عصر کرد

آخرين مطالب

احزاب و تشکل‌های سیاسی استان در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان چه گفتند؟ سياسي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - در سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان، احزاب و تشکل‌های سیاسی استان با نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار کردند.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، احزاب و تشکل‌های سیاسی و اعضای منتخب کمیته‌های مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، شامگاه شنبه(22 اردیبهشت) با آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده مقام معظم رهبری در کردستان دیدار کردند.
مشاور عالی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان در ابتدای این دیدار اظهار کرد: امسال محور همه فعالیت ها و اقدامات تاکید بر تحقق شعار سال خواهد بود.
حجت الاسلام فرزی ادامه داد: در فضای بین المللی همانطوری که رهبری مدتها قبل، پیش بینی کرده بودند، آمریکا بدعهدی خود را نشان داد و از برجام خارج شد.
وی گفت: امروز حرف آمریکا زمین خورده و شکست خورده است اما حرف منطقی ایران در مجامع بین المللی مورد توجه است.
مشاور عالی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی در حال پیشروی است و نتایج آن را در منطقه دیده ایم.
یکی از اعضای جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی در این نشست اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای تولید و اشتغال است که با سفر تاریخی مقام معظم رهبری در سال 88 به کردستان، زمینه شکوفایی آنها مهیا شد .
محرم وزیری افرود: اگر مسئولان استان با تعصب بیشتری پیگیر مصوبات این سفر باشند، شکوفایی اقتصادی استان دور از انتظار نخواهد بود .
وی عنوان کرد: جناح های استان باید تقویت روحیه انقلابی را مدنظر قرار دهند و برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ استان تلاش کنند .
وزیری به ضرورت دوری از سیاه نمایی و فرافکنی و لزوم صداقت در رفتار سیاسی در فعالیت‌های احزاب تاکید کرد و در ادامه چالش‌های استان را نبود چشم انداز مشخص برای توسعه استان، وجود بروکراسی در دستگاه‌های دولتی، تقدم منافع فردی بر منافع گروهی و فقدان برنامه های بلندمدت عنوان کرد .
دبیر حزب مردم سالاری در استان کردستان هم در ادامه اظهار کرد: ایران با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است اما با وجود مردم همیشه در صحنه خود، خشم دشمنان همواره به خودشان برگشته است .
مرادی، همچنین به سفر پر خیر و برکت رهبری به استان کردستان در سال 88 اشاره و خاطرنشان کرد: از برکات این سفر اختصاص بیش از 800 میلیارد تومان به استان بود که این مسئله باید بیشتر برای مردم ما اطلاع رسانی شود .
یکی از اعضای جمنای کردستان نیز بیان کرد: امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است که اهتمام مسئولان باید بر روی عملیاتی شدن این شعار باشد .
قباد میمنت آبادی، در ادامه به مصداق‌های حمایت از کالای داخلی در جوامع دیگر اشاره و عنوان کرد: در دیگر جوامع از سال های گذشته بر روی این مسئله سرمایه گذاری شده است که در کشورمان نیز باید به ظرفیت های داخلی بیشتر توجه شود .
یکی از اعضای انجمن اسلامی معلمان استان هم اظهار کرد: انجمن اسلامی معلمان نهادی مردمی بوده و موسسان و بنیانگذارانی همچون شهید رجایی و باهنر دارد .
سیدفواد حسینی، در ادامه به سالروز سفر رهبری به استان کردستان اشاره و اظهار کرد: قبل از سفر مقام معظم رهبری، اذان اهل سنت در شبکه استانی پخش نمی‌شد اما بعد از این سفر و با تهمیدات لازم این اتفاق افتاد.
وی با اشاره به برگزاری پیش کنگره های امام شافعی(رض) در استان، تصریح کرد: از برکات این سفر افزایش مصوبات و اعتبارات بیشتری به استان بود و ایشان نگاه به کردستان را نگاهی فرهنگی عنوان کردند.
این عضو انجمن اسلامی معلمان استان ادامه داد: در گذشته به زیرساخت های فرهنگی استان زیاد توجه نشده است و حتی اردوگاه های فرهنگی ما در قیاس با کشور بسیار کم است که می طلبد این خواسته در سطح کشوری مطالبه شود .
وی در پایان حمایت از کالای ایرانی را لازمه کار فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: یقینا بر روی حمایت از کالای داخلی باید فرهنگسازی کرد و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کرد.
یکی از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در ادامه، اصلاح نگاه امنیتی را از برکات سفر رهبری به کردستان عنوان کرد و گفت: عناوینی همچون «سرزمین فداکاری های بزرگ» و «مجاهدت های خاموش» را ایشان به استان کردستان دادند و این استان به عنوان استانی فرهنگی مزین شد .
سالاروندیان در ادامه گفت: زیرساخت‌های لازم برای سند توسعه فرهنگی و گردشگری استان باید تهیه شود که اگر این کار تاکنون صورت می گرفت ما اکنون قطب گردشگری بودیم.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ استان فقط صرفا هلپرکی(رقص کُردی) و موسیقی نیست، بیان کرد: بخش عمده‌ای از مصوبات سفر رهبری هنوز اجرایی نشده است که همت مسئولان را می‌طلبد .
این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه تحقق شعار سال را خواستار راهکارهای عملیاتی دانست و تصریح کرد: ورود کالای قاچاق که مشابه داخلی دارد مهمترین دلیل تعطیلی کارخانه های داخلی است که باید از آن جلوگیری شود.
وی در پایان کمک به تولیدکنندگان داخلی، تشکیل ستاد تحقق شعار سال در استان، تهیه لیست کامل از محصولات داخل استان، موظف کردن تمامی دستگاه های اجرایی در استفاده از کالاهای داخلی و نظارت کافی بر خرید ملزومات اداری را خواستار شد.
یکی از اعضای حزب اعتماد ملی در کردستان هم در ادامه اظهار کرد: عهدشکنی آمریکا در مسئله برجام، به تمام مردم ما ثابت کرد که این کشور نیست قابل اعتماد نیست.
خسرو قاضی زاده، به شعار سال هم گریزی زد و بیان کرد: شعارهای رهبری بحث ساده‌ای نیستند که بتوان به راحتی از آنها گذشت، زیرا ایشان با یک آینده پژوهی زیرکانه ای به این نتیجه رسیده اند که سال 97 سال خاصی برای کشور ماست .
وی تاکید کرد: ما باید به دنبال همبستگی و انسجام ملی باشیم تا دشمنان نتوانند از گسل ها و منافذ حاکمیتی ما استفاده کنند.
این عضو حزب اعتماد ملی در کردستان خاطرنشان کرد: به جای اینکه به مرزها به عنوان تهدید نگاه کنیم سندهای بالادستی را به درستی تعریف کنیم زیرا مناطق مرزی فرصت های بسیار خوبی برای توسعه هستند .
دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان کردستان هم گفت: ترامپ براساس اغتشاشات دی ماه 96 فکر می کرد که می تواند در ایران اختلاف طبقاتی ایجاد کند، به همین دلیل بود که برجام را لغو کرد.
مهدی عراقی با اشاره به اینکه نقض معاهدات بی المللی به همین راحتی نیست، افزود: آمریکایی ها با نقض برجام، نشان دادند که اصلا قابل اعتماد نیستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما حمایت از دولت است و باید با همدلی و همراهی کمک کنیم تا دولت بتواند اهداف رهبری را به سرانجام مقصود برساند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/26255/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی