توجه به افکار عمومی یکی از راهکارهای رسیدن به روابط عمومی دانش پایه است
علمي
بزرگنمايي:
کرد آنلاین - سرپرست معاونت ارتباطات ایسپا گفت: برای تحقق حکمرانی سازمان باید یک باز تعریف از مفهوم روابط عمومی در سازمان صورت گیرد یعنی روابط عمومی مبتنی بر دانایی یکی از مؤلفههای مهم رسیدن سازمان به توسعه و حاکمیت است.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، ابراهیم شیرعلی، سرپرست معاونت ارتباطات ایسپا در سمینار تخصصی نوانگار که با محوریت نظرسنجی و روابط عمومی برتر امروز، 20 دی ماه در سالن بهزیستی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای تحقق حکمرانی سازمان باید یک باز تعریف از مفهوم روابط عمومی در سازمان صورت گیرد یعنی روابط عمومی مبتنی بر دانایی یکی از مؤلفههای مهم رسیدن سازمان به توسعه و حاکمیت آن است.
وی با اشاره به مفهوم روابط عمومی دانش پایه افزود: برای تحقق مفهوم روابط عمومی دانش پایه باید هم بتوان در سازمان تولید دانش کرده و هم زمینه استفاده از این دانش را در سطح سازمان فراهم کنیم.
شیرعلی با اشاره به اینکه روابط عمومی باید نوآوری و خلاقیت داشته باشد، بیان کرد: نوآوری به معنای تولید ایده و فکر است، در این راستا نگاه ما به روابط عمومی دانش محور بودن، علمی و تولید ایده و فکر است.
وی اعلام کرد: برای داشتن یک روابط عمومی دانش محور باید به یکی سری الزامات و ابزارها به عنوان پیش نیاز کار روابط عمومی به عنوان بازوی ارتباطی و خدماتی سازمان توجه کرد که درصورت عدم این کار نمیتوانیم یک روابط عمومی تصمیم گیرنده، تصمیم ساز و تولیدکننده ایده و فکر داشته باشیم.
سرپرست معاونت ارتباطات ایسپا بیان کرد: یکی از ابزارهای رسیدن به روابط عمومی دانش پایه توجه به افکار عمومی و سنجش مستمر آن است، در واقع سازمان همواره در معرض داوری و مقایسه افکار عمومی بوده که در این راستا روابط عمومی برای ادامه حیات سازمان خود باید به این افکار عمومی، نظر ذینفعان و مشتریان توجه کند.
وی با تأکید بر لزوم انجام افکارسنجی مخاطبان برای رضایت از خدمات سازمان عنوان کرد: اثربخشی بیشتر مداخلات توسعهای، ارزیابی تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مداخلات توسعهای، سنجش میزان رضایت مشتریان و کارکنان سازمان، نیازسنجی از کارکنان و مشتریان و ذی نفعان، از کاربردهای نظرسنجی در سازمان است.
شیرعلی، عدم اعتقاد مسئولان و مدیران به نظر سنجی و یافته های پژوهشی و انتشار و ترویج آن، ایرادات روشی به ویژه در بحث نمونه گیری، خطا و سوگیری در تحلیل نظرسنجیها را ا ز موانع و مشکلات اجرای نظرسنجی عنوان کرد.
وی با اشاره به خروجی و پیامدهای نظرسنجی در سازمان یادآور شد: سیاستگذاری و برنامهریزی مبتنی برآمار و شواهد، شرکت دادن و سهیم کردن شهروندان، ذی نفعان و مشتریان تصمیمگیریها، افزایش بهرهوری و ارتقای کارایی در سازمان، جلوگیری از تصمیمات خلقالساعه و احساسی در سازمان، استقرار مدیریت دموکراتیک و مشا رکتی در سازمان و تحقق حکمرانی خوب سازمانی از پیامدهای نظرسنجی در سازمان است.
انتهای پیام
-
چهارشنبه ۲۰ دي ۱۳۹۶ - ۵:۲۹:۱۲ PM
-
۱۵۱ بازديد
-
ایسنا - علمی و آموزشی
-
عصر کرد
لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/11702/