عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس سازمان آتش نشانی سنندج:

انجام 937 عملیات توسط آتش نشانی سنندج اجتماعی

انجام 937 عملیات توسط آتش نشانی سنندج
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 937 عملیات اطفا حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شده است.

سهیل فضل وزیری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به هفتم مهر که با عنوان روز آتش نشانی و ایمنی در کشور نامگذاری شده است، به فلسفه نامگذاری این روز اشاره کرد و اظهار کرد: در روز هفت مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می‌کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می‌شود.
وی افزود: طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تأیید شد و این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور و همچنین یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خود گذشتگی‌های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ادامه داد: حفظ جان و مال مردم برای آتش نشانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو این سازمان در راستای رسالت کاری خود و امدادرسانی به موقع و سریع در زمان بروز حوادث تمام توان خود را به‌کار بسته است.
فضل وزیری یادآور شد: امسال آتش نشانان سنندجی علاوه بر انجام عملیات‌های مختلف، به‌واسطه شیوع ویروس کرونا در اجرای برنامه گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر سطح شهر هم تلاش دوچندانی داشته‌اند.
وی به آمار عملیات‌های انجام شده در 6 ماهه اول سال جاری اشاره و بیان کرد: 937 عملیات اطفا حریق و امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه انجام شده که 589 مورد مربوط به عملیات اطفای حریق و 348 عملیات مورد نیز عملیات امداد و نجات بوده است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از 589 مورد عملیات اطفای حریق صورت گرفته، 408 عملیات مربوط به فضای سبز، کشاورزی و جنگل و مراتع، 57 مورد خودرو و ماشین آلات، 57 فقره اطفا حریق مسکونی، 23 فقره ضایعات و زباله، 10 مورد تجاری، هفت مورد انبار، چهار فقره اطفای حریق ساختمان‌های اداری، چهار فقره صنعتی، مراکز تجمعی و واحدهای آموزشی چهار مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی و 14 فقره سایر موارد بوده است.
فضل وزیری اظهار کرد: در حوزه امداد و نجات نیز 348 عملیات انجام شده که شامل 187 مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، 40 فقره آسانسور، 27 مورد تصادف، 26 مورد گیر کردن انگشتر، 22 فقره باز کردن درب، هشت مورد ریزش آوار، آب گرفتگی و سیلاب 6 فقره، چهار مورد عملیات غواصی، انفجار گاز سه مورد، سقوط در چاه سه مورد، سقوط از ارتفاع سه مورد، خفگی و گازگرفتگی 2 مورد، یک مورد سقوط اشیا و 16 فقره عملیات مربوط به سایر موارد بوده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه در حوادث رخ داده در شش ماهه نخست سال جاری 14 نفر از شهروندان سنندجی فوت شده و تعداد 24 نفر از آنان نیز دچار آسیب دیدگی شدند، افزود: تعداد 920 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در داخل محدوده شهر، 11 مورد در خارج از محدوده و 6 مورد نیز در روستاهای اطراف انجام شده است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ادامه داد: در این بازه زمانی 365 نفر نیز تحت آموزش قرار گرفته‌اند که شامل 305 نفر از همکاران بوده که تحت آموزش درون سازمانی و 60 نفر نیز از دیگر ادارات دولتی نیز تحت آموزش برون سازمانی قرار گرفته‌اند.
فضل وزیری در ادامه سخنان خود از اضافه شدن یک دستگاه خودرو سنگین اطفا حریق به ناوگان آتش نشانی سنندج خبر داد و یادآور شد: این خودرو بیشتر برای حوادث خارج از محدوده شهری و برای آتش سوزی‌های سنگین و به عنوان خودرو پشتیبان استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه تجهیزات یکی از مهمترین نیازهای سازمان آتش نشانی در راستای تسریع در انجام عملیات‌ها است، بیان کرد: اضافه کردن و تجهیز ناوگان خودروی سازمان آتش نشانی هم از جمله مواردی است که می‌تواند در انجام عملیات‌های موفق و همچنین کاهش تلفات جانی و مالی شهروندان در هنگام بروز حوادث تأثیر گذار باشد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: این سازمان همواره در کنار برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای آتش نشانان اقدامات مناسبی هم در راستای تجهیز وسایل و ناوگان خودروی را صورت داده است.
فضل وزیری اظهار کرد: این خودرو به مخزن هفت هزار لیتری آب، مخزن 300 لیتری فوم و به مانیتور تجهیز شده و قابلیت تخلیه سه هزار لیتر در دقیقه را دارد.
وی همچنین به ادای احترام آتش نشانان سنندجی به مقام شامخ شهدا و تجلیل از کادر درمان به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی، اشاره کرد و افزود: آتش نشانان سنندجی امروز با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با حضور در بیمارستان توحید سنندج از زحمات کادر درمانی در ایام شیوع ویروس کرونا قدردانی کردند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ادامه داد: امسال با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا ، کادر درمان در صف مقدم مقابله با این ویروس قرار داشتند در همین راستا امروز جمعی از آتش نشانان سنندجی با حضور در بیمارستان توحید سنندج از زحمات کادر درمانی با اهدای گل و لوح تقدیر تجلیل کردند.
فضل وزیری یادآور شد: رژه ناوگان آتش نشانی، تجلیل از آتش نشانان نمونه و رونمایی از ماشین آلات جدید سازمان از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده است که به مناسبت هفتم مهر ماه انجام می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/145703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

نقشه زن خیانتکار برای قتل شوهر

فال انبیا فردا پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

1268 واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند