عصر کرد

آخرين مطالب

نوروز فرصت ویژه برای جذب سرمایه گذار حوزه گردشگری کردستان است فرهنگی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: نوروز 97 و حضور مسافران و مهمانان از اقصی نقاط کشور به این استان، فرصت ویژه ای برای جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری کردستان است.
به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال یکشنبه شب در جلسه هماهنگی برنامه‌های نوروزی در شهرداری سنندج اظهار کرد: کردستان همه ساله میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر ایران است که می توان با میزبانی خوب از آنان زمینه حضور سرمایه گذاران را در استان فراهم کرد.
وی افزود: برای رسیدن به این مطالبه مهم باید شرایطی فراهم کرد که فرهنگ و آیین های استان به خوبی برای مسافران معرفی و تبیین شود که در این ارتباط شهرداری ها به همراه دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر نقش بسزایی بر عهده دارند.
معاون استاندار کردستان با بیان اینکه شهرداری سنندج در چند روز گذشته تلاش های بسیاری برای آماده سازی شهر و استقبال از نوروز 97 انجام داده است، اضافه کرد: این نهاد عمومی در این اقدام ها پیشگام بود البته کمک سایر دستگاه ها و نهادها نیز ضروری است.
خوش اقبال یادآور شد: پرداخت حقوق، مزایا و پاداش تمام پرسنل شهرداری سنندج خبر نوید بخشی بود که با تلاش مدیریت شهری محقق شد.
وی بر پرداخت مطالبات شهرداری های از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: استانداری هفته گذشته تمام بدهی های مربوط به ساختمان خود را به شهرداری پرداخت کرد تا آغازی برای مطالبه گری از سایر دستگاه ها باشد.
فرماندار سنندج نیز در این نشست از شکل گیری ستاد خدمات سفر شهرستان همزمان با ستاد کشوری و استانی خبر داد و گفت: در دو نقطه شهر ستاد اسکان تشکیل شده و در روستاهای گردشگر پذیر نیز به اسکان مسافران توجه ویژه ای شده است.
محمدابراهیم زارعی اظهار کرد: علاوه بر اسکان، ستاد خدمات سفر سنندج در بخش نظارت نیز گروه های متشکل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها در حال بازرسی مستمر اصناف، اماکن اقامتی و خدماتی هستند.
شهردار سنندج نیز در این نشست گفت: مدیریت شهری برنامه های استقبال از بهار 97 را از یک ماه قبل آغاز کرده بود اما بارش نزولات جوی باعث به تاخیر افتادن برخی اقدامات عمرانی در سطح شهر شد.
حشمت الله صیدی اظهار کرد: هم اکنون با تلاش های انجام یافته پرسنل شهر آماده میزبانی از مهمانان و شهروندان در ایام نوروز شده است.
وی همچنین از برنامه مدیریت شهری برای توسعه مرکز مونیتورینگ خبر داد و افزود: این اقدام برای کاهش حضور پلیس در معابر و حذف ایجاد سرعت گیرهای مختلف در سطح شهر انجام شد و بزودی خودروی سیار پلیس مجهز به دوربین نسبت به ثبت تخلفات در معابر شهری اقدام می کند.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این نشست گفت: در 24 ساعت گذشته، 276 هزار تردد در راه های ارتباطی استان انجام شد که نسبت به 24 ساعت قبل از آن، 12.5 درصد رشد داشته است.
البرز حسینی افزود: انتظار می رود روند افزایشی تردد در جاده ها با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و مسافرت ها در روزهای آینده بیشتر شود.
به گفته وی، تمام تمهیدات حمل و نقل در جاده های استان انجام شده به طوری که در این ایام نوروز هزینه حمل و نقل ناوگان عمومی افزایش نخواهد یافت و در این خصوص نظارت ها و بازرسی ها به صورت کامل انجام می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون 400 راهدار همراه با 350 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در جاده ها و 150 راهدار نیز در محورهای روستایی استان مستقر هستند و در طرح نوروزی تا 17 فروردین در 24 راهدارخانه آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.
حسینی ناوگان حمل و نقل استان را متشکل از 67 شرکت مسافربری و 71 شرکت حمل و نقل کالایی اعلام کرد و گفت: چهار هزار و 45 راننده ناوگان مسافری بین شهری و 11 هزار و 138 راننده ناوگان حمل و نقل کالا جا به جایی مسافران را بر عهده دارند.
وی یادآور شد: 157 ددستگاه اتوبوس، 909 دستگاه مینی بوس (ویژه جا به جایی مسافران در داخل استان) و 875 دستگاه سواری عهده دار حمل و نقل مسافران هستند.
استان کردستان بیش از 2 هزار و 182 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که تاکنون 872 مورد از این تعداد آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
آثار ملی به ثبت رسیده شامل شامل 757 اثر تاریخی (ابنیه، تپه و محوطه)، 16 اثر بافت و مجموعه روستایی، 20 اثر طبیعی (مناطق طبیعی، درخت و مجموعه درخت)، 56 اثر معنوی (آیین، رسم ها محلی، روش های ساخت صنایع دستی، مردم شناسی و مردم نگاری) و 23 مورد اثر منقول (کتاب و قرآن) است.
3034 /9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/17980/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود