عصر کرد

آخرين مطالب

فرماندار قروه:

فاصله گرفتن از دستورات اسلام شکاف طبقاتی را افزایش می دهد فرهنگی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج- ایرنا- فرماندار قروه گفت: فاصله گرفتن از متن و دستورات دین مبین اسلام باعث تبعیض، فقر و گسترش شکاف طبقاتی در جامعه می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز کولانی در نشست ستاد احسان و نیکوکاری که در فرمانداری قروه و با حضور مدیر کل کمیته امداد کردستان برگزار شد، افزود: نظام اقتصادی کشور مبتنی بر سرمایه داری نیست بلکه مبتنی بر اسلام است که این دین هم بر رسیدگی به فقرا توجه خاص دارد.
به گفته وی اگر در هر انسانی احساس مسئولیت کمک به همنوعان فراهم شود هیچ فقیر و گرسنه ای در جامعه وجود نخواهد داشت.
کولانی اظهار کرد: برای یک جامعه اسلامی قابل قبول نیست به همنوعان کمک نشود و فقر و تنگدستی وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه کمک به همنوعان فقط مختص به ایام پایان سال و جشن نیکوکاری نیست اضافه کرد: همه باید احساس مسئولیت در خود به وجود آورند و در طول سال به نیازمندان کمک کنند.
فرماندار قروه گفت: رسالت اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) انقلاب، کمک به محرومان و مستضعفان است و وظیفه همه دستگاه های اجرایی است که به این نهاد کمک کنند.
به گفته وی این نهاد مقدس در بحث اشتغالزایی،کمک به فقرا، تهیه مسکن و جشن نیکوکاری اقدامات خوبی انجام داده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان هم در این نشست گفت: یکی از مولفه های ماندگاری حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران توجه و رسیدگی به محرومان و مستضعفان، وفاداری مردم به نظام، ارزش ها و آرمان های نظام و وحدت در بین جامعه و حاکمیت است.
محمد رسول شیخی زاده با بیان اینکه تلاش این نهاد مستقل کردن تعداد بسیاری از خانواده ها از این نهاد مقدس است، افزود: رسالت اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی افراد از نظر اشتغال، مسکن و درمان است که در این زمینه اشتغال می تواند محور و مهم ترین مولفه تاثیرگذار در توانمند سازی افراد باشد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان قروه از نظر توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) رتبه اول استان را دارد، اظهار کرد: شاید افراد زیادی امکان دارد به هر دلیلی بنا به حکمت خدا دچار مشکلات اقتصادی و فرهنگی و نیازمند کمک از این نهاد مقدس شوند.
وی با با بیان اینکه بخش اعظم منابع اعتباری کمیته امداد از طریق اعتبارات دولتی تامین می شود اضافه کرد: تفاوت اصلی این نهاد با سایر دستگاه های اجرایی این است که اعتبارات این نهاد بر اساس قانون کمک به معیشت نیازمندان به صورت 100 درصدی تخصیص می یابد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان با اشاره به اینکه منابع امدادی از جمله مجتمع های اقتصادی کمیته امداد و کمک های مردمی از دیگر منابع اعتباری این نهاد است گفت: در سال جاری 70 میلیارد ریال از سوی حامیان به ایتام و طرح محسنین کمک شده است که از این تعداد بیش از 70 درصد حامیان غیربومی بوده است.
شیخی زاده با اشاره به برنامه روستایی این نهاد در سال 97 که با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه انجام می شود گفت: هزار مسکن روستایی با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه کردستان احداث خواهد شد که سهم شهرستان قروه حدود 150 مسکن است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: پیش بینی می شود امسال 18 میلیارد ریال کمک مردمی در استان در قالب جشن نیکوکاری جمع آوری می شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 15میلیارد ریال در قالب جشن نیکوکاری در استان اهدا شد اظهار کرد: ما کمک به محرومان را تنها کمک مالی نمی دانیم و هرگونه کمکی را که بتواند از آلام و رنج نیازمندان و محرومان بکاهد، با آغوش باز می پذیریم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه هم اظهار کرد: در سال جاری در بخش پرداخت کمک معیشت 23 میلیارد ریال به صورت مستمری پرداخت شده است.
اسماعیل صادقی با اشاره به بخش درمان گفت: تاکنون مبلغ 900 میلیون ریال به درمان تکمیلی مددجویان و 2 میلیارد و 810 میلیون ریال بابت حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه هزار و 790 نفر از خدمات مشاوره ای بهره مند شده اند افزود: یک میلیارد و 320 میلیون ریال بابت جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج های جوان پرداخت شده است.
صادقی با اشاره به بخش عمران و ساختمان مددجویی گفت: در سال جاری برای 10 خانوار، مسکن شهری خریداری و احداث شده و به 13 خانوار روستایی برای بهسازی و مقاوم سازی کمک شده است.
وی اضافه کرد: 73 واحد نیز تعمیر و بازسازی شده است که در مجموع بابت عمران و ساختمان مددجویان چهار میلیارد و 600 میلیون ریال کمک شده است.
وی به بخش اشتغال و خودکفایی به منظور توانمندسازی خانواده های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 244 مورد تسهیلات با اعتبار 44 میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی برای اشتغالزایی پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه گفت: 768 نفر از آموزش های فنی و حرفه ای و کارورزی بهره مند شده اند که برای 43 نفر از فرزندان تحت حمایت نیز کاریابی صورت گرفته است.
در استان کردستان 43 هزار و 662 خانوار با جمعیت 78 هزار و 426 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که از این تعداد هفت هزار و 546 نفر از شهرستان قروه تحت پوشش این نهاد مقدس قرار دارند.
7345/6108

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/16270/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستانک/ دوستت دارم

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

یحیی، گزینه اول و آخر نیمکت تراکتور

توضیح عبدالله ویسی در مورد بازیکن خبرساز فولاد

آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی

ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود

پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر

اعلام شرایط ملی‌پوش شدن 2 وزن المپیکی و یک وزن غیر المپیکی

تن‌هاخ داغ کرد؛ نظرات تو شرم‌آور بود نه بازی ما

ناگفته‌های خیرخواه از سفر دشوار برای کسب سهمیه‌ المپیک

ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست

کشف هزار کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق در قصرشیرین

اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان

تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد

برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز

داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است

پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

به ظاهر دوست اما دشمنانند

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای 2 تفاهم‌نامه همکاری

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در کردستان، ممنوع

اعلام برنامه‌های ‌هفته سنه در شهر سنندج

دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم‌ملی بزرگسالان

جایزه کتاب سال فراخوان داد

گیتی آذرپی درگذشت

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

هاشمی: باید پیوست فرهنگی فدراسیون ها تقویت شود

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!