عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد:

نسل دوم انجمن‌های علمی دانشگاهی با تمرکز بر کاربردی‌سازی آموزه‌های علمی شکل می‌گیرند علمي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی نسل دوم انجمن‌های علمی دانشجویی، ایجاد تحول در حوزه تجاری‌سازی ایده‌های کارآفرین است، گفت: معرفی انجمن‌های علمی دانشجویی نسل دوم، سیاست محوری اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه کردستان، محمدهادی عسکری، شامگاه جمعه (21 اردیبهشت) در آیین اختتامیه یازدهمین نشست دبیران مجمع انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی سراسر کشور در این نشست، میزبانی دانشگاه کردستان را قدردانست و اظهارکرد: ابلاغیه تشکیل انجمن‌های علمی دانشجویی در سال 1378 از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی به دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام شد.
وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی یکی از ظرفیت‌های مناسب برای فعالیت‌های دانشجویی است، گفت: انجمن‌های علمی در کنار هم‌افزایی با کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی و تشکل‌های اسلامی دانشگاهی، فضای دانشگاه‌ها را به سوی اعتلای عقلانیت و خردورزی سوق می‌دهند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر اینکه تحقق این مهم منشأ ارائه خدمات کلیدی در دانشگاه‌ها شد، تصریح کرد: آغاز فعالیت انجمن‌های علمی منجر به شکل‌گیری شور و نشاط علمی و اجتماعی در دانشگاه‌ها بود که جریانی علمی و چارچوب‌دار را به راه انداخت.
وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای گفتمان از مهم‌ترین دستاوردهای انجمن‌های علمی بود، ادامه داد: بستر ایجاد شده با کُنش همدلانه و هم‌فکری پویا حول محور اعتلای علمی ایران محقق گردید.
جوانان موتور محرکه حرکت رو به جلوی جامعه هستند
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جوانان در طول تاریخ به عنوان قدرت‌های سازنده و موتور محرکه جامعه شناخته می‌شوند، اظهار کرد: به گواه تاریخ بزرگترین تحولات و پیشرفت‌های بشری به دست جوانان محقق شده است.
وی با تأکید بر لزوم توجه به حوزه جوانان، افزود: مقوله اشتغال یکی از موضوعاتی است که هم اکنون به عنوان دغدغه بسیاری از جوانان و خانواده‌های آنان مطرح است.
عسکری با اشاره به اینکه اشتغال جوانان و امنیت شغلی آنان امری است که نیازمند همکاری و توجه خود جوانان است گفت: در شرایطی که کشور با مجموعه ای از مشکلات مواجه است، در کنار مسئولین، تلاش و همت جوانان و فعالان دانشجویی نیز بیش از پیش اهمیت خواهد یافت.
وی با درخواست از جوانان مبنی بر ارتقاء سطح کیفی علم، دانش، اخلاق و معنویت دانشگاه و به تبع آن جامعه، ادامه داد: جوانان به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی هم‌چون دغدغه‌مندی، اراده قوی، ایده‌پردازی و پرجنب و جوش بودن و هم‌چنین پتانسیل جوانی، روحیه مشارکت و کارگروهی هر آنچه را که لازمه این آرمان است را در اختیار دارند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدامات انجمن علمی و سایر فعالیت‌های قانونی دانشگاهیان را یک سرمایه اجتماعی گرانسنگ دانست و گفت: خانواده دانشگاهی باید پیش از آنکه مسئولین یادآور این سرمایه به جوانان باشند، خود به این سرمایه باور و اذعان داشته باشند و آن را تکریم کرده و با جهت‌دهی مطلوب و هدفمند آن را در راستای رفع مشکلات خود و جامعه به کار گیرند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اعلام اینکه پس از گذر قریب به 20 سال از تولد انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه‌ها، این انجمن در حال حاضر بر قله جوانی خود ایستاده قرار دارد، گفت: آموزش عالی در تربیت و تجهیز دانش‌آموختگان به دانش و فناوری موفق عمل کرده و حال زمان آن است تا این دانش و فناوری تجاری‌سازی شده و در راستای رفع مشکلات جامعه از حالت تئوری خارج و به منصه ظهور نائل گردد.
وی با اشاره به اینکه در برخی از سیاست‌های علمی نیازمند بازبینی کارشناسی شده هستیم، خاطرنشان کرد: این امر با معرفی نسل دوم انجمن‌های علمی دانشجویی که رویکردی عملیاتی را در پیش می‌گیرد، اجرایی خواهد شد.
عسکری با تأکید بر اینکه تجربه 19 سال فعالیت موفق و کارنامه قابل دفاع نسل اول انجمن علمی با تکیه بر تلاش دانشجویان و کُنشگران فعال در این انجمن‌ها، در هدایت نسل دوم انجمن علمی دانشجویی کشور راه‌گشا خواهد بود، گفت: تحقق این مهم با گفتمان‌سازی و کارآفرینی در کنار حفظ و پاسداشت معنویت و اخلاق و تلاش‌های آموزشی به عنوان اصلی‌ترین فعالیت‌ انجمن علمی بدیهی است.
وی زیباترین بُعد نسل دوم انجمن علمی دانشگاهی را توجه به مشکلات جامعه و دانشگاه دانست و گفت: از جمله مواردی که امروزه توسط انجمن‌های علمی دانشگاهی به صورت جد باید مطرح و پیگیری ‌شود، اموری چون ریزگردها، آلودگی‌ها، بحران آب، خشک شدن تالاب‌ها و ... است.
عسکری با بیان اینکه تلاش ستاد فرهنگی وزارت علوم در راستای معرفی نسل دوم انجمن‌های علمی به دانشگاه‌های سراسر کشور است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها نیز متقابلاً با اعتماد به انجمن علمی دانشگاهی زمینه حضور نسل دوم این انجمن را در فعالیت‌های دانش‌افزایی خود فراهم سازند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه معرفی انجمن‌های علمی دانشجویی نسل دوم، سیاست محوری اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، گفت: برنامه‌های دانشجویی از جمله جشنواره ملی حرکت و نشست دبیران باید در راستای تحقق این هدف برگزار شود.
دستیابی به اهداف انجمن‌های علمی دانشجویی نیازمند هم‌افزایی خانواده دانشگاهی است
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر لزوم تقویت انجمن‌های علمی و بررسی مشکلات آنان، خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاهی می‌توانند در کنار دانشجویان با ترسیم افق توسعه فعالیت‌های کاربردی انجمن‌های علمی بر اساس اصلاح آیین‌نامه‌های تدوین شده، ظرفیت‌های بالقوه‌ای را که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، به فعلیت برسانند.
وی لازمه تحقق این هدف را مشارکت اعضای انجمن علمی دانشجویی به عنوان کُنشگران اصلی این هدف دانست و گفت: در نسل دوم انجمن‌های علمی دانشجویی ما شاهد مشارکت بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهیم بود.
عسکری با تأکید بر اینکه باید در ساختارهای موجود برای کارآمدی و کارآفرینی بازنگری شود، تصریح کرد: در نسل دوم انجمن‌های علمی باید مدل شایستگی برای اعضای انجمن‌ها تدوین شود.
وی با اعلام اینکه استادان دانشگاه باید مشارکت بیشتری در انجمن‌های علمی دانشجویی نسل دوم داشته باشد، گفت: نسل دوم انجمن های علمی باید همکاری مؤثری با محیط پیرامونی دانشگاه داشته باشد و با هم‌افزایی‌ هرچه قوی‌تر به کمک ساختارهای علمی و کاربردی دانشگاه بشتابند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گریزی به سخنان رئیس جمهور آمریکا زد و گفت: ترامپ به عنوان رئیس جمهور یک دولت، تمام قوانین و نظامات حقوقی جامعه جهانی را نقض کرده و نسبت به مصوبات بزرگترین نظام مناسبات بین‌المللی دهن‌کجی می‌کند.
وی تصریح کرد: نقص پیمان بین ‌لمللی توسط ترامپ، در راستای منافع و مصالح فردی و خوی زشت استکبار است که نشان دهنده بی‌خردی و خودخواهی اوست.
عسکری در پایان کردستان را تجلی همت و مردانگی نامید و ابراز امیدواری کرد: امیدوارم حضور اعضای انجمن‌های علمی دانشگاهای سراسر کشور در استان کردستان و شهر سنندج نقطه عطفی برای تلاش و سازندگی بیشتر دانشگاه و ایران سرافزار باشد.
گفتنی است، به منظور اجرای ماده 20 آیین‌نامه تأسیس و فعالیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی «یازدهمین نشست دبیران مجمع انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های دولتی» با هدف توانمندسازی و تبادل تجربیات میان انجمن‌های علمی دانشجویی و برگزاری انتخابات نماینده انجمنهای علمی دانشجویی در شورای حمایت و نظارت وزارت علوم، 19 تا 21 اردیبهشت ماه 1397 به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار شد. توسعه ظرفیت های آموزشی در انجمن‌های علمی دانشجویی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبادل نظر و انتقال تجربیات موفق میان دبیران مجمع دانشگاه‌ها از طریق تشکیل کارگروه‌های مختلف و گرفتن پیشنهادها و نقطه نظرات دبیران در نشست ها با مسئولین وزارت علوم و نیز ارزشیابی انجمن های حاضر از جمله برنامه های این نشست بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/26226/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است