عصر کرد

آخرين مطالب

با بسیج تمامی ظرفیت های در اختیار؛

کردستان میزبانی شایسته برای مسابقات ورزشی/ ادامه درخشش ورزشکاران ورزشي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - برگزاری رقابتهای ورزشی مختلف قهرمانی کشور به میزبانی شهرهای مختلف کردستان از ابتدای سال جاری ادامه دارد و این استان با بسیج امکانات و ظرفیت های موجود به شایستگی پذیرای ورزشکاران است.
 هر چند که امروز ورزش کردستان به دلیل عدم حمایت های مناسب بخش خصوصی وضعیت چندان خوبی در سطح رقابت‌های لیگ های برتر ندارد ولی در کنار این مهم این استان با بسیج تمامی امکانات به میزبانی شایسته برای رقابت‌های قهرمانی کشور تبدیل شده است.
در کمتر از دو هفته اخیر چندین رقابت مهم کشوری با حضور ورزشکاران برتر رشته های مختلف به میزبانی استان کردستان برگزار شده و بر اساس اعلام مربیان، داوران و خود ورزشکاران استان میزبانی شایسته بوده است.
بر اساس آمارهای موجود در حوزه‌های زیرساختی و حتی منابع مالی در اختیار حوزه ورزش، استان کردستان با کمبودها و کاستی های جدی مواجه است ولی باید به این نکته اشاره کرد که مهمان نوازی مردم این دیار و بسیج امکانات موجود باعث شده است تا رقابت های مختلف کشوری به بهترین شکل ممکن به میزبانی شهرهای مختلف استان کردستان برگزار شود.
طی سه ماهه فصل پاییز سال 1396 چندین و چند رقابت مهم کشوری در رشته های مختلفی از جمله بوکس، کونگ فو، ورزش‌های تیمی همانند فوتبال بانوان، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز و کشتی به میزبانی استان برگزار شده و جدای از اینکه ورزشکاران این استان درخشش خوبی در این رقابت‌ها داشته‌اند، استان نیز به میزبانی شایسته و درخور تحسین تبدیل شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان   با اشاره به وضعیت این استان برای میزبانی از رقابت‌های کشوری، عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به رایزنی های مختلف صورت گرفته با فدراسیون های ورزشی و تلاش جمعی از روسای هیئت های ورزشی استان کردستان، میزبانی مسابقات مختلفی در طی سال جاری و سال های گذشته به این استان واگذار شده است.
بسیج تمامی امکانات و همچنین استفاده از ظرفیت ادارات و سازمان های دولتی و تلاش خود ورزشکاران فعال از جمله دلایل کسب موفقیت های استان کردستان برای میزبانی از رقابت های مختلف کشوری است حامد جولایی با اشاره به شرایط استان کردستان برای میزبانی از ورزشکاران برتر کشوری در رشته های مختلف، گفت: ما در دو بحث مهم وجود زیرساخت‌های ورزشی و همچنین حمایت بخش خصوصی از ورزش با چالش‌های جدی مواجه هستیم ولی در کنار این مهم تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت های موجود در استان به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود و بخشی از این کمبودها را با تلاش بیشتر رفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه میزبانی رقابت های ورزشی در شهرهای مختلف استان کردستان صورت گرفته است، افزود: بسیج تمامی امکانات و همچنین استفاده از ظرفیت ادارات و سازمان های دولتی و تلاش خود ورزشکاران فعال از جمله دلایل کسب موفقیت های استان کردستان برای میزبانی از رقابت های مختلف کشوری است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان به موفقیت ورزشکاران این استان در رقابت های مختلف در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت خوشبختانه ورزشکاران این استان با استفاده از توان و شایستگی خود و تلاش جدی مربیان و فعالان ورزشی استان موفقیت‌های بی‌نظیری را در عرصه رقابت‌های ملی، بین المللی و حتی جهانی کسب کرده اند.
وی با بیان اینکه باید این روند میزبانی از رقابت های ورزشی به شکل مناسبی ادامه داشته، باشد یادآور شد: برگزاری این رقابت ها در استان کردستان نه تنها باعث معرفی این استان می شود بلکه بهترین فرصت برای کسب تجربه ورزشکاران استان جهت حضور در رقابت های بین المللی و جهانی است.

جولایی با اشاره به میزبانی رقابت مهم کشوری در طول چهار روز در استان کردستان، عنوان کرد: برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی کشور به میزبانی شهر بیجار و همچنین برگزاری تور ایرانی تنیس روی میز قهرمانی کشور به میزبانی سنندج در طول سه روز گذشته از جمله اقدامات استان در حوزه میزبانی از رقابت‌های ورزشی بوده است.
وی ضمن دعوت از تمامی روسای هیئت های ورزشی کردستان برای میزبانی از رقابت‌های کشوری، عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان از تمامی امکانات و ظرفیت‌های در اختیار خود برای میزبانی رقابت های ورزشی استفاده می کنند و انتظار می رود که تمامی هیئت های ورزشی نیز در این حوزه مشارکت بیشتری داشته باشند.
علی اشرف هدایت نژاد رئیس هیئت کشتی استان کردستان نیز به خبرنگار مهر گفت: طی روزهای 26 تا 30 آذرماه میزبانی رقابت‌های کشوری کشتی فرهنگی و آزاد نوجوانان کشور برعهده شهر بیجار بود که این مهم باعث شد تا شهربیجار بعد از 70 میزبانی یک رقابت مهم کشوری کشتی را عهده دار شود و خوشبختانه این رقابت‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شد.
وی با اشاره به رضایت ورزشکاران حاضر در این رقابت هااز میزبانی بیجار، بیان کرد: خوشبختانه با توجه به بسیج تمامی امکانات شهرستان بیجار تمامی ورزشکاران حاضر در این رقابت ها از میزبانی شهر بیجار رضایت داشتند و انتظار می رود که بتوانیم در سال‌های آینده باز هم میزبان رقابت‌های این چنین در استان کردستان باشیم.
قابل ذکر است که در روزهای پایانی آذر ماه نیز تور ایرانی تنیس روی میز قهرمانی کشور با حضور ورزشکاران نامدار این رشته در شهر سنندج برگزار شد و ورزشکاران و تیم های حاضر در این رقابت ها از میزبانی مناسب استان کردستان رضایت داشتند .
نوشاد عالمیان تنیسور برجسته ایرانی که در این رقابت‌ها حضور داشت با اشاره به میزبانی خوب استان کردستان عنوان کرد: جدای از میزبانی شایسته، این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری و طبیعی دارد و باید این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن معرفی شود.
در کنار میزبانی شایسته استان کردستان از رقابت های کشور، درخشش ورزشکاران این استان هر روز در رقابت های متعدد ورزشی قهرمانی کشور، مسابقات بین المللی و حتی جهانی ادامه دارد.
درخشش ورزشکاران ورزشهای رزمی استان کردستان در مسابقات جهانی، حضور تیم های مختلف ورزشی در رقابت های لیگ های کشوری و کسب موفقیت های متعدد و همچنین کسب مدال های رنگارنگ در مسابقات کاراته، تکواندو، تنیس روی میز، کشتی، قایقرانی و … از جمله دیگر موفقیت‌های ورزشکاران این استان به شمار می رود.
بدون شک ادامه این روند یعنی میزبانی از رقابت‌های کشوری نه تنها زمینه را برای اعتلا ورزش استان فراهم می‌کند که بهترین فرصت برای معرفی استعدادهای ورزشی استان کردستان برای حضور موفق در رقابت‌های مختلف ملی و بین المللی است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/11064/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

ما دو جور بخشنده داریم!

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی

العین - یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای

سرپرست استقلال خوزستان؛ فقط تمرکز و دیگر هیچ!

فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!

بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است

رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

بازگشایی گردنه تته پس از 5 ماه + فیلم

توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور

انجام عمل تعویض دریچه قلب از طریق آنژیوگرافی برای اولین‌بار در کرمانشاه

عملیات بازگشایی گردنه تته

لایحه بودجه 1403 شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود

اجرای طرح شنبه‌های احیای واحدهای راکد در کردستان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست

آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است

مذاکرات مثبت لیورپول با فاینورد برای جانشینی اشلوت با کلوپ

پائز: المپیک 2024 واقعیت است، نه رویا

مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا

کرسپو و کیول؛ از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا

صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گواردیولا هم به تراکتور بیاید،‌ مشکلات حل نمی‌شود

فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر

(عکس) تصویر‌ی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد

صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس

شرکت 26 هزار و 380 داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری 1403

اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد

بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از 5 ماه

طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان

زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد

گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد

3200 کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد

گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد

طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است

پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

عاقبت به خیری سرخابی‌ها با واگذاری به نهادهای اقتصادی

محل میزبانی استقلال‌ملاثانی از سپاهان مشخص شد