عصر کرد

آخرين مطالب

تشریح اولویت ها و ضرورت های جهادکشاورزی کردستان برای توسعه هر چه بیشتر اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در اولین جلسه شورای هماهنگی، برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود را تشریح کرد. خالد جعفری در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی استان كه با حضور معاونین و مدیران ستادی سازمان، مدیران شهرستان، مدیران كل دستگاه‌های وابسته و روسای ادارات شهرستانی آنان برگزار شد اظهار کرد: تمام واحدهای سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک دستگاه تأثیرگذار در توسعه استان باید از هماهنگی و صمیمیت خاصی برخوردار بوده و با جدیت پیگیر امورات توسعه‌ای و زیربنایی استان باشند .
وی افزود: روحیه تعاون و همکاری در بین همکاران به خوبی نمایان است و حضور در جمع مدیران توفیقی است که بتوان هر چه بیشتر به کشاورزان و روستائیان خدمت کنیم .
جعفری با بیان اینکه ارتباط و همکاری مناسب با دستگاه‌های وابسته بسیار با اهمیت و راهگشا است، گفت: تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های وابسته سازمان موجب پیشبرد اهداف کلان وزارت جهاد کشاورزی در استان و در نهایت بهره‌وری، افزایش تولید و درآمد و رفاه خانواده کشاورز خواهد شد .
وی تبیین فرهنگ جهادی را عاملی مهم در راستای رسیدن به اهداف تعیین‌شده در بخش کشاورزی دانست و اضافه کرد: داشتن تعهد و نیت خدمت به این بخش، با رضایت خداوند و رضایت مردم از دولت خواهد بود .
وی با بیان اینکه همه ما وارث ایده و فکر جهادی هستیم که هنوز در جمهوری اسلامی جاری است، عنوان کرد: این فضای صمیمی دوستانه و همدلی است که اهداف عالی نظام را به ثمر می‌رساند .
جعفری با تأکید بر این نکته که توسعه استان نیازمند امنیت اشتغال و تولید است، اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال سال تولید و اشتغال است قطعاً باید سیاست افزایش تولید محصول با هدف اشتغال‌زایی مدنظر باشد و این تولیدات به سمت اقتصاد مقاومتی سوق داده شود .
وی هماهنگی بین دستگاه‌های وابسته و پیوسته با سازمان جهاد کشاورزی را یکی از ارکان مهم دستیابی به اهداف تعیین شده دانست و افزود: هدف اصلی ما باید رضایت‌مندی خداوند باشد که درنهایت به رضایت مردم فهیم و قدردان استان منجر خواهد شد .
جعفری، اجرای فرهنگ جهادی را اساس و بنیان حرکت جهادی دانست و عنوان کرد: ما با این فرهنگ و توجه با منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی می‌توانیم آرمان‌های انقلاب را در جهاد کشاورزی و استان متجلی سازیم .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بابیان اینکه دستیابی به اهداف در فضایی صمیمی و همکاری متقابل ممکن و دست یافتنی است، تأکید کرد: تمام مدیران ارشد استان حامی توسعه بخش کشاورزی هستند و خوشبختانه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی هم دیدگاه مثبت و مناسبی نسبت به بخش کشاورزی دارند .
جعفری جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را از اولویت‌های استانداری و به تبع سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و گفت: از تمام مدیران و مسئولین سازمان می‌خواهیم با رأفت و نهایت همکاری با متقاضیان سرمایه‌گذاری برخورد کنند .
وی اضافه کرد: احترام به سرمایه‌گذار باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و آن‌ها را نه به چشم یک سودجو بلکه به عنوان تأثیرگذاران در رونق تولید، درآمد و اشتغال در استان نگاه کرد .
جعفری میزان سطح اراضی آبی استان را خیلی کم دانست و افزود: امیدواریم از طرح مهار آب‌های مرزی و پایاب سدها بتوانیم بیشترین تخصیص آب را برای تبدیل اراضی دیم استان به آبی بگیریم و با اعتبارات ویژه‌ای هم که در اختیار این پروژه قرار داده‌شده است از جدیدترین شیوه‌های آبیاری برای مصرف بهینه آب بهره ببریم .
وی با تأکید براینکه ما باید از آب و خاک بیشترین استفاده و بهروری را داشته باشیم، گفت: در زمینه توسعه گلخانه‌ها در استان یکی از اهداف مهم ایجاد گلخانه‌ها در سطوح کوچک و بزرگ است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان آمایش سرزمینی استان را از اولویت‌ها و برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی دانست و عنوان کرد: برای توسعه بخش کشاورزی در تمام زمینه‌ها باید شناخت دقیق و صحیح از شرایط و وضعیت بخش کشاورزی بخصوص خاک و آب و ظرفیت‌های استان داشته باشند تا در دست‌یابی به اهداف دچار انحراف نشویم .
وی افزود: با اجرای کشاورزی حفاظتی كه حاصلخیزی خاك و افزایش تولید و مراقبت از خاک و آب است می‌توانیم کشاورزی را اقتصادی‌تر می‌کنیم .
جعفری بیان کرد: با توجه به اینکه توسعه باغات و آبی کردن اراضی دیم استان در حال انجام است و در آینده با افزایش تولیدات باغی و زراعی استان روبرو خواهیم شد، می‌طلبد که کارخانه‌های فراوری محصولات کشاورزی احداث شده و از متضرر شدن کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان جلوگیری کنیم .
وی اضافه کرد: اگر ما بخواهیم کشاورزی اقتصادی داشته باشیم، باید در کنار احداث کارخانه‌ها فناوری محصولات کشاورزی، صادرات محصولات را به کشورهای خارجی مدنظر قرار دهیم. تا بتوانیم افزایش سطح بخصوص در بخش باغبانی استان را تحقق بخشیم .
جعفری با تأکید بر اینکه ارتقای سلامت و تولید محصول سالم از اولویت‌های جهاد کشاورزی است افزود: کیفیت تولیدات بخش کشاورزی استان از استانداردهای لازم برخوردار بوده و تولید محصول سالم بخشی از فرهنگ عمومی جامعه کردستان بوده و هست.
وی عنوان کرد: توجه به آموزش بهره‌برداران و کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی از دیگر برنامه‌های مهم کاری ماست که امیدواریم مدیریت ترویج سازمان با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، با به‌کارگیری جدیدترین شیوه‌های آموزشی و ترویجی دنیا که روش‌های مشارکتی در آن‌ها اصل بوده و کشاورز محور می‌باشند توجه ویژه‌ای به قشرهای ضعیف جامعه کشاورزی کند تا بتواند مشکلات را تا حد ممکن مرتفع سازد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی حفاظت از منابع طبیعی و مراتع را از مهم‌ترین وظایف انسانی دانست و افزود: ما به عنوان جهاد کشاورزی باید بیشترین وظیفه را در این راستا داشته و بکوشیم تا صیانت از این منابع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و بایستی با هرگونه تخریب و نابودی منابع طبیعی به جدیت برخورد کرده و همکار و یاری گر مدیران و کارشناسان منابع طبیعی استان باشیم.
با توجه به توپوگرافی استان نیاز شدید به فعالیت آبخیزداری می‌باشد تا به حفظ منابع آیی، خاکی، جنگل و مرتع کمک کند .
خالد جعفری تأکید کرد: آسانکاری برای واگذاری اراضی به منظور احداث باغات و همچنین جذب سرمایه‌گذار باید دستور کار مدیران شهرستان‌ها باشد و البته کما فی سابق سختگیری در خصوص تغییر کاربری اراضی به منظور سوءاستفاده و قطعه قطعه کردن زمین‌های زراعی پیگیری شود .
این مسئول ضمن ابراز خرسندی از آبی شدن 17 هزار هکتار از اراضی دیم استان تا مهرماه سال 97 افزود: هدف ما آبی کردن 86 هزار هکتار از دیم‌زارهای استان است که امیدواریم با پیگیری‌های ما و مدیران ارشد استان در آینده به نتیجه برسد .
وی با بیان اینکه، یکی از دلایل اصلی کم شدن دام سبک تخریب مراتع در سطح استان است اضافه کرد: گوشت دام سبک به جهت استفاده از مراتع و علوفه مناسب کاملاً ارگانیک بوده و می‌توان ادعا کرد که گوشت گوسفندی در کردستان از کیفیت بالایی برخوردار است.
جعفری بر توسعه زنبورداری، به جهت اشتغالزایی مناسب و گرده افشانی که در مزارع و باغات استان انجام می دهد تأکید کرد و افزود: وجود زنبورعسل در باغات و مزارع باعث افزایش تولید و بازار پسندی و کیفیت مطلوب محصولات می‌شود .
جعفری خاطرنشان کرد: یکی از اهرم‌های اصلی حمایت از کشاورزان در کشورهای توسعه یافته بیمه است که متأسفانه کشاورزان ما دیدگاه صحیح و منطقی از بیمه محصولات کشاورزی نداشته و بیمه را ملزم به پرداخت هرساله خسارت می‌دانند. در حالی که هدف از بیمه محصولات جبران خسارات احتمالی محصولات کشاورزی است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: حضور تشکل‌ها و تعاونی‌ها در بخش کشاورزی لازم و ضروری بوده، چون تنها با حضور مردم و مشارکت آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها می‌توان موفق عمل کرد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان تشکل‌ها و تعاونی‌های فعالی داریم که ارتباط حسنه‌ای با سازمان جهاد کشاورزی استان دارند که می‌طلبد این همکاری و همفکری بیش‌ازپیش تقویت شود .
جعفری در پایان یادآور شد: با توجه به ارتقای سطح زندگی مردم و نیاز روزافزون به پروتئین در برنامه غذایی کشور و استان توجه به افزایش تولیدات دامی است یکی دیگر از اولویت‌های ما می‌باشد که خوشبختانه در بخش طیور و شیلات اقدامات خوبی در استان صورت گرفته به نحوی که 40 درصد ارزش ناخالص استان مربوط به تولیدات دام، طیور و زنبور عسل و شیلات می‌باشد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/10794/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی