عصر کرد

آخرين مطالب

معاون استاندار کردستان:

حاشیه نشین ها در طرح توزیع کالاهای اساسی فراموش نشوند اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بخشی از کالاهای اساسی با نرخ دولتی باید در نواحی حاشیه ایی شهرها و نزدیک به محل سکونت مردم کم توان مالی توزیع شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی عصر دوشنبه در کمیسیون تنظیم بازار استان با بیان اینکه در توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی بیشتر اقشار کم در آمد مورد نظر هستند، اظهار کرد: سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تا فردا باید تدبیری بیندیشند تا عرضه این کالاها در نواحی مانند نایسر و ننله نیز فراهم شود.
به گفته وی، بنای دولت در سال جاری از طرح تنظیم بازار تا زمانی که بین عرضه و تقاضا و قیمت کالاهای اساسی تعادل ایجاد شود مداخله حداقلی در بازار است و کمیسیون نظارت تنها نظارت بر بازار را بر عهده دارد.
فیروزی تاکید کرد: تنظیم بازار به عهده بازاریان است و خود آنان بر این روند مدیریت می کنند.
معاون استاندار کردستان با بیان اینکه وضعیت عرضه و تقاضای در بازار استان متعادل است و هیچ کمبودی وجود ندارد، افزود: لازم است برای حفظ این روند، کمیته ای از سوی کمیسیون تنظیم بازار برای نظارت تشکیل شود.
وی یادآور شد: این کمیته باید متشکل از دستگاه های ذینفع باشد تا علاوه بر نظارت گزارش روزانه آن نیز گرد آوری شود تا رصد به هنگام از بازار استان را در برنامه داشته باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این نشست گفت: کمیته نظارت این کمیسیون برای نظارت عمقی بر بازار با همکاری اداره نظارت این سازمان و جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و استانداری تشکیل می شود.
محمد دره وزمی اضافه کرد: برای برنامه ریزی تامین گوشت گرم نیز لازم است کمیته ای تخصصی تشکیل شود تا علاوه بر تامین بر نحوه فروش آن نیز به صورت متمرکز نظارت به عمل آید.
وی یادآور شد: هم اکنون قیمت بین تولید دام های سبک و سنگین و قیمت فروش گوشت در قصابی ها اختلاف زیادی دارد که این مساله باعث می شود در عرضه، قیمت های متفاوتی بر اساس نوع گوشت و کیفیت آن داشته باشیم.
دره وزمی اظهار کرد: برای تشکیل این کمیته، نهادها و دستگاه های مختلفی از جمله استانداری، صنعت، معدت و تجارت، اتاق اصناف، شرکت پشتیبانی امور دام و جهاد کشاورزی باید حضور داشته باشند.
به گفته وی، برای توزیع اقلام دولتی در شهرستان های فاقد فروشگاه های زنجیره ای نیز با هدف رعایت حال مصرف کنندگان، در صددیم ترتیبی اتخاذ شود تا واحدهای صنفی مورد اعتماد و تایید، قادر باشند این نوع کالاها را توزیع کنند.
وی تاکید کرد: همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده کالاهایی اساسی که با نرخ دولتی تهیه شده بیشتر در مناطق حاشیه ای توزیع شوند که این اقدام در استان کردستان منظور شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان هم در این نشست گفت: تنظیم بازار برای اثر گذاری بین تولید کننده و مصرف کننده است و در استان این تعامل بین جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به منظور آسایش بیشتر مردم وجود دارد.
خالد جعفری اظهار کرد: همچنین در استان برای تامین کالاهای اساسی اقدامات لازم انجام گرفته و برای برخی کالاها از جمله سیب درختی بیش از سهمیه ابلاغی ذخیره شده است.
وی افزود: در خصوص تامین گوشت مرغ با توجه به ظرفیت تولید 6 هزار و 500 تن ماهیانه در استان و سه هزار و 400 تن میانگین مصرف هر ماه، مشکل خاصی وجود ندارد.
به گفته وی، هم اکنون ماهانه حدود 3 هزار و 200 تن مرغ مازاد مصرف استان به استان های دیگر صادر می شود و مقداری نیز کشتار و ذخیره می شود.
مدیر تنظیم سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این نشست گفت: هر سال در دو نوبت برنج در استان توزیع می شود که مرحله اول ویژه ماه مبارک رمضان و محرم و مرحله دوم نیز ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز است.
شهریار حنفی افزود: در مرحله اول 729 تن برنج به همراه 343 تن شکر توزیع شده و برای مرحله دوم نیز سهم استان نیز یک هزار و 330 تن در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، تاکنون از محل سهمیه مرحله دوم 632 تن برنج در شهرها و روستاهای استان توزیع شده و باقی سهمیه نیز از هفته آینده توزیع می شود.
حنفی تاکید کرد: طبق اعلام ستاد تنظیم بازار استان کردستان در روزهای آینده نیز 70 درصد میزان برنج توزیعی برای استان تخصیص داده می شود تا مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.
مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان نیز در این نشست گفت: هم اکنون میوه تخصیصی به استان خریداری و ذخیره شده که شامل 800 تن پرتقال شمال و 600 تن سیب است.
ذکریایی نژاد افزود: میزان سهمیه ابلاغ شده به شهرستان ها شامل 120 تن سیب و پرتقال مریوان، 15 تن سروآباد، 65 تن کامیاران، 85 تن قروه، 27 تن دهگلان، 55 تن دیواندره، 165 تن سقز و 648 تن سنندج است.
وی اظهار کرد: برای خرید میوه ها نمایندگان استان تمام دقت خود به خرج دادند و وزن پرتقال های خریداری شده از 190 تا 310 گرم و سیب های خریداری شده نیز از 140 تا 200 گرم متغیر است.
وی یادآور شد: برای رفاه حال مصرف کنندگان امسال یک بخش کنترل کیفی نیز قبل از توزیع به روند این کار اضافه شده و هنگام خروج میوه ها آنها کنترل می شود تا در صورت کمتر شدن کیفیت نسبت تفکیک آن اقدام شود.
به گفته حنفی، امسال طرح توزیع میوه شب عید در 85 غرفه سطح استان از 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: یک هزار و 265 تن مرع منجمد که در ایام ارزانی برای حمایت از تولید کنندگان استان خریداری، کشتار و دخیره شده که در ایام منتهی به نوروز هر کیلوگرم به مبلغ 62 هزار ریال بین مصرف کنندگان توزیع می شود.
پیمان اسکندری گفت: در خصوص گوشت قرمز منجمد نیز 100 تن در سردخانه های استان ذخیره داریم و این کالا نیز به مبلع 230 هزار ریال در قبال هر کیلوگرم بین مصرف کنندگان توزیع خواهد شد.
وی یادآور شد: در خصوص تخم مرغ نیز که روزانه 45 تن نیاز مصرف استان است برای تنطیم قیمت، روزانه 10 تن از این محصول با نرخ دولتی توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، طرح نظارت بر اصناف در کردستان از 13 بهمن آغاز شده است که در مدت 30 روز اجرای این طرح 10 هزار و 865 فقره بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده که دردر جریان این بازدیدها، 456 مورد تخلف کشف و برای 386 واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شده است.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستند.
3034/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/17521/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی