عصر کرد

آخرين مطالب

سکوهای المپیک منتظر درخشش بانوان تیرانداز کردستانی فرهنگی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - ماهنامه کُردی - فارسی کُورده واری در شماره 36 خود در گفت و گویی با تارا لطفی بانوی تیرانداز سنندجی با عنوان سکوهای المپیک منتظر درخشش بانوان تیرانداز کردستانی است به مشکلات ورزشکاران این رشته در استان پرداخته است.
در این گفت و گو آمده است: تارا لطفی بانوی تیرانداز سنندجی است که با پشتکار فراوان در 6 سال گذشته گام‌های رو به رشدی را در این رشته برداشته و در آستانه تبدیل‌ شدن به یکی از پرافتخارترین بانوان کردستانی در این رشته مدال ‌‌آور است.
این بانوی ورزشکار کردستانی به همراه چند نفر از بانوان دیگر استان به صورت حرفه‌ای مشغول به فعالیت در این رشته است.
یکی از ویژگی‌هایی که مجموعه رسانه‌ای کورده‌واری را ترغیب کرد مخاطبان را هر چه بیشتر با این بانوی توانمند کردستانی و رشته تیراندازی آشنا کنیم این بود که تارا لطفی و سایر بانوان تیرانداز تیم منتخب کردستان بدون مربی فعالیت می‌کنند و به نوعی در محرومیت ویژه‌ای توانسته‌اند در میادین منطقه‌ای و ملی حضور پیدا کنند.
*لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که از چه سالی فعالیت در رشته تیراندازی را آغاز کردید؟
تارا لطفی هستم متولد 1373 در شهر سنندج و بر اساس علاقه‌ای که از کودکی به این رشته داشتم همواره دنبال فرصتی برای حضور و نقش ‌آفرینی در آن بودم که این امر در سال 91 به وقوع پیوست.
در همان سال در مسابقات کشوری مشهد شرکت کردم و عنوان سوم کشوری را تنها با 2 ماه تمرین بدست آوردم و پس از این واقعه با تحسین مربیان و کادر هیات تیراندازی استان در آن سال‌ها مواجه شدم و زیر نظر آقای قاسمی فعالیت حرفه‌ای خود را در این رشته پیگیری کردم.
*در این سال‌ها با چه محدودیت‌ها و مشکلاتی روبه رو بودید؟
اگر تیرانداز تجهیزاتی نداشته باشد نمی‌تواند موفق شود و اسلحه مثل بچه‌ای است که در آغوش مادرش باشد و اگر اسلحه شخصی نداشته باشیم نمی‌توانیم تمرکز بیشتری بر سلاح داشته باشیم.
در سال 92 در مسابقات مختلفی شرکت کردیم و مشارکتی حداکثری برای زنده نگه‌ داشتن نام کردستان در رویدادهای این رشته داشتیم چرا که در این رشته رقابت بسیار سنگین است.
در آن زمان تجهیزات به روزی نداشتیم در حالیکه ورزشکاران استان‌های دیگر لباس‌ها و اسلحه‌های به روز داشتند و همین امر موجب می‌شد که ما با تجهیزات مستهلک تنها برای حفظ رکوردهای قبلی خود در مسابقه حضور پیدا کنیم.
متاسفانه بدلیل نبود حامی مالی نتوانستیم در لیگ‌های ملی با تیمی از کردستان شرکت کنیم لذا در لیگ کشوری که در کرمانشاه برگزار شد با نام کرمانشاه شرکت و مقام سوم را بدست آوردیم.
این موفقیت بانوان کردستانی تنها به دلیل نبود حامی مالی به نام استان کرمانشاه ثبت شد و این در حالی بود که یکی دیگر از بانوان در قالب تیم استان فارس عنوان دوم را کسب کرد.
هم اکنون با تکیه بر توانمندی‌های مان توانسته ایم در مسابقات غرب کشور در سال 93 مقام سوم را کسب کنیم و در مسابقات همدان نیز مقام چهارم را بدست آوردیم.
مربی نداریم و با تلاش خودمان اطلاعات را به روز می‌کنیم و با سفر به استان‌های دیگر و یا دعوت مربیان استان‌های دیگر از تجربیات آنها بهره می‌بریم که امیدواریم با حمایت مسئولان استانی بتوانیم از وجود یک مربی حرفه‌ای بهره‌مند شویم و رکوردهای بالاتری را به نام کردستان به ثبت برسانیم.
*چرا سلاح و رشته خود را پس از پنج سال فعالیت و کسب عناوین مختلف در بخش تفنگ بادی به تپانچه تغییر دادید؟
پس از سه سال اسلحه‌های ما دیگر جواب نمی‌داد و رقبای ما از انواع سلاح‌های جدید بهره می‌بردند و بدلیل هزینه بالای خرید تفنگ بادی مجبور شدم که رشته خود را تغییر داده و به تپانچه روی بیاورم در همین راستا نیز با استاد کلهر داور بین المللی که در فدراسیون مستقر هستند مشورت کردم و رشته را از تفنگ بادی به تپانچه بادی تغییر دادم.
در اوایل سال 96 بالاخره موفق شدم که اسلحه شخصی را تهیه کنم و این اتفاق بزرگی برای من در این رشته بود.
خوشبختانه تاکنون رکوردهای خوبی را داشتم و به خودم ایمان دارم که در آینده نزدیک رکوردهای بالاتری را ثبت خواهم کرد و چشم اندار من کسب مدال المپیک برای کردستانی‌هاست و امیدوارم در سال 97 نیز به تیم ملی راه پیدا کنم.
رشته تیراندازی یکی از بهترین رشته‌هایی است که بانوان بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند در این رشته فعالیت کنند و تا رده‌های جهانی نیز بدون هیچ محدودیتی حضور داشته باشند چرا که هیچ محدودیتی از لحاظ پوشش در این رشته وجود ندارد.
تیرانداری دقت و تمرکز خاصی را به ورزشکار می‌دهد و آرامش روحی روانی که در این رشته به فرد منتقل می‌شود قابل مقایسه با دیگر رشته‌ها نیست.
بدون شک اگر امکانات و تجهیزات استان ما به روز شود و دستگاه‌های مختلف اجرایی در این عرصه هیات تیراندازی را یاری کنند شاهد تحولات خوبی در این رشته خواهیم بود.
هم ‌اکنون بیش از همه چیز کمبود مربی داریم و برای تیراندازان حرفه‌ای و تیم منتخب استان مربی حرفه‌ای نداریم چون تیراندازی نکات ریزی دارد که خود ورزشکار نمی‌تواند این نواقص را پیدا و برای رفع آنها اقدام کند.
کمیته استعدادیابی را نیز در بین مدارس دختران در هیات فعال کرده‌ایم و توانسته‌ایم نوجوانان بسیاری را به این رشته جذب کنیم و استعدادهای خوبی را نیز کشف کنیم.
از همه بانوان کردستانی دعوت می‌کنم که به این رشته مهیج وارد شوند چون هیچ محدودیتی برای فعالیت شان در این رشته در تمام سطوح وجود ندارد و حتی برای تشویق نیز اقشار مختلف مردم می‌توانند در سالن ها حضور داشته باشند.
رشته جدیدی به نام میکس هم در تیراندازی راه افتاده که خانم‌ها و آقایان در کنار همدیگر با هم به رقابت می‌پردازند و تنها رشته ورزشی است که آقایان و خانم‌ها بتوانند با همدیگر به رقابت بپردازند.
در رشته تیراندازی سقف سنی نداریم و این مهم بر تداوم فعالیت برای مشتاقان این رشته مهیج می‌افزاید.
اسپانسر نداریم و امیدواریم افراد متمول و شرکت‌های توانمند کردستانی از ورزشکاران توانمند کردستانی حمایت کنند چرا که به راحتی می‌توانیم برای استان و اسپانسر تیم در مسابقات ملی و منطقه‌ای عناوین کسب کنیم.
از پدر و مادرم که در طول این چند سال زحمات زیادی برای موفقیت من کشیدن و از رئیس هیات تیراندازی استان کردستان اصغر گومه‌ای و شیاسی دبیر هیات و مسعود کلهری مربی که از راه دور همیشه حامی تیم استان کردستان بوده و تمرینات بنده را بررسی و ریکاوری می کنند، تشکر می‌کنم و امیدوارم هر روز بر تعداد حامیان ما در این عرصه افزوده شود.
منبع: ماهنامه کورده واری

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/22900/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ستاره سابق یونایتد: برمی‌گردم!

گلزن جدید استقلال از دفاع آمد

ویسی به یاد 9 بازیکن خوزستانی در تیم ملی

اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام

چه کنم نیمار و مسی نیستم، ولی عاشق رونالدو هستم!‏

شادی بلینگام و واسکز در تهران تکرار شد!

خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!

ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی

ورود سروش به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

سقوط از لیگ برتر با یک برزیلی لغو می‌شود

چرا پرسپولیس دربی را نبرد

منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!

ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد

همت بلندی که 160 بومی را صاحب شغل کرد

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

ارائه 410 مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد