عصر کرد

آخرين مطالب

نیمه شعبان، نویدبخش طلوعی از جنس عدالت فرهنگی

نیمه شعبان، نویدبخش طلوعی از جنس عدالت
  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - نیمه شعبان طلوعی از جنس عدالت و آزادگی را به اهل یقین نوید می دهد تا انسان ها با باور به مساله مهدویت در پی شناخت امام عصر خویش برآیند و با پرورش فضایل اخلاقی در زندگی، بستر ظهور یگانه منجی عالم بشریت را مهیا سازند.
به گزارش گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ امامت امام زمان(عج)، فصل نوینی را در حیات سیاسی و اجتماعی مسلمانان ترسیم کرد تا منتظران حقیقی مهدی موعود(عج) لحظه ها را بی صبرانه، به انتظار ظهور آن یگانه منجی عالم بنشینند. امام همامی که بشارت میلادش را تمام فرستادگان پروردگار به بشریت داده بودند و رسول اکرم(ص) در این ارتباط فرمودند: «شما را مژده به ظهور مهدی می دهم که به هنگام اختلاف زیاد و تزلزل مردم، قیام کند و زمین را پر از عدل و داد نماید چنان که از ظلم و ستم پر شده باشد و ساکنان آسمان و زمین از حکومت او راضی خواهند بود و اموال را میان مردم به طور مساوی قسمت کند.»
پانزدهم شعبان سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) دوازدهمین پیشوای شیعیان است، یگانه منجی عالم بشریت که با ظهورشان پرچم عدالت و آزادگی را در سرتاسر عالم به اهتزاز درخواهند آورد و چراغ هدایت اهل یقین، برای دستیابی به کمال و رستگاری خواهد بود.
دوران امامت حضرت قائم(عج) با شهادت امام حسن عسکری(ع) آغاز و در همین زمان غیبت صغری شروع شد که 69 سال به طول انجامید. در این مدت امام دوازدهم با استفاده از نایبان خاص به هدایت پیروان می پرداختند و آنان را برای دوره غیبت کبری آماده می ساختند که این غیبت تاکنون نیز ادامه دارد. از این رو اینک بر رهروان راستین اهل بیت(ع) لازم است تا با عمق بخشیدن به باورهای عمیق خویش درباره امامت از غفلت ها و انحراف های دوران غیبت به دور بمانند و با تکامل معنوی و اخلاقی خود، بستر ظهور آن حضرت را فراهم آورند. منتظران واقعی می بایست به افق تابناک فروغ ازلی خیره شوند و به امید آمدن روزهای شاد و لحظه‌ های نورانی، خود را از مهر منجی عالم بشریت سرمست کنند تا با طلعت خویش، بر زمین و زمان عطر ولایت بپاشند.
انتظار برای ظهور منجی، لحظه شماری برای تحقق این حقیقت قرآنی است که جهان در نهایت متعلق به مستضعفان است و هیمنه مستکبران جهان زیر گام های عدالت گستر مهدی (عج) خواهد شکست.
بشر خسته از ظلم و جور قدرت های استکباری و بی عدالتی ها، امروز بیش از هر زمان دیگری انتظار می کشد تا مصلح کل، آن ماه نمونه رخ بنماید و بت های زمین را سرجایشان بنشاند.
اعتقاد به ظهور منجی متعلق به همه ادیان و مذاهب است زیرا بار بی عدالتی بر گرده همه بشریت سنگینی می کند و این مایه بسی خوشوقتی است که ما شیعیان هدایت کننده جهان در مسیر درست را به خوبی می شناسیم و پیرو و یاری دهنده ایشان هستیم.
شرایط امروز جهان و زورگویی و تجاوز آشکار قدرت های جهانی به حقوق انسان ها و بی تفاوتی مدعیان حقوق بشر و جانبداری برخی از دولت های کشورهای اسلامی از متجاوزان باعث شده تا بشارت آمدن منجی بیش از اعصار دیگر مطرح شود.
مهدی موعود (عج) منجی جهانی است و آمدنش نویدبخش هوایی تازه بر جان بشریت و رهایی انسان از ستم مستبدان خواهد بود و ترس از ظهور منجی است که دشمنی ها علیه پیروان صدیق مصلح کل روزافزون کرده است.
مقدمه سازی برای ظهور مهدی (عج) از ضروریات دوران پیش از حضور آن حضرت محسوب می شود و این تصور که چون جهان پر از ظلم و ستم شود مقدمات ظهور فراهم خواهد شد و نباید اقدامی کرد، تفکری باطل است.
حکومت جهانی امام عصر (عج) عدالت گستری خواهد کرد اما انسان ها نیز باید خود را برای پذیرش عدالت مهیا سازند و امروز بسیاری از مردم برقراری عدالت را نمی پذیرند که باید در اصلاح جامعه خود بکوشیم تا عدالت بخشی از زندگی مردم و خواست آنان باشد.
برای دستیابی به این هدف باید بازنگری در زندگی خود داشته باشیم. منتظر واقعی باید شیوه زندگی خود به گونه ای اصلاح کند که پذیرش روش های عدالت گسترانه منجی را داشته باشد.
حضرت ولی عصر (عج) معنویت را به عنوان عنصری گمشده در زندگی بشریت جاری خواهند ساخت و به واسطه بهره مندی از نصرت الهی گام در اصلاح جهان بر می دارند و علاوه بر این بر پایه علوم و دانش روز بنیان محکمی را پایه گذاری کرده و احکام معطل مانده اسلام را اجرا خواهند کرد.
همه جهان نوای الهی خود را از کنار کعبه خواهد شنید که 'الا یا اهل العالم انا بقیه الله' زیرا امام عصر (عج) نجات دهنده همه انسان ها خواهد بود. با نگاهی عالمانه به موضوع ظهور باید تلاش کنیم تا مقدمات حضور حضرت را فراهم کنیم.
یکی از اهداف اولیه انقلاب اسلامی نیز ایجاد حکومت جهانی اسلام است که این چنین با خصومت دشمنان مواجه شده است. تنها دعا کردن برای ظهور حضرت کافی نیست بلکه باید گام های بلندی برداریم و خود و جامعه را آماده سازیم.
نیمه شعبان سالروز میلاد مسعود حضرت ولیعصر عجله الله تعالی فرجه و روز جهانی مستضعفان مبارک.
9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/25032/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

ارائه 410 مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

توقیف 51 دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین