاره به اینکه مشکلاتی هم چون بیکاری به دلیل عدم مدیریت مناسب در کشورمان ایجاد شده است، افزود: زیرساخت هایی مورد نیاز برای حمایت کالای ایرانی هم چون کیفی سازی و برندسازی محصولات داخلی است‌.
وی یکی از راهکارهای اساسی برای فروش تولیدات داخلی را ایجاد مناطق ازاد ذکر کرد و گفت: مناطق آزاد تجاری و صنعتی سکوی پرتابی برای محصولات داخلی است.
وی بر برنامه ریزی اساسی و درست در کشور تاکید کردو افزود: ایجاد مناطق آزاد تجاری مریوان و بانه فرصتی برای درون زایی اقتصاد است.
قاضی زاده بیان کرد: شاید در شیوه مدیریتی اصلاح طلبان با اصولگرایان مشکل داشته باشند چون سبک متفاوتی برای خود دارند ولی هیچ کدام از جریان های سیاسی ما اجازه نخواهند داد هیچ قدرتی به ارزش های انقلابی و اسلامی آنها نگاه چپ بیاندازند.
مهدی عراقی، دبیر حزب موتلفه اسلامی در کردستان هم در این نشست به خروج امریکا از برجام اشاره کرد و گفت: زمانی که دلواپس بودیم همین را گفتیم که امریکا به عهد خود وفادار نیست.
وی عنوان کرد: ترامپ براساس آنچه در دی ماه 96 در ایران اتفاق افتاد چنین نتیجه ای گرفت و فکر می کردند که در نظام ما می توانند اختلاف طبقاتی ایجاد کنند.
وی اظهارداشت: خروج ترامپ یکی مصرف داخلی داشت که از این طریق به وعده انتخاباتی خود عمل کرده باشد.
عراقی با اشاره به اینکه نقض معاهدات بین المللی به همین سادگی نیست،عنوان کرد: بحرین استان سیزدهم ایران بود، که با معاهده ای آنرا از کشور ما جدا کردند و ما هم می توانیم این معاهده را نقض کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/26278/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه

رقابت بیش از 39 هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

تزریق 3.5 میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی

از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست

تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

فصل رویایی امباپه؛ رئال منتظر فوق ستاره

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند

بازگشایی گردنه معروف پس از 5 ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد

بهبود 9 پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید