عصر کرد

آخرين مطالب

طرح مشاغل خانگی در بیجار نیازمند حمایت مسئولان است اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - طرح مشاغل خانگی با هدف اشتغال و درآمدزایی افراد در منزل، این روزها با اعطای تسهیلات قرض الحسنه با اقساط بلند مدت، بسیاری از زنان، دختران و حتی مردان را در لیست شاغلین قرار داده ولی همچنان ایجاد شغل در این بخش نیازمند توجه و حمایت مسئولان است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ایجاد شغل در بستر مشاغل خانگی با دریافت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود چهار درصد برای متقاضیان، در راستای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال توسط دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته و روزنه امیدی برای ایجاد اشتغال بویژه با کسب و کارهای نیازمند به سرمایه کم بر روی جامعه بیکاران گشورده است.
کارگروه اشتغال شهرستان بیجار به صورت مرتب و منظم برگزار می شود و طرح های متقاضیان اشتغالزایی را بررسی می کند تا در صورت داشتن توجیه و قابلیت اجرایی شدن، برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی کند.
طرح های اشتغالزایی هر کدام به نوبت در کارگروه مورد بررسی قرار می گیرند و با تایید اعضا، طرح های کمتر از 250 میلیون ریال پس از تصویب کارگروه به صورت مستقیم جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می شوند.
طرح مشاغل خانگی از آن دسته اموری است که تحقق آن در زمان کم و بازده مناسبی دارد که در صورت حمایت و تقویت توسط متولیان امر، می تواند در کاهش نرخ بیکاری بویژه در میان جامعه زنان، دختران و زنان سرپرست خانوار و افرادی با تونایی مالی کم ولی ذهن خلاق موثر باشد.
ایجاد یک طرح اشتغالزای خانگی نیازمند دریافت تسهیلات ارزان قیمت در حداقل زمان است تا به سرعت ایده تبدیل به فرصت شغلی شود و سودهی و بازگشت تقریبی سرمایه را تضمین کند.
به جرات می توان گفت درآمدزایی در یک شغل خانگی، آن هم در چند ماه ابتدایی شروع به کار، چندان عملی نیست لذا ارائه مهلت تنفس جهت باز پرداخت اقساط، بهترین همیاری بخش دولتی برای تثبیت شغل و راه اندازی اینگونه کسب و کارها است.
مشاغل خانگی فرش بافی، چرم دوزی، مروارید بافی و سوزن دوزی از جمله حرفه هایی هستند که بیشترین تقاضا برای دریافت تسهیلات این حوزه را دارند که بیشتر متقاضیان نیز زنان خانه دار و سرپرست خانوار هستند.
یکی از متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از گذشت چند ماه از ثبت درخواست اولیه در سایت، تایید کارگروه و ارائه مدارک به بانک عامل، تسهیلاتی با نرخ چهار درصد دریافت کردم.
رضایی افزود: در سایت ثبت نام فرصت لازم جهت شروع به کار و ایجاد سرمایه در گردش را حدود 6 ماه ثبت و پس از اعلام بانک مبنی بر آمادگی پرداخت تسهیلات، متوجه شدم فقط یک ماه تا پرداخت اولین قسط فرصت شروع به کار دارم.
وی تاکید کرد: پرداخت اقساط ماهیانه سه میلیون ریال در مدت زمان 36 ماه برای یک شغل خانگی جدید و نوپا، توان فکری و تولید را تحت تأثیر قرار می دهد و شاغلین این گونه طرح ها را از همان ابتدا درگیر مشکلات پرداخت اقساط می کند.
گلی یکی دیگر از متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی معتقد است: پس از چند ماه طی کردن مراحل تکمیل پرونده در بانک عامل، وقتی زمان دریافت تسهیلات فرا رسید متوجه فرجه یک مااه برای پرداخت اقساط وام شدم و چون در این مدت امکان راه اندازی شغل و کسب درآمد و پرداخت اقساط را نداشتم از گرفتن تسهیلات انصراف دادم.
وی تاکید کرد: روزی که در سایت اشتغالزایی ثبت نام کردم زمان تنفس برای بازدهی اقساط تسهیلات را پنج ماه پس از دریافت وام اعلام کردم و با اطمینان از اینکه در این مدت می توانم شرایطی را فراهم کنم که اقساط را در سر رسید پرداخت کنم، در این طرح ثبت نام کردم.
او با ابراز نگرانی از اینکه با وضعیت فعلی بازار و اقساط سه میلیون ریالی تسهیلات گفت: نمی توانم از عهده پرداخت آن بر آیم و به ناچار مجبور می شوم به جای ایجاد شغل، تسهیلات دریافتی را نزد بانک دیگری سپرده گذاری بلند مدت کنم تا از محل سود آن اقساط وام را بپردازم.
با این شرایط تعداد کمی از متقاضیان طرح مشاغل خانگی در شهرستان بیجار، تسهیلات دریافتی را در طرح معرفی شده هزینه می کنند و بیشتر متقاضیان با هدف بازپرداخت اقساط، تسهیلات دریافتی را در بانک ها و موسسه های مالی بصورت سپرده های بلند مدت سرمایه گذاری می کنند.
سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیجار می گوید: در طرح مشاغل خانگی بیش از 97 نفر با نیازمندی به 10 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات به کارگروه اشتغال شهرستان معرفی شدند.
پرویز نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها 70 نفر از متقاضیان این طرح به بانک های عامل معرفی شدند و از این تعداد، 46 نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.
وی گفت: سهم شهرستان بیجار در طرح مشاغل خانگی 10 میلیارد و 700 میلیون ریال است ولی اعتبار جذب شده توسط متقاضیان تاکنون چهار میلیارد و 440 میلیون ریال بوده است.
سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیجار یادآور شد: طرح مشاغل خانگی و پشیبان فاقد فرصت یا تنفس برای شروع به کار است و متقاضیان پس از دریافت تسهیلات باید پس از یک ماه برای پرداخت اقساط اقدام کنند.
شهرستان بیجار در شرق استان کردستان و حدود 89 هزار نفر در آن سکونت دارند.
7350/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/22788/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

سازش 31 فقره پرونده قتل عمد

ارائه خدماتی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم

آوای دف بر فراز آسمان پالنگان نواخته شد/هزاران گردشگر آمدند

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

در «هزار دف» کردستان چه گذشت؟

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

پاسخ گواردیولا به سوالی در مورد بازی دفاعی رئال مقابل منچسترسیتی

جردن باروز و کاکس به فینال انتخابی کشتی آزاد آمریکا نرسیدند

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

مهدی طارمی شاهزاده شد!

سمپاشی در مزارعی که بیماری زنگ دوباره مشاهده شده است

سال گذشته 1333 پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد

کارشناس داوری تایید کرد؛ 2 اشتباه بزرگ در بازی استقلال و شمس‌آذر!

آغاز کوچ عشایر باوجود ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی

برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

احیا و بهسازی زمین چمن اردوگاه سلیمان خاطر سنندج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

برپایی 654 شعبه اخذ رای در کرمانشاه برای انتخابات دور دوم مجلس

کشف 400 کیسه آرد قاچاق به وزن 16 تن در کرمانشاه

تلاش کوروش زارعی برای حضور در صحنه تئاتر با نمایشی از ویلیام شکسپیر

کدام محرومیت؟ شادی اسماعیلی فر فقط یک لایک ساده بود!

پنالتی استقلال مقابل شمس آذر اشتباه بود؟

انجام معاینات پزشکی بیش از 1000 زائر حج تمتع در کرمانشاه

روستای کرتویج بخش دینور همه روزه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است

دو نوازی پورناظری‌ها در چند متری نقش برجسته بیستون / پدر و پسر درخشیدند (فیلم)