مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:
مربیان پرورشی مدارس بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین ایفا می کنند
اجتماعی
بزرگنمايي:
کرد آنلاین - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در جمع مربیان و معاونین پرورشی، مراقبین سلامت، مشاوران و مربیان تربیت بدنی ناحیه دو سنندج گفت: مربیان پرورشی مدارس بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین ایفا می کنند . به گزارش ایسنا منطقه کردستان، رشید قربانی در آئین گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی گفت: در سند تحول بنیادین شش ساحت پیش بینی شده که تحقق بسیاری از این ساحت ها توسط متولیان تربیت و مربیان پرورشی در مدارس امکان پذیر است.
وی در خصوص مصادیق اجرایی ساحت های شش گانه سند تحول بینادین افزود: در ساحت اجتماعی می توان مهارت زندگی کردن را در نظر گرفت، یعنی وقتی دانش آموزی از مدرسه فارغ التحصیل می شود باید مهارت تعامل اجتماعی با دوستان، خانواده و جامعه را فرا گرفته باشد، در بحث های اخلاقی نیز باید صداقت، سخاوت، شجاعت، همدلی و همراهی را میان دانش آموزان تقویت و نهادینه کنیم چراکه این ویژگی غالب نظام های تعلیم و تربیت جهانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: تمامی صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت بر این باورند که تعلیم و تربیت قابل تفکیک نیست و تربیت جامع تر و کاملتر از آموزش و تعلیم زیر مجموعه تربیت است یعنی در نظام تعلیم و تربیت، تربیت واجب عینی و تعلیم واجب کفایی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید نگران این باشیم که فرزندانمان را انسان های مفید و شهروندانی شایسته بار بیاوریم و این موضوع دغدغه اصلی اولیاء ما گردد زیرا امروزه مشکلات عدیده ما در جامعه این نیست که سطح تحصیلات افراد پایین باشد بلکه مشکل در عدم تربیت صحیح شهروندان شایسته و قانون مدار است.
مدیرکل آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: پایه تربیت محبت است، اگر محبت وجود داشته باشد تربیت شکل می گیرد؛ بنابراین باید سعی شود در تربیت دانش آموزان از محبت بهره بگیریم زیرا از وظایف دینی، اخلاقی و انسانی ما بوده و همه ما باید به تقویت هویت دینی و ملی توجه و عنایت ویژه داشته باشیم.
انتهای پیام
-
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۶
-
۱۱۵ بازديد
-
-
عصر کرد
لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/17549/