عصر کرد

آخرين مطالب

وجود شورا در ایران از نشانه های تعمیق جایگاه مردم است سياسي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - فرماندار سقز، نهم اردیبهشت را سالروز رویدادی ارزشمند در راستای اجرای اصل 100 الی 106 قانون اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: جایگاه شورا در ایران نشان از تعمیق جایگاه مردم در مشارکت برای ساخت آینده ای بهتر است. به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، احمد لگزی، عضو شورای اسلامی روستاهای بخش زیویه سقز در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان سقز که با حضور نماینده مردم در مجلس و فرماندار این شهرستان برگزار شد، با اشاره به کمبود اعتبارات، اظهار کرد: در سال گذشته 72 طرح با هزینه 6 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و با همیاری مردم اجرا شده است.
وی ضمن تقدیر از دولت تدبیر و امید و مسئولان شهرستان جهت تخصیص اعتبار به روستاهایی که فاقد دهیاری هستند؛ اجرای مجتمع های آبرسانی، بازنگری نقشه طرح هادی روستاها، دعوت از شوراهای بخش برای جلسات مرتبط با امر روستا، در نظر گرفتن حق جلسه برای اعضای شورای اسلامی روستا و اجرای روکش آسفالت مسیر کلتپه کوپه قرآن را از دیگر مواردی عنوان کرد که صورت گرفته است.
شورا، مجلس محلی است
عضو شورای اسلامی روستاهای بخش امام هم با بیان اینکه شوراها، به عنوان مجلس محلی محسوب می شوند، اظهار کرد: این نهاد مردمی نقش مهمی در تصمیم گیری و تصمیم سازی برعهده دارد.
انور گلالی، با بیان اینکه بخش امام از سال 92 با انتزاع از بخش زیویه ایجاد شد، گفت: در این مدت 22 میلیارد ریال طرح در راستای آبادنی این منطقه توسط دولت و با همیاری مردم اجرا شده است.
وی از تصمیم فرماندار سقز مبنی بر دعوت از اعضای شوراهای اسلامی بخش در جلسات شورای برنامه ریزی شهرستان تشکر کرد .
گلالی با بیان اینکه اقدام مهم کلنگ زنی آسفالت 42 کلیومتر راه روستایی انجام شده اما پیمانکاران آغاز به کار نکرده اند، خواستار تسریع در آغاز عملیات آسفالت مسیرهای مشخص شده شد.
این عضو شورای اسلامی روستا در ادامه خواستار بیمه کردن اعضای شورای روستا از محل بیمه عشایر روستایی با هزینه دولت شد.
مسئولان تعامل بیشتری با اعضای شوراهای اسلامی روستا داشته باشند
عضو شورای اسلامی روستاهای بخش سرشیو هم خواستار تعامل بیشتر مسئولان شهرستان با اعضای شوراهای اسلامی روستا شد.
صلاح سیار بر توجه بیشتر بیمه محصولات کشاورزان در زمینه پرداخت خسارت ، رفع مشکل رودخانه جوشن و اجرای سپتیک فاضلاب روستاها از جمله روستای گوره قلعه تاکید کرد.
عضو شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی هم بر برگزاری کلاس های آموزشی ویژه شوراهای اسلامی پیرامون آشنایی با قوانین و مقررات و تعیین حق جلسه اعضای شورای اسلامی روستا تاکید کرد .
علی محمدنژاد تصریح کرد: بهترین تقدیر برای شوراهای اسلامی روستا، نتیجه دادن پیگیری آنان جهت آبادانی و توسعه روستاست.
در پرداخت تسهیلات اشتغالزای بخش کشاورزی تسریع شود
وی خواستار آسفالت جاده های روستایی با کمتر از 500 متر، تسریع در پرداخت اعتبارات و تسهیلات اشتغال زای بخش کشاورزی، بازنگری در واگذاری کارت های مرزنشینی و دعوت از اعضای شورای بخش در زمان بازدید از مراکز از جمله فوریت های پزشکی و مراکز درمانی مستقر در بخش و...شد .
افشین عزیزی، رئیس شورای اسلامی شهرستان سقز هم بر ضرورت برگزاری نشست های ماهیانه یا فصلی شوراهای بخش و بر تکریم اعضای شوراهای اسلامی روستا تاکید کرد .
گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی روستا، اجتماعی مبارک و عظیم است
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم این گردهمایی را اجتماعی باشکوه وعظیم و مبارک توصیف و بیان کرد: در سطح استان چنین برنامه ای برای تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی روستا همزمان با روز شورا برگزار نشده است.
بیگلری با بیان اینکه در زمینه توسعه اشتغال روستا و شناسایی ظرفیت های لازم برای توسعه اشتغال روستایی کم کاری شده است خواستار تلاش برای برگزاری همایش های کارآفرین روستایی و سرمایه گذاری در زمینه اشتغال در روستاها شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال های اخیر در زمینه آسفالت راه روستایی گفت: 307 کیلومتر راه روستایی هم برای آسفالت به پیمانکار واگذار شده است .
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شوراهای اسلامی بخش های چهارگانه شهرستان سقز بهترین شوراهای اسلامی بخش کشور هستند .
وی عنوان کرد: باید ادارات مرتبط با بحث شن و ماسه با پیمانکاران راه روستایی که در زمینه عمران و آبادانی روستا خدمات ارائه می دهند همکاری کنند نه اینکه برای آنان سد و مانع درست کنند .
وجود شورا در ایران از نشانه های تعمیق جایگاه مردم است
در ادامه علی اکبر ورمقانی، فرماندار سقز، نهم اردیبهشت را سالروز رویدادی ارزشمند در راستای اجرای اصل 100 الی 106 قانون اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: جایگاه شورا در ایران نشان از تعمیق جایگاه مردم در مشارکت برای ساخت آینده ای بهتر است .
وی افزود: اعضای این نهاد نقش به سزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برعهده داشته و همواره با تعامل، پیگیری و تدبیر گام های ارزشمندی برداشته اند .
فرماندار سقز بیان کرد: با وجود کمبود اعتبارات، خدمات مناسبی در سطح روستاها با همراهی و همدلی اعضای شورای اسلامی روستاها با دهیاران، بخشداران و نمایندگان ادارات انجام شده است.
معاون استاندار، از شوراهای بخش خواست تا برنامه ها و طرح های مورد نیاز برای اجرا در روستاها را به تفکیک و بر اساس اولویت به فرمانداری جهت طرح در شورای برنامه ریزی ارائه کنند.
وی بابیان اینکه در هفته آینده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به سقز سفر خواهند کرد افطود: این سفر در راستای بررسی طرح های اشتغال زا و دارای توجیه اقتصادی برای تخصیص اعتبار است.
به سرمایه گذاری در پروژه های اشتغالزای روستایی توجه شود
نماینده عالی دولت در شهرستان سقز بر پیگیری و شناسایی ظرفیت های اشتغال زا برای سرمایه گذاری در پروژه های اشتغال زا در روستاها تاکید کرد .
ورمقانی اظهار کرد: در زمینه گازرسانی به روستاها و آسفالت راه روستایی و حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای خدمات مناسبی در شهرستان سقز انجام شده است .
وی اعلام کرد: تخصیص اعتبار برای روستای میرده به دلیل زیر آب رفتن و قرار گرفتن بخشی از آن به واسطه اجرای سد چراغ ویس در دستور کار امور آب قرار دارد .
فرماندار سقز، خواستار بازنگری در طرح های هادی روستایی، بررسی مسایل و مشکلات چرای دام، انجام کشت های مکانیزه و صنایع تبدیلی در سطح روستاها و بررسی ساخت و ساز و رفع موانع و مشکلات توسط دهیاران و با مشارکت شوراهای اسلامی روستاها شد.
وی ادامه داد: افزایش تخصیص آب از سدهای چراغ ویس و شهید کاظمی برای آبیاری زمین های کشاورزی پایین سد چراغ ویس و بالا دست دشت لگزی به جد در حال پیگیری است .
ورمقانی، تلاش برای رفع مشکل کم آبی روستاها را از دغدغه های اصلی برشمرد و خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل کم آبی و تامین آب پایدار روستا باید به سمت ساخت مجتمع آبرسانی و استفاده از آب سدها، حرکت کرد که ساخت مجتمع های کوچه طلا و باغلوجه در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/23997/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

کارشناسی داوری استقلال و شمس آذر؛ پنالتی استقلال درست بود؟

(ویدیو) کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر؛ چند صحنه جنجالی زیر ذره‌بین

کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!

ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه

مدافع شمس آذر باید اخراج می‌شد/ پنالتی استقلال درست بود

کارشناسی داوری دیدار استقلال و شمس آذر

شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم

اعتراض شدید دقیقی به قضاوت وحید کاظمی

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو ورزشگاه آزادی سنگین بود

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

تیمی که یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کند!

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند